Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Bluzy z nadrukiem dla firmy - jak je zaprojektować? 5 zasad

Dodano:

Bluzy z nadrukiem stały się nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Projektowanie firmowych ubrań wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia, co przyciąga uwagę docelowej grupy odbiorców. Przed przystąpieniem do tworzenia należy więc poznać kluczowe zasady, które pomogą stworzyć efektywny design. Oto 5 niezbędnych kwestii, które należy uwzględnić, aby bluzy z logo dla Twojej firmy były zarówno stylowe, jak i skuteczne w promocji. Przeczytaj!


1 - Dobór koloru 

Bluzy z nadrukiem mają za zadanie eksponowanie logotypu Twojej firmy. By je spełnić, potrzeba odpowiedniego tła.

Przyjrzyj się znakom, pod którymi występuje Twoja firma. Wybierz takie bluzy, które kontrastują z logo. Żaden element logotypu nie powinien zlewać się z barwą materiału. Jeśli wzór będzie urozmaicony kolorystycznie, bo tak nakazuje identyfikacja wizualna firmy, postaw na ubrania w neutralnych kolorach - białym, czarnym, szarym czy beżowym.

Unikaj używania zbyt wielu kolorów w jednym projekcie. Najlepiej jest ograniczyć się do trzech, maksymalnie czterech barw. 

2 - Wyznaczenie niezbędnych elementów

Logo to najbardziej rozpoznawalny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego powinno być umieszczone w widocznym miejscu na bluzie. Drugim kluczowym elementem jest nazwa firmy. Umieść ją pod logo lub wkomponuj w nie - skorzystaj z pomocy profesjonalnego grafika, a efekt na pewno będzie zadowalający. 

Logo i nazwa są najważniejsze. Możesz ograniczyć projekt tylko do nich. 

Jeśli chcesz umieścić na bluzie hasło firmy, dane kontaktowe, informację o stanowisku czy jakikolwiek inny komunikat dla klientów, bądź ostrożny. Nadmiar tekstu na bluzie to coś, czego zdecydowanie należy unikać. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne. Może hasło znajduje się już na ścianie siedziby, a każdy klient i tak dostaje wizytówkę z danymi?

3 - Określenie wielkości i umiejscowienia wzoru

Główny element wzoru, czyli logo, warto umieścić na plecach i na lewej piersi - tutaj na pewno wpadnie w oko każdemu mającemu kontakt z pracownikiem. Wzór powinien być na tyle duży, aby pozostawał dobrze widoczny i łatwy do odczytania. 

Ogólnie rzecz biorąc, typowa wielkość nadruku na plecach bluzy to około 25-35 cm szerokości i 20-30 cm wysokości. Na lewej piersi jest to zaś 8-12 cm szerokości i 5-8 cm wysokości.

Należy unikać umieszczania wzoru w miejscach, gdzie będzie on zakrywany przez inne elementy. Jeśli więc planujesz bluzy z kapturem, osadź logo na plecach tak, by kaptur nie zasłaniał wzoru. 

4 - Dopasowanie metody nadruku

Reklama

Metody nanoszenia wzorów na ubrania dają różne rezultaty estetyczne. Zastanów się, co najbardziej pasuje do wizerunku Twojej firmy. 

Elegancki haft komputerowy to must have w branży beauty. Naszywka w roboczym stylu pasuje do pracowników firmy budowlanej. Z kolei nadruk wykonany termotransferem pozwala dokładnie odzwierciedlić urozmaicone logotypy z mocnymi kolorami.

Techniki drukowania różnią się także pod względem kosztów. Na przykład, odzież zdobiona sitodrukiem opłaca się dopiero przy dużych nakładach (od 50 sztuk), a małe zamówienie taniej jest wykonać w druku DTG.

W dopasowaniu optymalnej metody nadruku pomoże Ci firma, której zlecisz wykonanie bluz. Warto jednak zapoznać się z efektami wizualnymi różnych metod, by przy ustalaniu projektu wiedzieć już, co Ci się podoba. 

5 - Porównanie kilku projektów

Nowoczesne firmy tworzące nadruki na ubraniach mają swoje zespoły doświadczonych grafików. Graficy przygotowują komputerowe wizualizacje z różnymi kolorami bluz, wielkościami elementów i układem nadruków.

Porównaj jak najwięcej możliwości, zastanów się nad nimi razem z pracownikami, a przed ostatecznym wyborem… prześpij się ze swoją decyzją! Podejmujesz ją raz na kilka lat.

Podsumowanie

Poznałeś najważniejsze reguły, a więc do dzieła! Pamiętaj, że bluzy z nadrukiem to nie tylko reklama firmy, ale również element budowania jej wizerunku. Dlatego zadbaj o to, aby projekt był przemyślany, estetyczny i spójny z identyfikacją wizualną Twojego biznesu.

Wybierz bluzy kontrastujące z logo firmy. Zaplanuj rzucające się w oczy logotypy w miejscach nie do przeoczenia - na plecach i lewej piersi. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne - nadmiar tekstu tylko zaszkodzi projektowi. 

Kiedy wyobrazisz sobie położenie, wielkość i liczbę nadruków, czas wybrać metodę pasującą do wizerunku Twojej firmy i stopnia skomplikowania logotypu. Poproś o przygotowanie różnych wizualizacji, by mieć z czego wybierać. Otwórz się na sugestie profesjonalistów, z którymi współpracujesz- ich wizja z reguły okazuje się tą najlepszą!


Artykuł sponsorowany



Reklama

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

SZUBRYT OD KUCHNI: Odcinek świąteczny - śniadanie wielkanocne

Zapraszamy Was na świąteczny odcinek "SZUBRYT OD KUCHNI", w którym Mikołaj Rey przygotuje pyszne propozycje na wielkanocne śniadanie, łącząc tradycję z kulinarnym twistem i wykorzystując produkty naszej marki.

Artykuł sponsorowany

Benefity nowego budownictwa ‒ jakie udogodnienia oferują deweloperzy swoim mieszkańcom?

Rynek mieszkaniowy w naszym kraju pomimo pandemii ma się dobrze. To z kolei zmusza coraz to kolejnych deweloperów do walki o klienta. Oczywiście z punktu widzenia konsumenta takie rozwiązanie jest dobre, ponieważ...

Artykuł sponsorowany

Jak dobrać materac? Przewodnik po rodzajach materacy do spania

Sen jest zbawienny dla naszego zdrowia, a według niektórych jest bezcennym lekarstwem na wiele przypadłości. Zanim jednak wpadniemy w objęcia Morfeusza, warto zwrócić uwagę, na czym śpimy. Czy jest to rozkładana kanapa...

Artykuł sponsorowany

Nissan otwiera zamówienia na nowego crossovera Qashqai w wersji Premiere Edition

Nissan przedstawia cennik i oficjalnie otwiera zamówienia na nową generację modelu Qashqai w specjalnej wersji Premiere Edition.

Artykuł sponsorowany

Najciekawsze nawiedzone zamki w Europie

Europa to wspaniały kontynent, na którym nie brakuje ciekawych miejsc i atrakcji dla turystów z całego świata. W tym artykule postaram się jednak zaprezentować te miejsca, które, choć bardzo interesujące, to z...

Artykuł sponsorowany

Używane pojazdy dostawcze z gwiazdą - i certyfikatem

Z początkiem 2021 roku w sieci dealerskiej Mercedes-Benz Vans w Polsce ruszył ogólnoeuropejski program Mercedes-Benz Certified dla pojazdów dostawczych marki. Dzięki niemu klient kupujący używanego vana z gwiazdą zyska pewność, że został...

Artykuł sponsorowany

Top 10: Nowa kolekcja etui Spigen do Samsunga Galaxy S21 Plus.

Seria smartfonów Samsung Galaxy S to synonim wydajności, nowoczesności i dbałości o każdy detal urządzenia. Tego roku, Samsung wcześniej niż zazwyczaj wprowadził do oferty nowy model z linii Galaxy S21.

Artykuł sponsorowany

Skup aut w województwie podkarpackim. Gdzie szukać pomocy ze starym samochodem

Województwo podkarpackie jest w dużym stopniu zmotoryzowane. Na jego terenie działają liczne firmy specjalizujące się w handlu, transporcie, spedycji i innych, pokrewnych branżach, w których na co dzień korzysta się z samochodów.

Reklama