Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Bluzy z nadrukiem dla firmy - jak je zaprojektować? 5 zasad

Dodano:

Bluzy z nadrukiem stały się nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Projektowanie firmowych ubrań wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia, co przyciąga uwagę docelowej grupy odbiorców. Przed przystąpieniem do tworzenia należy więc poznać kluczowe zasady, które pomogą stworzyć efektywny design. Oto 5 niezbędnych kwestii, które należy uwzględnić, aby bluzy z logo dla Twojej firmy były zarówno stylowe, jak i skuteczne w promocji. Przeczytaj!


1 - Dobór koloru 

Bluzy z nadrukiem mają za zadanie eksponowanie logotypu Twojej firmy. By je spełnić, potrzeba odpowiedniego tła.

Przyjrzyj się znakom, pod którymi występuje Twoja firma. Wybierz takie bluzy, które kontrastują z logo. Żaden element logotypu nie powinien zlewać się z barwą materiału. Jeśli wzór będzie urozmaicony kolorystycznie, bo tak nakazuje identyfikacja wizualna firmy, postaw na ubrania w neutralnych kolorach - białym, czarnym, szarym czy beżowym.

Unikaj używania zbyt wielu kolorów w jednym projekcie. Najlepiej jest ograniczyć się do trzech, maksymalnie czterech barw. 

2 - Wyznaczenie niezbędnych elementów

Logo to najbardziej rozpoznawalny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego powinno być umieszczone w widocznym miejscu na bluzie. Drugim kluczowym elementem jest nazwa firmy. Umieść ją pod logo lub wkomponuj w nie - skorzystaj z pomocy profesjonalnego grafika, a efekt na pewno będzie zadowalający. 

Logo i nazwa są najważniejsze. Możesz ograniczyć projekt tylko do nich. 

Jeśli chcesz umieścić na bluzie hasło firmy, dane kontaktowe, informację o stanowisku czy jakikolwiek inny komunikat dla klientów, bądź ostrożny. Nadmiar tekstu na bluzie to coś, czego zdecydowanie należy unikać. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne. Może hasło znajduje się już na ścianie siedziby, a każdy klient i tak dostaje wizytówkę z danymi?

3 - Określenie wielkości i umiejscowienia wzoru

Główny element wzoru, czyli logo, warto umieścić na plecach i na lewej piersi - tutaj na pewno wpadnie w oko każdemu mającemu kontakt z pracownikiem. Wzór powinien być na tyle duży, aby pozostawał dobrze widoczny i łatwy do odczytania. 

Ogólnie rzecz biorąc, typowa wielkość nadruku na plecach bluzy to około 25-35 cm szerokości i 20-30 cm wysokości. Na lewej piersi jest to zaś 8-12 cm szerokości i 5-8 cm wysokości.

Należy unikać umieszczania wzoru w miejscach, gdzie będzie on zakrywany przez inne elementy. Jeśli więc planujesz bluzy z kapturem, osadź logo na plecach tak, by kaptur nie zasłaniał wzoru. 

4 - Dopasowanie metody nadruku

Reklama

Metody nanoszenia wzorów na ubrania dają różne rezultaty estetyczne. Zastanów się, co najbardziej pasuje do wizerunku Twojej firmy. 

Elegancki haft komputerowy to must have w branży beauty. Naszywka w roboczym stylu pasuje do pracowników firmy budowlanej. Z kolei nadruk wykonany termotransferem pozwala dokładnie odzwierciedlić urozmaicone logotypy z mocnymi kolorami.

Techniki drukowania różnią się także pod względem kosztów. Na przykład, odzież zdobiona sitodrukiem opłaca się dopiero przy dużych nakładach (od 50 sztuk), a małe zamówienie taniej jest wykonać w druku DTG.

W dopasowaniu optymalnej metody nadruku pomoże Ci firma, której zlecisz wykonanie bluz. Warto jednak zapoznać się z efektami wizualnymi różnych metod, by przy ustalaniu projektu wiedzieć już, co Ci się podoba. 

5 - Porównanie kilku projektów

Nowoczesne firmy tworzące nadruki na ubraniach mają swoje zespoły doświadczonych grafików. Graficy przygotowują komputerowe wizualizacje z różnymi kolorami bluz, wielkościami elementów i układem nadruków.

Porównaj jak najwięcej możliwości, zastanów się nad nimi razem z pracownikami, a przed ostatecznym wyborem… prześpij się ze swoją decyzją! Podejmujesz ją raz na kilka lat.

Podsumowanie

Poznałeś najważniejsze reguły, a więc do dzieła! Pamiętaj, że bluzy z nadrukiem to nie tylko reklama firmy, ale również element budowania jej wizerunku. Dlatego zadbaj o to, aby projekt był przemyślany, estetyczny i spójny z identyfikacją wizualną Twojego biznesu.

Wybierz bluzy kontrastujące z logo firmy. Zaplanuj rzucające się w oczy logotypy w miejscach nie do przeoczenia - na plecach i lewej piersi. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne - nadmiar tekstu tylko zaszkodzi projektowi. 

Kiedy wyobrazisz sobie położenie, wielkość i liczbę nadruków, czas wybrać metodę pasującą do wizerunku Twojej firmy i stopnia skomplikowania logotypu. Poproś o przygotowanie różnych wizualizacji, by mieć z czego wybierać. Otwórz się na sugestie profesjonalistów, z którymi współpracujesz- ich wizja z reguły okazuje się tą najlepszą!


Artykuł sponsorowany



Reklama

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Caprio - najlepsze napoje na każdą okazję

Szukasz doskonałych i smacznych napojów, które sprawdzą się na co dzień i od święta? Poznaj wyjątkową ofertę Caprio i zaskocz wszystkich pysznym smakiem ulubionych owoców.

Artykuł sponsorowany

Lampy Rattanowe - zaproś styl boho do swojego domu

W dzisiejszym wpisie chcemy Wam opowiedzieć o interesującym brandzie, który niedawno poznaliśmy gdy kupowaliśmy lampy rattanowe do jednej z naszych realizacji. Chodzi o sklep BaliBali.pl.

Artykuł sponsorowany

Nauka i edukacja są tym, czego uczymy się od najmłodszych lat

Uczenie się i nauczanie to proces, w ramach którego wiedza i umiejętności są przekazywane i sprawdzane. Proces ten obejmuje różne media, takie jak lekcje, ćwiczenia, projekty, dyskusje i przewodniki. Uczenie się i...

Artykuł sponsorowany

Nowoczesne lampy wiszące nad stół – poznaj designerskie modele

Twoja wymarzona jadalnia jest już prawie gotowa, a na liście zakupowej została jeszcze tylko lampa wisząca nad stół? Eksperci wnętrz wybrali inspirujące, nowoczesne modele, które zachwycają designem. Odkryj je teraz!

Artykuł sponsorowany

Dom i ogród: Czy ogród przy domu to dobry pomysł?

W zależności od wielkości ogrodu obok domu może to być dobry pomysł lub nie. Jeśli ogród jest wystarczająco duży, może być idealnym miejsce w codziennym życiu. Jeśli jest za mały i źle...

Artykuł sponsorowany

Odbiór mieszkania od dewelopera - badanie termowizyjne

Wady w izolacji cieplnej mieszkania zdarzają się zarówno w starym, jak i nowym budownictwie. Nieszczelna stolarka okienna i drzwiowa, czy też zbyt niska temperatura ścian to tylko wierzchołek góry lodowej. Wszystkie te...

Artykuł sponsorowany

Czy urządzenia są niezbędne w życiu każdego człowieka?

W obecnych czasach wiele rzeczy opiera się na technologii. Jest ona obecna na każdym kroku dlatego wszyscy chcą jej sprostać. Dotyczy to zarówno młodych jak również starszych użytkowników, którzy chętnie sięgają po...

Artykuł sponsorowany

Wolne rodniki, a proces starzenia się skóry

Starzenie się skóry to proces postępujący, który stanowi nieodłączny element starzenia całego organizmu i rozpoczyna się już między 25. a 30. rokiem życia. Jego przebieg jest indywidualny – zależy od wielu czynników...

Reklama