Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Sztuczna inteligencja pomoże mieszkańcom Rzeszowa załatwić sprawy urzędowe

Dodano:

fot. Pixabay
fot. Pixabay
RZESZÓW. Urząd Miasta Rzeszowa uruchomił na swojej stronie pilotażowo Wirtualnego Asystenta. Na razie pomoże on mieszkańcom w sprawach dotyczących trzech wydziałów. W planach jest poszerzenie obsługi o kolejne wydziały.

Od kilku dnia na stronie serwisu informacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa (www.erzeszow.pl) działa Wirtualny Asystent. „Odpowiada” on na najczęściej zadawane pytania dotyczące Wydziału Komunikacji, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich.

Chatbot znajduje się w prawym dolnym rogu strony, zarówno na komputerach, jak i smartfonach. Wystarczy kliknąć pojawiającą się ikonkę „dymku” z podpisem „Wirtualny Asystent” i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat. Chatbot dostępny jest przez całą dobę.

Wirtualnego Asystenta stworzyła rzeszowska firma OPTeam S.A. Działa on na schemacie krótkich pytań i precyzyjnych odpowiedzi. Twórcy zastosowali w nim algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizm przetwarzania języka naturalnego, co sprawia, że bot jest w stanie odczytać pytania napisane językiem potocznym.
Reklama
- W przygotowaniu Wirtualnego Asystenta uczestniczył zespół pracowników urzędu przygotowując bazę zawierającą informacje dostosowane do potrzeb mieszkańców. Początkowo skupiliśmy się na zadaniach wykonywanych w trzech wydziałach, w których mieszkańcy najczęściej załatwiają sprawy - wyjaśnia Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu Urzędu Miasta Rzeszowa.

Pilotażowe wdrożenie chatbota zostało zrealizowane bezpłatnie we współpracy miasta z firmą OPTeam. Miasto planuje poszerzenie obsługi o kolejne wydziały.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Mateusz Kosturek z brązem na Mistrzostwach Świata w karate

RZESZÓW. Mistrzostwach Świata Kyokushin Karate Tezuka Group odbyły się 17 marca w mieście Fukuoka w Japonii.

Rzeszów

21 marca rusza w Rzeszowie aplikacja Bolt. Czym estońska firma kusi nowych kierowców?

RZESZÓW. Aplikacja Bolt obecna jest w Polsce od 2016 roku, wcześniej funkcjonowała jako Taxify. 

Rzeszów

Zmiany w komunikacji miejskiej. Trwa przebudowa zatoki autobusowej Kotuli/Ustrzycka

RZESZÓW. 18 marca o godz. 9.00 rozpoczęła się przebudowa zatoki przystankowej Kotuli / Ustrzycka 02.

Rzeszów

Przetarg na projekt przedłużenia ul. Warszawskiej do unieważnienia?

RZESZÓW. Według danych z dokumentacji przetargowej projekt przebudowy ma być gotowy najpóźniej do 22 listopada 2019 roku.

Rzeszów

Radni w sprawie poszerzenia drogi i budowy chodnika przy ul. Zawiszy Czarnego

RZESZÓW. Mowa o odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ul. Beskidzkiej liczącym ok. 350 m.

Rzeszów

41-latek przyłapany na „sharingu” płatnych platform cyfrowych

RZESZÓW. Zabezpieczono 10 dekoderów, 4 laptopy, jednostkę centralną wraz ze stacją czytników kart, karty chipowe oraz sporą ilość gotówki.

Rzeszów

Asseco Resovia Rzeszów bez szans na grę w fazie play-off

RZESZÓW. MVP spotkania otrzymał Kert Toobal.

Rzeszów

Ekrany dźwiękochłonne na ul. Lwowskiej zostaną zastąpione zielenią?

RZESZÓW. Jeden z radnych miasta Rzeszowa apeluje o nasadzenia zieleni wzdłuż ul. Lwowskiej zamiast ekranów dźwiękochłonnych.

Reklama