PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z firmą Promost Consulting na prace przygotowawcze dla nowego przebiegu drogi krajowej nr 9, od obwodnicy Nowej Dęby (m. Komorów) do obwodnicy Kolbuszowej. Wartość kontraktu to ponad 3,6 mln zł.
Około 11-kilometrowy odcinek DK9 między obwodnicami Nowej Dęby i Kolbuszowej, jest jednym z trzech fragmentów nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w woj. podkarpackim.
Pozostałe dwa to odcinki:
- od drogi ekspresowej S74 w województwie podkarpackim do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km) – dla tego odcinka trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty.
- od obwodnicy Kolbuszowej w m. Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km) – obecnie trwa sprawdzanie ofert.
Uzupełnieniem trzech wspomnianych wyżej odcinków, będą przygotowywane do realizacji obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. Łącznie cały nowy przebieg drogi krajowej nr 9 (od S74 w okolicy Tarnobrzega do węzła Rzeszów Zachód na A4) będzie miał 60 km.
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy jest wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Ma na to 21 miesięcy od dnia podpisania umowy.
- W celu ustalenia optymalnego przebiegu nowego odcinka DK9, wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in. ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami drogi krajowej nr 9, obsługa terenów przyległych, a także rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska - informuje Bartosz Wysocki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kolejnym etapem będą prace przygotowawcze w zakresie Koncepcji programowej. Na jej podstawie określony zostanie zakres niezbędnych robót potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.
Budowa nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 ma na celu przede wszystkim upłynnienie ruchu pojazdów, odsunięcie ruchu od obszarów zabudowanych oraz usprawnienie ruchu tranzytowego, który przeważa na obecnym przebiegu DK9.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz