Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Telefonia IP dla centrum kontaktowego: zalety i zastosowanie

Dodano:

fot. Materiał reklamodawcy
fot. Materiał reklamodawcy
Duże firmy często korzystają z usług call center lub tworzą własne działy do obsługi połączeń. Jakość komunikacji wpływa na wrażenie klienta, a tym samym na reputację, sprzedaż i konkurencyjność. Dlatego tak ważne jest zapewnienie sprawnego działania centrum kontaktowego z pomocą funkcjonalnych i niezawodnych technologii, takich jak wirtualna centrala. Dowiedz się, jakie zalety ma to narzędzie komunikacji i jakie korzyści przynosi Twojej firmie.

Wprowadzenie do telefonii IP

Telefonia IP opiera się na technologii VoIP (Voice over Internet Protocol), co oznacza, że dane głosowe są przesyłane przez Internet. Taka telefonia ma wiele zalet, szczególnie dla centrum kontaktowych.

Zalety telefonii IP dla call centrum

Koszty i oszczędności

Wdrażając telefonię IP, firma oszczędza pieniądze. W porównaniu z tradycyjnymi systemami telefonicznymi technologia IP może znacznie obniżyć koszty, w tym:

  • niższe koszty połączeń międzymiastowych i międzynarodowych;
  • brak wydatków na sprzęt i utrzymanie infrastruktury.

Praca zdalna i mobilność

Dużą zaletą telefonii IP jest mobilność, czyli możliwość tworzenia zdalnych centrum kontaktowych. Telefonia działa wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu i nie wiąże pracownika z biurem. 

Elastyczność i skalowalność

Jedną z zalet telefonii IP jest elastyczność i skalowalność, co oznacza możliwość dostosowania do nowych potrzeb w miarę rozwoju lub zmian procesów firmy. Można łatwo zmienić lub rozszerzyć funkcjonalność, podłączyć więcej pracowników, przebudować logikę automatyzacji procesów.

Funkcjonalności i integracja

Poza podstawową funkcją dzwonienia telefonia IP oferuje szereg dodatkowych funkcji, których zastosowanie zwiększa wygodę i efektywność centrum kontaktowego. Są to:

  • menu głosowe do automatyzacji obsługi klienta (IVR);
  • kolejkowanie połączeń ― zapobiega utracie klientów nawet w godzinach szczytu;
  • nagrywanie rozmów ― pomaga kontrolować jakość komunikacji menedżerów;
  • integracja z CRM ― pozwala zautomatyzować rutynowe czynności, takie jak przesyłanie danych połączeń do systemu;
  • analityka połączeń.

Jakość połączeń i niezawodność

Nowoczesne technologie oferują wysoką jakość komunikacji ― czysty dźwięk i niezawodne połączenia ― w porównaniu z tradycyjnymi systemami telefonicznymi. Niektórzy dostawcy telefonii IP, tacy jak Ringostat, gwarantują nieprzerwaną łączność nawet w przypadku awarii Internetu lub zasilania.

Bezpieczeństwo danych

Telefonia IP zapewnia wymagany poziom bezpieczeństwa i ochrony danych klientów dzięki niezawodnym serwerom, kontroli dostępu i szyfrowaniu danych.

Case study – sukcesywna implementacja

Wśród firm, które wdrożyły wirtualną telefonię IP są przedsiębiorstwa z różnych sektorów: medycyny, budownictwa, edukacji i produkcji. Niektóre z nich posiadają własne call center, a zastosowanie funkcjonalnej i niezawodnej technologii IP pomogło poprawić efektywność pracy.

Na przykład firma naprawcza Regeneruj odbiera trzy razy więcej połączeń bez zmiany liczby pracowników.

Przyszłość telefonii IP w centrach kontaktowych

Kluczowe wymagania każdego centrum kontaktowego to bezpieczeństwo, jakość, funkcjonalność, wygoda i opłacalność. Telefonia wirtualna spełnia wszystkie te warunki, a nawet więcej. 

W przyszłości możliwości telefonii zostaną wzbogacone o sztuczną inteligencję. Już teraz niektórzy dostawcy usług komunikacyjnych, tacy jak Ringostat, oferują sztuczną inteligencję wbudowaną w telefonię IP, która analizuje połączenia, udziela wskazówek menedżerom i raportuje jakość pracy.

Reklama

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Agent celny – co robi i jak nim zostać?

Czym zajmuje się agent celny? Jak nim zostać? Gdzie można podjąć pracę po ukończeniu nauki? Ile zarabia się w tym zawodzie?

Artykuł sponsorowany

Sytuacja na rynku pracy IT

​Rynek pracy IT wciąż poszukuje wielu specjalistów, którzy mogą liczyć na wysokie stawki wynagrodzenia. Obecnie wiele firm z tej branży przechodzi na tryb zdalny, oferując kandydatom bardziej elastyczny czas pracy. Specjaliści mogą...

Artykuł sponsorowany

Scenotechnika - istota organizacji występów artystycznych

Niezależnie od tego czy jest to niewielki event czy też masowa impreza, to do jej organizacji będzie potrzebna odpowiednia oprawa sceniczna. Przygotowanie wszelkiego rodzaju występów artystycznych wymaga działań na różnych płaszczyznach, by...

Artykuł sponsorowany

Jazda na nartach, czyli jeden z kursów na Górce Szczęśliwickiej

Narty to jeden z ciekawszych i chętniej uprawianych sportów zimowych. Świeże powietrze, cudowne stoki oraz widoki to coś, co zachęca ludzi do zimowych wyjazdów i korzystania z ferii zimowych.

Artykuł sponsorowany

Prezent dla cioci. Jaki prezent kupić cioci?

Ciocia jest jak najlepszy przyjaciel. Zawsze jest obok, gdy jej potrzebujemy i zawsze można na nią liczyć! Każde dziecko wie, że z ciocią może porozmawiać o wszystkim, bo zawsze nas wysłucha i...

Artykuł sponsorowany

Czy i kiedy będzie czwarta fala pandemii? Prognozy

Gdy rozpoczęto szczepienia na masową skalę, wydawało się, że czwarta fala pandemii to scenariusz, któremu uda się zapobiec.

Artykuł sponsorowany

Przewodnik po akcesoriach baristy

Barista, czyli osoba specjalizująca się w przygotowywaniu kawy, powinna być wyposażona w odpowiednie akcesoria, które będą ułatwiały cały proces. Warto dowiedzieć się na ich temat nieco więcej.

Artykuł sponsorowany

Podkarpackie TARGI ŚLUBNE 18 i 19 września w G2A ARENA w Jasionce koło Rzeszowa

Planujesz ślub i wesele? Przyjdź na XVI Podkarpackie Targi Ślubne, które odbędą się 18 i 19 września (sobota, niedziela) w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym G2A Arena w Jasionce k. Rzeszowa.

Reklama