Rzeszów - Piątek, 27.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Najnowszy Jurassic World już w kinach! Sprawdź, jak wypadły Maltańskie krajobrazy

Co charakteryzuje nową odsłonę przygód kojarzonych z parkiem jurajskim oraz jaką w tym wszystkim rolę miała Malta?

Artykuł sponsorowany

Top 5 rodzinnych atrakcji, które pozwolą Wam spędzić czas razem

Planujesz spędzić z rodziną trochę czasu i szukasz pomysłu na niezapomnianą przygodę? Postaw na przeżycia, dzięki którym nie tylko będziecie wspólnie spędzać czas, ale i doświadczać niesamowitych wrażeń.

Artykuł sponsorowany

Bitcoin Smarter app do szybkiej i dokładnej analizy rynku bitcoin

Będziesz mógł zobaczyć wartość aplikacji Bitcoin Smarter, jeśli kiedykolwiek z niej korzystałeś. Narzędzie jest przydatne zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych handlowców, którzy rozpoczynają swoją karierę handlową. 

Artykuł sponsorowany

Bateria kuchenna SinkQuality - wybierz sprawdzone rozwiązanie!

Unikatowe wzornictwo, funkcjonalność oraz wysoka jakość produktów SINK Quality to doskonałe rozwiązanie dla każdego. Codzienne czynności takie jak gotowanie, mycie naczyń czy płukanie warzyw i owoców, będą jeszcze prostsze!

Artykuł sponsorowany

Pożyczki od ręki online, czyli gotówka dostępna już w kilka minut

Pożyczki online cieszą się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ ich uzyskanie jest bardzo szybkie i wymaga spełnienia minimum formalności. Czy warto z nich korzystać? Gdzie szukać najlepszych ofert? Odpowiedzi na te i inne...

Artykuł sponsorowany

Kreator postów na Facebooku. Najlepsze narzędzia 2022

Dobrze prowadzony profil na Facebooku to jeden z najskuteczniejszy sposób na dotarcie do nowych klientów i aktywne utrzymywanie kontaktu z dotychczasowymi

Artykuł sponsorowany

Fakty o wódce, które powinieneś wiedzieć !

Czy zastanawiałeś się kiedyś z czego zrobiona jest wódka ? Jak wygląda proces jej produkcji i z jakich komponentów ?

Artykuł sponsorowany

Wygodne i eleganckie krzesła do jadalni

Krzesła - korzystamy  nich każdego dnia, są ważnym elementem kuchni i jadalni, bez którego ich użytkowanie byłoby znacznie utrudnione. Czy można sobie wyobrazić wspólne spożywanie posiłku lub wspólne picie kawy z zaproszonym...

Reklama