Rzeszów - Piątek, 29.11.2024
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Za nieprawidłowe parkowanie w Rzeszowie wręczą "Krowę Miesiąca"

RZESZÓW. Społecznicy z inicjatywy „Święte Krowy Rzeszowskie” chcą, by za złe parkowanie kierowca otrzymał tzw. Krowę Miesiąca.

Rzeszów

Recydywista firmy Game Over Cycles idzie na sprzedaż. Cena: 1 mln dolarów

RZESZÓW. Polski producent motocykli typu custom firma Game Over Cycles wystawiła na sprzedaż swój najbardziej znany motocykl - Recydywistę.

Rzeszów

Most łączący Rzeszów z Boguchwałą ma kosztować ponad 100 mln zł

RZESZÓW. Nie znana jest data realizacji, źródła finansowania oraz wkład własny poszczególnych stron.

Rzeszów

Niematerialny skarb - gwara, czyli rzeszowskie micyje słowne

RZESZÓW. O porannej sardze, micyjach rzeszowskiej kultury oraz o chabaziach w parkach.

Rzeszów

Burze z gradem w Rzeszowie. Jest ostrzeżenie meteorologiczne

RZESZÓW. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej zapowiada na terenie Rzeszowa wystąpienie burz.

Rzeszów

Ustalenia prokuratury ws. mężczyzny wydobytego z wnętrza płonącego drzewa

RZESZÓW. Prokuratura prowadzi śledztwo z art. 151 kodeksu karnego.

Rzeszów

Przebudowa wiaduktu na ul. Batorego rozpoczęta. Potrwa ok. 13 miesięcy

RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują nowy, ponad 3-krotnie szerszy obiekt.

Rzeszów

Rada Miasta i mieszkańcy Nowego Jorku docenili prezydenta Rzeszowa

RZESZÓW. Tadeusz Ferenc otrzymał dyplom uznania od członka Rady Miasta Nowego Jorku.

Reklama