Rzeszów - Piątek, 19.12.2025
Reklama

Live streaming - najważniejsze trendy 2022

Dodano: 25.10.2022 r.

Popularność live streamingu rośnie z roku na rok. Dziś nikogo już nie dziwi fakt, że transmisja popularnych wydarzeń sportowych czy koncertów odbywa się odpłatnie przez Internet. Z dużo większą łatwością angażujemy się w kursy i webinary transmitowane na żywo. Jednym słowem oglądamy coraz więcej transmisji na żywo. Co będzie dalej? Dziś wskazujemy kilka widocznych już trendów live streamingu, które mają szanse zyskać na popularności w 2022 roku. Oto i one.
 

Live streaming shopping


Jeden z najsilniejszych trendów w Chinach. Generujący setki miliardów dolarów zysku. W USA rynek handlu społecznościowego na dziś wyceniany jest na 51 miliarda dolarów. W naszym kraju wciąż w powijakach. Trend powoli się rozpędza, kto wie czy jego krokiem milowym nie będzie właśnie 2022 rok. Czym jest live streaming shopping? W praktyce to sprzedaż realizowana podczas transmisji na żywo. Prezentacja produktu realizowana jest w dość luźnej formie, nie ma stricte charakteru reklamowego. Obok prezentacji dostępne są linki do prezentowanych towarów poprzez które można nabyć w łatwy sposób. Wyobraźmy sobie sytuacje, że podczas transmisji na żywo naszego ulubionego streamera widzimy dokładnie w co jest ubrany, czego używa na filmie, w którym sklepie internetowym można to kupić i za ile. Wydaje się jednak, że rozwój tego trendu spowalnia nieco oprogramowania, które na dziś dzień mało intuicyjnie łączy transmisję z zakupami. Miejmy nadzieję, że rok 2022 przyniesie rozwiązania, które przecież nie są trudne do wdrożenia.


Programy afiliacyjne


Rozwój live streaming shoppingu powinien przynieść wprost proporcjonalny rozwój programów afiliacyjnych. Wzorem Amazon i innych dużych serwisów, każdy streamer będziemy mógł utworzyć swój sklep i zarabiać na sprzedaży rekomendowanych przez siebie produktów przez program afiliacyjny. Na dziś dzień programy afiliacyjne realizowane są zazwyczaj przez duże sklepu internetowe. Spodziewać się jednak możemy, że już za kilka lat stanie się to absolutnym must have, w każdej branży, która na serio myśli o sprzedaży online.


Transmisje VIP


Początki tego trendu widoczne są już powoli również w polskim Internecie. Popularni Youtuberzy już dziś posiadają własne grupy, dla których produkują dedykowaną treść. Dostęp do grupy zwykle wiąże się z odpłatnością. Na dziś dzień w cenie, obok zamkniętej grupy i dodatkowych materiałów, jest również promowany przez twórcę produkt. Jest to jednak kwestia czasu, kiedy sam streaming będzie wartością, za którą odbiorcy będą gotowi zapłacić.


Odejście od długich formatów

Reklama
TikTok zyskał 45% wzrost liczy użytkowników na przestrzeni roku. Jest to o tyle ważne, że na platformie tej dominują bardzo krótkie formaty. 60% publikowanych filmów trwało mniej niż dwie minuty. Te właśnie dwie minuty to dziś tzw. format TikTokowy, który utrwala się coraz bardziej. Dowodzi to, że jeśli chodzi o treści typowo rozrywkowe, to konsumenci wolą jednak krótsze formy. Mogą dzięki temu obejrzeć ich więcej. Także Instagram skupił się na formacie TikTok like Reels. YouTube wdrożył YouTube Shorts. Skrócona transmisja to także większe szanse dla twórcy na pozyskanie większej liczby wyświetleń.


Jakość 4K


O jakości 4k mówi się od co najmniej kilku lat. Jak do tej pory jednak główną przeszkodą były niskie przepustowości łączy internetowych, które nie dałyby rady gdyby standardem był format 4K. Dziś, wraz z rozwojem sieci 5G, wschód filmów w formacie 4K nadchodzi szybkimi krokami.


Transmisje 360 stopni


Wideo 360 stopni to format, który obecny jest od kilkunastu już lat. Nie był zbytnio popularny bo w praktyce jest dość skomplikowany do realizacji. Wraz z wprowadzeniem w nowoczesnych smar fonach możliwości nagrywania wideo i streamingu w formacie 360 stopni otwiera się jednak rynek dla takich streamingów.


Sport tylko w formie streamingu


Organizatorzy dużych wydarzeń sportowych coraz częściej sięgają po live streaming. Transmisje online umożliwiają nie tylko pełną kontrolę nad tym co jest wyświetlane, ale również dają pełnię zysków. Oprogramowanie do live streamingu pozwala na elastyczne kształtowanie pakietów subskrypcji, ustalanie cen, a także sprzedaż dostępu do transmisji z wydarzenia. Organizatorzy wydarzeń sportowych nie są już skazania na łaskę i niełaskę stacji telewizyjnych, z którymi często trudno im negocjować. Dziś mogą wziąć sprawy w swoje ręce.


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Żywica w nowej erze: trendy, technologia i cyfrowe innowacje w designie

Żywica jeszcze niedawno kojarzyła się głównie z przemysłem. Dziś jest jednym z najbardziej elastycznych materiałów w designie. Projektanci cenią ją za lekkość, trwałość i niemal nieograniczone formy. W nowej erze designu żywica...

Artykuł sponsorowany

Ile miodu można uzyskać z jednego ula?

Pszczoły to niezwykłe stworzenia, których ciężka praca dostarcza nam jednego z najcenniejszych darów natury – miodu. Wiele osób zastanawia się, ile tego złocistego przysmaku można realnie pozyskać z jednej pasieki, a zwłaszcza...

Artykuł sponsorowany

Głośniki sufitowe – nowoczesny sposób na rozbudowę domowego systemu audio

Głośniki sufitowe jeszcze kilka lat temu kojarzyły się głównie z przestrzeniami biurowymi lub obiektami komercyjnymi. Dziś coraz częściej trafiają do prywatnych domów i mieszkań, gdzie stają się wygodnym oraz estetycznym elementem rozbudowy...

Artykuł sponsorowany

Jak osoby prywatne oszczędzają na przelewach dzięki portfelom cyfrowym

Przelewy pieniędzy do bliskich, opłacanie usług czy rozliczenia ze znajomymi – to codzienne operacje finansowe, które stały się częścią naszego życia. Tradycyjne przelewy bankowe często wiążą się z prowizjami, które zmniejszają kwotę...

Artykuł sponsorowany

Dom wypełniony światłem – jak wpuścić słońce do każdego pomieszczenia?

Wpuszczenie naturalnego światła do wnętrza to doskonały sposób, aby je rozjaśnić i optycznie powiększyć. Promienie słońca nie tylko ogrzewają pomieszczenia, ale też korzystnie wpływają na samopoczucie domowników. Poznaj sprawdzone rozwiązania, dzięki którym...

Artykuł sponsorowany

Aktualne ceny nieruchomości w Rzeszowie

Rzeszów jako stolica Podkarpacia, w ostatnich latach zyskał miano europejskiego centrum innowacji. Prócz tego miasto to jest znane z atrakcyjnego zaplecza akademickiego i prężnie rozwijającego się sektora IT. Wszystko to sprawia, że...

Artykuł sponsorowany

Wpływ mediów społecznościowych na nasze emocje - przewodnik

Ciągłe scrollowanie i porównywanie się z innymi może prowadzić do obniżenia nastroju i poczucia lęku. Wpływ mediów społecznościowych na nasze emocje stał się więc kluczową kwestią dla naszego samopoczucia. W tym artykule...

Artykuł sponsorowany

Jak poprawić efektywność energetyczną domu?

Jako efektywność energetyczną budynku określa się ilość energii niezbędnej do zapewnienia w obiekcie komfortowych warunków dla mieszkańców, przy możliwym jak najmniejszym jej zużyciu.

Reklama