Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Pranie z płynem. Jak go używać?

Coraz więcej osób decyduje się na stosowanie środków piorących w płynie. Nic w tym dziwnego - płynna postać detergentu ma ogromnie dużo zalet, przewyższających walory niegdyś tradycyjnych proszków.

Artykuł sponsorowany

Współpraca z software house - tworzenie dedykowanej aplikacji

Sprzedaż usług i produktów ciężko już sobie wyobrazić bez dystrybucji online. Chociaż nie dla wszystkich marek jest to główny kanał promowania i sprzedaży, to jednak coraz więcej firm decyduje się działać aktywnie...

Artykuł sponsorowany

Monotonia w kuchni - co można zmienić?

Wciąż te same, monotonne dania potrafią zabić radość z posiłków. Jedzenie, zamiast być przyjemnością, staje się nudnym obowiązkiem. Niczym nie zaskakujące, znane smaki powodują utratę chęci do gotowania.

Artykuł sponsorowany

Wyjątkowa oferta sklepu Tip-Top Rowery

Już od 1-go września -20 procent wyprzedaż na wszystkie rowery oraz raty prawdziwe 10x0 procent.

Artykuł sponsorowany

Preferencyjne warunki udziału dla firm MŚP z Podkarpacia oferujących zatrudnienie na XV Europejskich Targach Pracy Work Expo 17-18 września w Rzeszowie

Organizatorem targów jest firma MTR Międzynarodowe Targi Rzeszowskie a PARTNEREM GŁÓWNYM Województwo Podkarpackie.

Artykuł sponsorowany

Samsung Galaxy: jaki telefon do robienia zdjęć wybrać?

Jakość aparatu w telefonie to często jeden z decydujących czynników o wyborze konkretnego modelu. Z doskonałych rozwiązań fotograficznych od lat słynie Samsung. Nic więc dziwnego, że telefony Samsung Galaxy są pożądane gdy...

Artykuł sponsorowany

Extrakt z zielonej herbaty - prozdrowotne właściwości, o których warto wiedzieć

Zielona herbata jest nie tylko smaczna, jest także niezwykle zdrowa. Zaleca się jej regularne spożywanie. Warto docenić również jej prozdrowotne właściwości oraz dowiedzieć się, jak należy ją stosować, by nie przekroczyć zalecanej...

Artykuł sponsorowany

Najczęstsze błędy popełniane przy odchudzaniu

Czy kiedykolwiek próbowałaś schudnąć, pilnowałaś diety i ćwiczyłaś codziennie przez wiele tygodni, a jednak rezultat był rozczarowujący?

Reklama