Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia. 
 
Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Atrakcyjne produkty czy usługi, które chcemy sprzedawać zagranicznym kontrahentom – to nie wszystko. Przedsiębiorca rozpoczynający aktywność na rynkach zagranicznych „wyposażony” w solidną wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych - wiedzę prawną, marketingową, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji – zwiększa swoje szanse na sukces w nowych dla niego warunkach. 
 
W rozwoju działalności przedsiębiorstwa kluczową kwestią pozostaje wybór partnera zagranicznego. 
Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje - z jednej strony korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony „bolesne” - w przypadku wyboru partnera nieuczciwego.
 
Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych nie tylko związanych z kontrahentem, ale także rynkowych i transakcyjnych, możemy próbować je minimalizować. 
 
Kluczową kwestią dla podmiotów przystępujących do zawarcia transakcji zagranicznych akty prawne regulujące zawieranie umów i następnie ich realizację. Umowy zawierane z partnerem zagranicznym są skomplikowane i na ogół wymagają szczególnej uwagi ze strony przystępującego podmiotu. Jest to spowodowane różnorodnością rozwiązań prawnych w różnych krajach, a także nie mniej ważnymi uwarunkowaniami kulturowymi. Na handlowca prowadzącego transakcję zagraniczną, spada więc obowiązek poruszania się w bardzo skomplikowanym, ulegającym ciągłym zmianom systemie prawnym i innym otoczeniu kulturowym.
 
Reklama
Wychodząc naprzeciw potrzebom podkarpackich Przedsiębiorców, Ośrodek Enterprise Europe Network  działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, organizuje szkolenie on – line - ” SPRZEDAŻ NA RYNKACH KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH – RYZYKA W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH”, które odbędzie się 20 maja br., w godz. 10:00 – 14:30. Szkolenie jest skierowane do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z całego Podkarpacia. 
 
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek – właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Ekspert z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
 
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie.
 
Udział w szkoleniu – po uprzednim zgłoszeniu – jest bezpłatny. Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: een@wsiz.edu.pl  lub pod numerem telefonu 17 860 57 45, najpóźniej do 19 maja br. 
 
Szczegóły dotyczące szkolenia znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://www.een.wsiz.pl/wydarzenia/556/
 
Serdecznie zapraszamy !!


 

Źródło: Art. sponsorowany
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Mikołajki i finał konkursu plastycznego Ekologiczna Rodzinka 3 grudnia w Auchan Krasne

Centrum Handlowe AUCHAN KRASNE zaprasza wszystkie dzieci do udziału w imprezie Mikołajkowej, która odbędzie się 3 grudnia br. 

Artykuł sponsorowany

Akwarium dla bojownika – na co zwrócić uwagę?

Kupując akwarium oraz planując jego wyposażenie, warto wiedzieć, jaki gatunek ryb chcesz w nim hodować. Na początek o wiele łatwiej jest opiekować się akwarium, w którym będzie żył jedynie jeden gatunek, najlepiej...

Artykuł sponsorowany

Jak oszczędzać pieniądze i nie zwariować?

Metody oszczędzania są różne, nie ma jednego skutecznego sposobu na to, aby więcej pieniędzy zostało w naszym portfelu. Trzeba wziąć pod uwagę swoje wymagania, potrzeby, ale także przyzwyczajenia. Jak oszczędzać...

Artykuł sponsorowany

ABC kierowcy, czyli jak naładować akumulator?

Zdarza się, zwłaszcza w okresie zimowym, że akumulator przestanie działać i nasze auto zostanie unieruchomione. O akumulator należy dbać jak o każdą inną część eksploatacyjną w samochodzie. Warto go doładować, a jeśli...

Artykuł sponsorowany

Wojna na Ukrainie wyzwaniem dla Podkarpacia - Kongres Polska Wielki Projekt w Sanoku

Napaść Rosji na Ukrainę trwale zmieniła architekturę bezpieczeństwa na naszym kontynencie, ale także szczególnie dotknęła Podkarpacie. Jako region przygraniczny odgrywa ono kluczową rolę w zarządzaniu skutkami wojny po stronie polskiej.

Artykuł sponsorowany

Modele outsourcingu: nearshoring oraz offshoring

Rosnąca popularność outsourcingu IT wynika z szeregu korzyści, jakie daje wydzielenie niektórych obszarów działalności przedsiębiorstwa i powierzenie ich zewnętrznym partnerom. Rozważasz taką opcję? Masz do wyboru m.in. nearshoring lub offshoring.

Artykuł sponsorowany

Live streaming - najważniejsze trendy 2022

Popularność live streamingu rośnie z roku na rok. Dziś nikogo już nie dziwi fakt, że transmisja popularnych wydarzeń sportowych czy koncertów odbywa się odpłatnie przez Internet. Z dużo większą łatwością angażujemy się...

Artykuł sponsorowany

Czy COVID-19 może powodować kurczenie się mózgu ?

Zanik mózgu odnosi się do utraty tkanek mózgowych, w tym neuronów i połączeń między nimi. "Kurczenie się mózgu" również wchodzi w zakres atrofii mózgu. Może dotyczyć całego mózgu lub tylko niektórych jego...

Reklama