Rzeszów - Poniedziałek, 30.09.2024
Reklama

Sztuczna inteligencja pomoże mieszkańcom Rzeszowa załatwić sprawy urzędowe

Dodano:

fot. Pixabay
fot. Pixabay
RZESZÓW. Urząd Miasta Rzeszowa uruchomił na swojej stronie pilotażowo Wirtualnego Asystenta. Na razie pomoże on mieszkańcom w sprawach dotyczących trzech wydziałów. W planach jest poszerzenie obsługi o kolejne wydziały.

Od kilku dnia na stronie serwisu informacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa (www.erzeszow.pl) działa Wirtualny Asystent. „Odpowiada” on na najczęściej zadawane pytania dotyczące Wydziału Komunikacji, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich.

Chatbot znajduje się w prawym dolnym rogu strony, zarówno na komputerach, jak i smartfonach. Wystarczy kliknąć pojawiającą się ikonkę „dymku” z podpisem „Wirtualny Asystent” i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat. Chatbot dostępny jest przez całą dobę.

Wirtualnego Asystenta stworzyła rzeszowska firma OPTeam S.A. Działa on na schemacie krótkich pytań i precyzyjnych odpowiedzi. Twórcy zastosowali w nim algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizm przetwarzania języka naturalnego, co sprawia, że bot jest w stanie odczytać pytania napisane językiem potocznym.
Reklama
- W przygotowaniu Wirtualnego Asystenta uczestniczył zespół pracowników urzędu przygotowując bazę zawierającą informacje dostosowane do potrzeb mieszkańców. Początkowo skupiliśmy się na zadaniach wykonywanych w trzech wydziałach, w których mieszkańcy najczęściej załatwiają sprawy - wyjaśnia Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu Urzędu Miasta Rzeszowa.

Pilotażowe wdrożenie chatbota zostało zrealizowane bezpłatnie we współpracy miasta z firmą OPTeam. Miasto planuje poszerzenie obsługi o kolejne wydziały.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Rzeszowskie restauracje dowożą lekarzom "darmowe" jedzenie

RZESZÓW. Dzięki platformie organizującej zbiórki trzy organizacje postanowiły pomóc pracownikom służb medycznych w kraju, dostarczając im posiłki. W akcji udział biorą również restauracje i szpitale z Rzeszowa.

Rzeszów

ZTM wprowadza ograniczenia kontaktu

RZESZÓW. ZTM wprowadza zakaz bezpośredniego kontaktu z klientem. POP-y zamknięte.

Rzeszów

Podkarpacki Urząd Wojewódzki. Obsługa klientów zamknięta do odwołania

RZESZÓW. Podobnie jak Urząd Miasta Rzeszowa oraz podległe mu jednostki, również Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie od 16 marca zamyka do odwołania obsługę klientów.

Rzeszów

Urząd Miasta Rzeszowa oraz podległe mu jednostki zaprzestają bezpośredniej obsługi mieszkańców

RZESZÓW. Od 16.03.2020 r. do odwołania Urząd Miasta Rzeszowa oraz Jednostki Organizacyjne Miasta Rzeszowa nie prowadzą obsługi polegającej na bezpośrednim kontakcie z klientem.

Rzeszów

Loty na lotnisku w Jasionce wstrzymane

Podrzeszowskie lotnisko wstrzymuje loty na co najmniej 14 dni.

Rzeszów

Nieodpłatna pomoc prawna na terenie Rzeszowa tylko na odległość

RZESZÓW. Dyżury prowadzone będą wyłącznie za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość, tj. za pośrednictwem telefonu lub e-maila.

Rzeszów

Rzeszowskie galerie handlowe działają w ograniczonym zakresie

RZESZÓW. W galeriach handlowych działają jedynie: apteki, sklepy spożywcze, drogerie i pralnie.

Rzeszów

Kryte lodowisko znajdzie się przy ul. Witosa i Wyspiańskiego

RZESZÓW. Zmiana lokalizacji budowy nowego budynku dla Sądu Okręgowego niesie za sobą szereg konsekwencji, jedną z nich jest zmiana lokalizacji pod budowę krytego lodowiska.

Reklama