Rzeszów - Sobota, 18.05.2024
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano: 11.08.2023 r.

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

BĘDZIE BEZPIECZNIEJ

Doświetlą przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu na osiedlu Słocina

RZESZÓW. Doświetlenie 3 przejść dla pieszych na skrzyżowaniu w rejonie Szkoły Podstawowej nr 5 na rzeszowskim osiedlu Słocina, to jeden z 9 projektów z województwa podkarpackiego, które będą dofinansowane z rządowego programu.

Rzeszów

Poranne wypadki na ul. Witolda w Rzeszowie. Dwie osoby w szpitalu

RZESZÓW. Dziś rano, na ul. Witolda doszło do dwóch wypadków. Dwie osoby trafiły do szpitala. Jak informuje rzeszowska policja, w obydwu przypadkach przyczyną było nieustąpienie pierwszeństwa przez kierujących samochodami.

Rzeszów

Zmarł Stanisław Sienko, były zastępca Prezydenta Rzeszowa

RZESZÓW. W wieku 63 lat odszedł Stanisław Sienko, dyrektor Zespołu Szkół Elektronicznych w Rzeszowie, wieloletni wiceprezydent Rzeszowa.

NAJWIĘKSZA INWESTYCJIA DROGOWA W RZESZOWIE

Na jakim etapie jest budowa Wisłokostrady? [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Postępują prace przy budowie Wisłokostrady. Roboty prowadzone są równolegle w kilku miejscach. Ta strategiczna dla układu drogowego miasta inwestycja ma być gotowa wiosną 2026 roku.

GRA PORUSZAJĄCA ZAGADNIENIE HANDLU LUDŹMI

Do Rzeszowa przyjedzie Escapetruck

RZESZÓW. Już wkrótce do Rzeszowa po raz pierwszy przyjedzie tzw. Escapetruck. Jest to nietypowy projekt, który ma na celu podniesienie świadomości na temat zagadnienia handlu ludźmi. Specjalna, czarna ciężarówka zaparkuje w rejonie...

Rzeszów

Awaria kanalizacji deszczowej na ul. Szopena. Utrudnienia w ruchu

RZESZÓW. Wczoraj na ul. Szopena w Rzeszowie wykryto rozszczelnienie w kanale głównym kanalizacji deszczowej o średnicy 400 mm. Pracownicy MPWiK rozpoczęli naprawę uszkodzonej rury. Wprowadzono ruch wahadłowy.

Rzeszów

Dwie kobiety oszukane metodą „na wypadek”. Mieszkanka Rzeszowa straciła 64 tys. zł

RZESZÓW. Mimo tego, że przestępcy używają znanych już metod wyłudzenia pieniędzy, szczególnie od osób starszych, nadal zdarzają się przy przypadki, w których zmanipulowani seniorzy przekazują przestępcom swoje oszczędności, będąc przekonanym, że w...

Sportowe emocje na basenie przy ul. Matuszczaka

Ok. 300 zawodników weźmie udział w Mistrzostwach Europy Juniorów w Rzeszowie

RZESZÓW. Około 300 zawodników z 25 krajów weźmie udział w Mistrzostwa Europy Juniorów w skokach do wody, które odbędą się od 8 do 14 lipca 2024 r. na basenie przy ul. Matuszczaka...

Reklama