Live streaming shopping
Jeden z najsilniejszych trendów w Chinach. Generujący setki miliardów dolarów zysku. W USA rynek handlu społecznościowego na dziś wyceniany jest na 51 miliarda dolarów. W naszym kraju wciąż w powijakach. Trend powoli się rozpędza, kto wie czy jego krokiem milowym nie będzie właśnie 2022 rok. Czym jest live streaming shopping? W praktyce to sprzedaż realizowana podczas transmisji na żywo. Prezentacja produktu realizowana jest w dość luźnej formie, nie ma stricte charakteru reklamowego. Obok prezentacji dostępne są linki do prezentowanych towarów poprzez które można nabyć w łatwy sposób. Wyobraźmy sobie sytuacje, że podczas transmisji na żywo naszego ulubionego streamera widzimy dokładnie w co jest ubrany, czego używa na filmie, w którym sklepie internetowym można to kupić i za ile. Wydaje się jednak, że rozwój tego trendu spowalnia nieco oprogramowania, które na dziś dzień mało intuicyjnie łączy transmisję z zakupami. Miejmy nadzieję, że rok 2022 przyniesie rozwiązania, które przecież nie są trudne do wdrożenia.
Programy afiliacyjne
Rozwój live streaming shoppingu powinien przynieść wprost proporcjonalny rozwój programów afiliacyjnych. Wzorem Amazon i innych dużych serwisów, każdy streamer będziemy mógł utworzyć swój sklep i zarabiać na sprzedaży rekomendowanych przez siebie produktów przez program afiliacyjny. Na dziś dzień programy afiliacyjne realizowane są zazwyczaj przez duże sklepu internetowe. Spodziewać się jednak możemy, że już za kilka lat stanie się to absolutnym must have, w każdej branży, która na serio myśli o sprzedaży online.
Transmisje VIP
Początki tego trendu widoczne są już powoli również w polskim Internecie. Popularni Youtuberzy już dziś posiadają własne grupy, dla których produkują dedykowaną treść. Dostęp do grupy zwykle wiąże się z odpłatnością. Na dziś dzień w cenie, obok zamkniętej grupy i dodatkowych materiałów, jest również promowany przez twórcę produkt. Jest to jednak kwestia czasu, kiedy sam streaming będzie wartością, za którą odbiorcy będą gotowi zapłacić.
Odejście od długich formatów
Jakość 4K
O jakości 4k mówi się od co najmniej kilku lat. Jak do tej pory jednak główną przeszkodą były niskie przepustowości łączy internetowych, które nie dałyby rady gdyby standardem był format 4K. Dziś, wraz z rozwojem sieci 5G, wschód filmów w formacie 4K nadchodzi szybkimi krokami.
Transmisje 360 stopni
Wideo 360 stopni to format, który obecny jest od kilkunastu już lat. Nie był zbytnio popularny bo w praktyce jest dość skomplikowany do realizacji. Wraz z wprowadzeniem w nowoczesnych smar fonach możliwości nagrywania wideo i streamingu w formacie 360 stopni otwiera się jednak rynek dla takich streamingów.
Sport tylko w formie streamingu
Organizatorzy dużych wydarzeń sportowych coraz częściej sięgają po live streaming. Transmisje online umożliwiają nie tylko pełną kontrolę nad tym co jest wyświetlane, ale również dają pełnię zysków. Oprogramowanie do live streamingu pozwala na elastyczne kształtowanie pakietów subskrypcji, ustalanie cen, a także sprzedaż dostępu do transmisji z wydarzenia. Organizatorzy wydarzeń sportowych nie są już skazania na łaskę i niełaskę stacji telewizyjnych, z którymi często trudno im negocjować. Dziś mogą wziąć sprawy w swoje ręce.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz