Inwestycja zakłada budowę drogi dwujezdniowej, dwupasowej o długości 10,5 km, budowę dwóch węzłów drogowych („Podgórze” i „Nowy Kamień”), przebudowę i rozbudowę istniejących dróg i skrzyżowań w zakresie inwestycji, budowę ciągów pieszych, rowerowych oraz pieszo-rowerowych, budowę obiektów inżynierskich (8 wiaduktów, 5 mostów, 1 przejście dla zwierząt górą oraz 5 przepustów o funkcji ekologicznej.), budowę systemu odwodnienia, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy, budowę zbiorników retencyjnych i kompensacyjnych, budowę urządzeń ochrony środowiska (w tym ekranów akustycznych), budowę oświetlenia drogowego.
Na decyzję wojewody czeka jeszcze ostatni z sześciu odcinków w kierunku województwa lubelskiego, a mianowicie 7,9 kilometrowy odcinek Kamień – Sokołów Małopolski.
Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz