Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak wygląda zabieg depilacji laserowej?

Depilacja laserowa staje się coraz popularniejszą metodą usuwania nadmiernego owłosienia. Nic dziwnego, albowiem wiele osób ceni ją za bezinwazyjność i skuteczność. Jak w praktyce wygląda zabieg polegający na usuwaniu włosów za pomocą...

Artykuł sponsorowany

Metalowe długopisy reklamowe — czy to skuteczna forma reklamy?

Gadżety marketingowe umożliwiają szybkie i proste rozpowszechnianie wizerunku firmy. Każdy z nas potrzebuje długopisu - niewielkie narzędzie do pisania jest wykorzystywane każdego dnia w różnych miejscach. Widoczne logo marki będzie subtelną i...

Artykuł sponsorowany

Jak obliczyć ratę kredytu gotówkowego na 150 tysięcy złotych?

Kredyty gotówkowe to jedna z najpopularniejszych usług oferowanych klientom przez banki. Korzystają z nich osoby, które nie potrzebują ogromnych kwot na zakup domu czy mieszkania, a nieco mniejsze fundusze do innych inwestycji....

Artykuł sponsorowany

Musisz zrezygnować z wyjazdu na wakacje? Możesz odzyskać pieniądze!

Od dawna planujesz swój wymarzony wakacyjny wyjazd. Wycieczkę w biurze podróży opłaciłeś już wiele miesięcy temu i niecierpliwie odliczasz czas do urlopu. Pech sprawia jednak, że tuż przed nim dopada Cię choroba,...

Artykuł sponsorowany

Drzwi, które zapewnią ogromną funkcjonalność

Drzwi są elementem, który jako pierwszy zauważany jest przez gości ale posiadają także szereg innych właściwości, które mogą w znaczący sposób ułatwić codzienne funkcjonowanie. Gospodarze muszą mocno przemyśleć tą decyzje, gdyż jest...

Artykuł sponsorowany

Beta-karoten – na dobry wzrok i piękną opaleniznę

Prowitamina A, nazywana też beta-karotenem, znana jest ze swoich dobroczynnych właściwości. Związek należący do grupy karotenoidów odgrywa w organizmie człowieka bardzo ważną rolę – odpowiada za prawidłową pracę narządu wzroku, ochrania skórę...

Artykuł sponsorowany

Workation nad morzem, czyli nowy trend w zwyczajach zawodowych Polaków

Coraz więcej Polaków cieszy się z przywileju pracy zdalnej lub hybrydowej. Polubiliśmy home office, jednak, szczególnie w cieplejszych miesiącach roku, pragniemy sięgnąć po coś więcej. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby swoje...

Artykuł sponsorowany

Urlop z psem na Półwyspie Helskim? Sprawdź, o czym pamiętać przed wyjazdem!

Planujesz wyjazd na Półwysep Helski i trudno ci się rozstać z czworonożnym członkiem rodziny na czas urlopu? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pies dołączył do urlopowiczów. Nad morzem stosunkowo łatwo można...

Reklama