Rzeszów - Wtorek, 26.11.2024
Reklama

Urząd Marszałkowski ponownie szuka dostawcy taboru dla Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej

Dodano:

fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Rozpoczął się kolejny przetarg na dostarczenie 10 pojazdów szynowych, które mają obsłużyć linie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Poprzedni przetarg unieważniono ze  względu na zbyt wysokie wymagania finansowe wykonawców. Czy tym razem będzie inaczej? Przekonamy się 2 kwietnia podczas otwarcia ofert.

Do poprzedniego przetargu zgłosiły się dwie firmy, gdyż przetarg został podzielony na dwie części, jednak obie oferty nie odpowiadały Samorządowi Województwa Podkarpackiego, przez co zdecydowano się powtórzyć przetarg na podobnych zasadach do poprzedniego.

„Najkorzystniejsze oferty w całym zakresie dostaw i usług  przekroczyły zaplanowany budżet o około 18 %. Na etapie analizy złożonych ofert Zamawiający stwierdził, że świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo naprawczej zostało przekroczone około 30 % w stosunku do założonego budżetu na ten cel” – mówiła Monika Konopko, z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, tłumacząc powód unieważnienia.

Tym razem również chodzi o 10 pojazdów spalinowych: pierwsza część mówi o dostawie 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym, zaś druga o dostawie 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.

Wg. dokumentacji przetargowej pociągi z napędem elektrycznym mają poruszać się z prędkością większą lub równą 160 km/h, posiadać minimalnie 128 miejsc siedzących stałych oraz min. 10 miejsc siedzących uchylnych, jeżeli chodzi o miejsca stojące, to powinny spełniać parametry 4 osób/m2. Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym ma poruszać się z prędkością większą lub równą 120 km/h. Pojazd będzie posiadał minimalnie 105 miejsc siedzących. Pozostałe parametry związane z liczbą miejsc są identyczne jak te wyżej wymienione.
Reklama
Podczas otwarcia ofert - w poprzednim przetargu - poznaliśmy wymagania finansowe jaki zamawiający postawił przed wykonawcami, i tak w pierwszej części województwo podkarpackie planuje wydać maksymalnie 165 mln zł, natomiast w drugiej 43 mln zł. Przetarg zakończy się 2 kwietnia 2019 roku, kiedy to Urząd Marszałkowski pozna oferty zainteresowanych dostawców. Pociągi z napędem elektrycznym oraz spalinowym mają być dostarczone do 30 września 2020 roku.

Przypomnijmy, że wartość całego projektu (Podmiejska Kolej Aglomeracyjna) szacuje się na ponad 580 mln zł. Zakłada się, że pierwsze pociągi ruszą w 2021 roku. Według wstępnych założeń nowe linie kursować będą na trasie: Rzeszów – Dębica, Rzeszów- Przeworsk, Rzeszów-Kolbuszowa, Rzeszów –Strzyżów oraz Rzeszów - Port Lotniczy Jasionka.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Święto Policji na placu Farnym. Rozdano medale, odznaczenia, awanse oraz przekazano sztandar

RZESZÓW. Komenda Wojewódzka Policji w Rzeszowie otrzymała swój sztandar, który przekazało Podkarpackie Stowarzyszenie Samorządów Terytorialnych.

Rzeszów

Połączenie ul. Kopisto z ul. Wierzbową zależne od decyzji Wód Polskich?

RZESZÓW. Brak akceptacji wniosku przez Wody Polskie znacznie utrudni sprawę z otwarciem przetargu.

Rzeszów

Kolejne ostrzeżenie związane z burzami z gradem

RZESZÓW, PODKARPACIE. Ostrzeżenie dotyczy burz z gradem oraz podwyższonego stanu wód.

Rzeszów

Ruszyły zapisy do Klubu Kibica Asseco Resovii

RZESZÓW. SSPS Resovia świętuje w tym sezonie 15-lecie swojej działalności.

Rzeszów

Ze stawu w Niechobrzu wyłowiono ciało mężczyzny. To poszukiwany 35-latek

RZESZÓW. 35-latek przebywał nad stawem razem z kolegą, z którym wcześniej pił alkohol.

Rzeszów

Ratusz wciąż walczy o ceny prądu z PGE Obrót. Sprawa dotyczy spółek komunalnych

RZESZÓW. Premier Mateusz Morawiecki o ustosunkowanie się do zarzutów Ratusza poprosił Ministra Energii.

Reklama