Rzeszów - Środa, 29.01.2025
Reklama

Bluzy z nadrukiem dla firmy - jak je zaprojektować? 5 zasad

Dodano:

Bluzy z nadrukiem stały się nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Projektowanie firmowych ubrań wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia, co przyciąga uwagę docelowej grupy odbiorców. Przed przystąpieniem do tworzenia należy więc poznać kluczowe zasady, które pomogą stworzyć efektywny design. Oto 5 niezbędnych kwestii, które należy uwzględnić, aby bluzy z logo dla Twojej firmy były zarówno stylowe, jak i skuteczne w promocji. Przeczytaj!


1 - Dobór koloru 

Bluzy z nadrukiem mają za zadanie eksponowanie logotypu Twojej firmy. By je spełnić, potrzeba odpowiedniego tła.

Przyjrzyj się znakom, pod którymi występuje Twoja firma. Wybierz takie bluzy, które kontrastują z logo. Żaden element logotypu nie powinien zlewać się z barwą materiału. Jeśli wzór będzie urozmaicony kolorystycznie, bo tak nakazuje identyfikacja wizualna firmy, postaw na ubrania w neutralnych kolorach - białym, czarnym, szarym czy beżowym.

Unikaj używania zbyt wielu kolorów w jednym projekcie. Najlepiej jest ograniczyć się do trzech, maksymalnie czterech barw. 

2 - Wyznaczenie niezbędnych elementów

Logo to najbardziej rozpoznawalny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego powinno być umieszczone w widocznym miejscu na bluzie. Drugim kluczowym elementem jest nazwa firmy. Umieść ją pod logo lub wkomponuj w nie - skorzystaj z pomocy profesjonalnego grafika, a efekt na pewno będzie zadowalający. 

Logo i nazwa są najważniejsze. Możesz ograniczyć projekt tylko do nich. 

Jeśli chcesz umieścić na bluzie hasło firmy, dane kontaktowe, informację o stanowisku czy jakikolwiek inny komunikat dla klientów, bądź ostrożny. Nadmiar tekstu na bluzie to coś, czego zdecydowanie należy unikać. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne. Może hasło znajduje się już na ścianie siedziby, a każdy klient i tak dostaje wizytówkę z danymi?

3 - Określenie wielkości i umiejscowienia wzoru

Główny element wzoru, czyli logo, warto umieścić na plecach i na lewej piersi - tutaj na pewno wpadnie w oko każdemu mającemu kontakt z pracownikiem. Wzór powinien być na tyle duży, aby pozostawał dobrze widoczny i łatwy do odczytania. 

Ogólnie rzecz biorąc, typowa wielkość nadruku na plecach bluzy to około 25-35 cm szerokości i 20-30 cm wysokości. Na lewej piersi jest to zaś 8-12 cm szerokości i 5-8 cm wysokości.

Należy unikać umieszczania wzoru w miejscach, gdzie będzie on zakrywany przez inne elementy. Jeśli więc planujesz bluzy z kapturem, osadź logo na plecach tak, by kaptur nie zasłaniał wzoru. 

4 - Dopasowanie metody nadruku

Reklama

Metody nanoszenia wzorów na ubrania dają różne rezultaty estetyczne. Zastanów się, co najbardziej pasuje do wizerunku Twojej firmy. 

Elegancki haft komputerowy to must have w branży beauty. Naszywka w roboczym stylu pasuje do pracowników firmy budowlanej. Z kolei nadruk wykonany termotransferem pozwala dokładnie odzwierciedlić urozmaicone logotypy z mocnymi kolorami.

Techniki drukowania różnią się także pod względem kosztów. Na przykład, odzież zdobiona sitodrukiem opłaca się dopiero przy dużych nakładach (od 50 sztuk), a małe zamówienie taniej jest wykonać w druku DTG.

W dopasowaniu optymalnej metody nadruku pomoże Ci firma, której zlecisz wykonanie bluz. Warto jednak zapoznać się z efektami wizualnymi różnych metod, by przy ustalaniu projektu wiedzieć już, co Ci się podoba. 

5 - Porównanie kilku projektów

Nowoczesne firmy tworzące nadruki na ubraniach mają swoje zespoły doświadczonych grafików. Graficy przygotowują komputerowe wizualizacje z różnymi kolorami bluz, wielkościami elementów i układem nadruków.

Porównaj jak najwięcej możliwości, zastanów się nad nimi razem z pracownikami, a przed ostatecznym wyborem… prześpij się ze swoją decyzją! Podejmujesz ją raz na kilka lat.

Podsumowanie

Poznałeś najważniejsze reguły, a więc do dzieła! Pamiętaj, że bluzy z nadrukiem to nie tylko reklama firmy, ale również element budowania jej wizerunku. Dlatego zadbaj o to, aby projekt był przemyślany, estetyczny i spójny z identyfikacją wizualną Twojego biznesu.

Wybierz bluzy kontrastujące z logo firmy. Zaplanuj rzucające się w oczy logotypy w miejscach nie do przeoczenia - na plecach i lewej piersi. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne - nadmiar tekstu tylko zaszkodzi projektowi. 

Kiedy wyobrazisz sobie położenie, wielkość i liczbę nadruków, czas wybrać metodę pasującą do wizerunku Twojej firmy i stopnia skomplikowania logotypu. Poproś o przygotowanie różnych wizualizacji, by mieć z czego wybierać. Otwórz się na sugestie profesjonalistów, z którymi współpracujesz- ich wizja z reguły okazuje się tą najlepszą!


Artykuł sponsorowany



Reklama

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Najlepsze gry online dla dwóch graczy: grajcie razem!

Online'owe gry na dwie osoby to świetny sposób na zacieśnienie więzi i wspólną zabawę, niezależnie od tego, czy jesteście parą, przyjaciółmi, czy rodzeństwem. Poniżej przedstawiamy zestawienie gier z różnych gatunków, które oferują...

Artykuł sponsorowany

Cyberbezpieczeństwo w osobistym i biznesowym użytkowaniu urządzeń mobilnych

Korzystanie z urządzeń mobilnych stało się integralną częścią życia osobistego i biznesowego. Od sprawdzania poczty e-mail po zarządzanie finansami, nasze smartfony są repozytoriami poufnych danych i kluczowymi kanałami komunikacji. Jednak wraz z...

Artykuł sponsorowany

Łóżka kontynentalne – modne i stylowe rozwiązanie do każdej sypialni

Sypialnia to miejsce, w którym spędzasz jedną trzecią swojego życia. Warto więc zadbać, aby była przestrzenią sprzyjającą relaksowi i regeneracji. Najważniejszym elementem każdej sypialni jest łóżko, które nie tylko wpływa na jakość...

Artykuł sponsorowany

Posiadasz cechy lidera i lubisz mieć porządek w papierach? Poznaj studia licencjackie dla Ciebie!

Dzisiejsze firmy i organizacje nieustannie poszukują talentów, którym niestraszne prowadzenie zespołu i takich, którzy łatwo dostosowują swoją pracę do ciągle zmieniających się przepisów prawa. Studia w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego sprawią, że...

Artykuł sponsorowany

Zmęczony po całym dniu? Sprawdź, jak fotel masujący może odmienić Twój relaks!

Wyobraź sobie, że wracasz do domu po ciężkim dniu. Siadasz w fotelu, a przemyślane ruchy ramion masujących zaczynają rozluźniać napięte mięśnie. W końcu możesz odetchnąć i znaleźć chwilę dla siebie. Brzmi dobrze,...

Artykuł sponsorowany

Jak uniknąć typowych oszustw na rynku samochodów używanych

Każdego dnia portale ogłoszeniowe z używanymi samochodami pękają w szwach. W ten sposób można przecież nie tylko sporo zaoszczędzić, ale i trafić naprawdę świetnej jakości auto, które służyć nam będzie przez kolejne...

Artykuł sponsorowany

Delegacja zagraniczna. Jak się do niej przygotować?

Delegacja zagraniczna to doskonała okazja do rozwoju zawodowego, nawiązania międzynarodowych kontaktów i zdobycia nowych doświadczeń. Aby przebiegła pomyślnie, warto się do niej odpowiednio przygotować. Dowiedz się, jak bez stresu zorganizować zagraniczny wyjazd...

Artykuł sponsorowany

Znaczenie promocji w strategii marketingowej

Promocje odgrywają kluczową rolę w strategii marketingowej każdej firmy, pomagając przyciągnąć nowych klientów i budować lojalność tych obecnych. Odpowiednio zaplanowane kampanie promocyjne mogą skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki, sprzedaż i zaangażowanie odbiorców. Sprawdź,...

Reklama