Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia. 
 
Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Atrakcyjne produkty czy usługi, które chcemy sprzedawać zagranicznym kontrahentom – to nie wszystko. Przedsiębiorca rozpoczynający aktywność na rynkach zagranicznych „wyposażony” w solidną wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych - wiedzę prawną, marketingową, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji – zwiększa swoje szanse na sukces w nowych dla niego warunkach. 
 
W rozwoju działalności przedsiębiorstwa kluczową kwestią pozostaje wybór partnera zagranicznego. 
Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje - z jednej strony korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony „bolesne” - w przypadku wyboru partnera nieuczciwego.
 
Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych nie tylko związanych z kontrahentem, ale także rynkowych i transakcyjnych, możemy próbować je minimalizować. 
 
Kluczową kwestią dla podmiotów przystępujących do zawarcia transakcji zagranicznych akty prawne regulujące zawieranie umów i następnie ich realizację. Umowy zawierane z partnerem zagranicznym są skomplikowane i na ogół wymagają szczególnej uwagi ze strony przystępującego podmiotu. Jest to spowodowane różnorodnością rozwiązań prawnych w różnych krajach, a także nie mniej ważnymi uwarunkowaniami kulturowymi. Na handlowca prowadzącego transakcję zagraniczną, spada więc obowiązek poruszania się w bardzo skomplikowanym, ulegającym ciągłym zmianom systemie prawnym i innym otoczeniu kulturowym.
 
Reklama
Wychodząc naprzeciw potrzebom podkarpackich Przedsiębiorców, Ośrodek Enterprise Europe Network  działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, organizuje szkolenie on – line - ” SPRZEDAŻ NA RYNKACH KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH – RYZYKA W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH”, które odbędzie się 20 maja br., w godz. 10:00 – 14:30. Szkolenie jest skierowane do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z całego Podkarpacia. 
 
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek – właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Ekspert z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
 
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie.
 
Udział w szkoleniu – po uprzednim zgłoszeniu – jest bezpłatny. Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: een@wsiz.edu.pl  lub pod numerem telefonu 17 860 57 45, najpóźniej do 19 maja br. 
 
Szczegóły dotyczące szkolenia znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://www.een.wsiz.pl/wydarzenia/556/
 
Serdecznie zapraszamy !!


 

Źródło: Art. sponsorowany
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

SZUBRYT OD KUCHNI: Odcinek świąteczny - śniadanie wielkanocne

Zapraszamy Was na świąteczny odcinek "SZUBRYT OD KUCHNI", w którym Mikołaj Rey przygotuje pyszne propozycje na wielkanocne śniadanie, łącząc tradycję z kulinarnym twistem i wykorzystując produkty naszej marki.

Artykuł sponsorowany

Benefity nowego budownictwa ‒ jakie udogodnienia oferują deweloperzy swoim mieszkańcom?

Rynek mieszkaniowy w naszym kraju pomimo pandemii ma się dobrze. To z kolei zmusza coraz to kolejnych deweloperów do walki o klienta. Oczywiście z punktu widzenia konsumenta takie rozwiązanie jest dobre, ponieważ...

Artykuł sponsorowany

Jak dobrać materac? Przewodnik po rodzajach materacy do spania

Sen jest zbawienny dla naszego zdrowia, a według niektórych jest bezcennym lekarstwem na wiele przypadłości. Zanim jednak wpadniemy w objęcia Morfeusza, warto zwrócić uwagę, na czym śpimy. Czy jest to rozkładana kanapa...

Artykuł sponsorowany

Nissan otwiera zamówienia na nowego crossovera Qashqai w wersji Premiere Edition

Nissan przedstawia cennik i oficjalnie otwiera zamówienia na nową generację modelu Qashqai w specjalnej wersji Premiere Edition.

Artykuł sponsorowany

Najciekawsze nawiedzone zamki w Europie

Europa to wspaniały kontynent, na którym nie brakuje ciekawych miejsc i atrakcji dla turystów z całego świata. W tym artykule postaram się jednak zaprezentować te miejsca, które, choć bardzo interesujące, to z...

Artykuł sponsorowany

Używane pojazdy dostawcze z gwiazdą - i certyfikatem

Z początkiem 2021 roku w sieci dealerskiej Mercedes-Benz Vans w Polsce ruszył ogólnoeuropejski program Mercedes-Benz Certified dla pojazdów dostawczych marki. Dzięki niemu klient kupujący używanego vana z gwiazdą zyska pewność, że został...

Artykuł sponsorowany

Top 10: Nowa kolekcja etui Spigen do Samsunga Galaxy S21 Plus.

Seria smartfonów Samsung Galaxy S to synonim wydajności, nowoczesności i dbałości o każdy detal urządzenia. Tego roku, Samsung wcześniej niż zazwyczaj wprowadził do oferty nowy model z linii Galaxy S21.

Artykuł sponsorowany

Skup aut w województwie podkarpackim. Gdzie szukać pomocy ze starym samochodem

Województwo podkarpackie jest w dużym stopniu zmotoryzowane. Na jego terenie działają liczne firmy specjalizujące się w handlu, transporcie, spedycji i innych, pokrewnych branżach, w których na co dzień korzysta się z samochodów.

Reklama