W przetargu na budowę 5,2 kilometrowego odcinka S19 między Jawornikiem a Lutczą, wpłynęło siedem ofert. Najkorzystniejszą złożyła turecka firma Kolin İnsaat Turizm Sanayi ve Ticaret na kwotę 1 849 563 300 zł. Wykonawca zaoferował realizację inwestycji w terminie 59 miesięcy, przedłużając okres gwarancji o 5 lat.
Najdroższą ofertę w przetargu zaproponowało konsorcjum Mostostal Warszawa/Acciona Construccion – 2 863 008 747,50 zł.
Przy wyborze oferty, GDDKiA brało pod uwagę cztery kryteria: cenę (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10 proc.), a także przedłużenie okresu gwarancji jakości na tunele oraz konstrukcje oporowe w tym portale tuneli (10 proc.).
Rozstrzygnięcie przetargu na budowę odcinka S19 Jawornik-Lutcza zajęło sporo czasu. Postępowanie przetargowe zostało wszczęte pod koniec czerwca 2022 r., a otwarcie ofert odbyło się w drugiej połowie września tego samego roku.
W toku prowadzonej weryfikacji ofert, w listopadzie 2022 r., GDDKiA zwróciło się do jednego z wykonawców o udzielenie wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty (tzw. pytania techniczne). Wykonawca z kolei złożył w tej sprawie odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), która uwzględniła odwołanie. Nie zgadzając się z wyrokiem KIO, w styczniu 2023 r., GDDKiA złożyła skargę do Sądu Okręgowego w Warszawie, który przychylił się do argumentów GDDKiA i uznała zasadność zadania pytań technicznych.
Reklama
Zakres prac obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. W ciągu trasy głównej wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie, w tym wspomniana wcześniej estakada i tunel, a także most pełniący funkcję przejścia dla małych zwierząt.
W ramach zadania powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Jawornik w kierunku Barwinka. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD), infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Zostaną także wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi kolidujące z inwestycją a także infrastruktura techniczna.
Na realizację tego odcinka S19 wykonawca ma 59 miesięcy.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, który na terenie województwa podkarpackiego będzie miał docelowo długość ok 169 km. Aktualnie kierowcy korzystają już z 81,8 km tej trasy na odcinku Lasy Janowskie – Rzeszów Południe. 72,9 km jest w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe – Babica, Babica – Jawornik, Krosno – Miejsce Piastowe, Miejsce Piastowe – Dukla, na etapie opracowywania dokumentacji do ZRID: Domaradz – Krosno oraz na etapie uzyskiwania ZRID: Dukla – Barwinek i dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka), a kolejne 11,6 km jest w przygotowaniu ((na etapie przetargu: Jawornik – Lutcza, Lutcza – Domaradz).
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz