W związku ze stopniowym znoszeniem ograniczeń związanych z koronawirusem, Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie przywrócił od 18 maja br. bezpośrednią obsługę klienta we wszystkich sprawach z zakresu swojej działalności z zachowaniem obowiązujących reżimów sanitarnych.
Aby załatwić osobiście sprawę w urzędzie, należy wcześniej uzgodnić konkretną godzinę wizyty za pośrednictwem telefonu lub maila. Klienci powinni pojawić się 10 min przed zaplanowaną wizytą i oczekiwać przed wejściem do budynku. Niestawienie się na wizytę o ustalonej godzinie powoduje anulowanie wizyty i konieczność ponownej rejestracji nowej wizyty.
Bezpośrednia obsługa klientów odbywać się będzie we wtorki w godz. od 8:15 do 15:45, natomiast w pozostałe dni tygodnia od 7:45 do 15:15. Obsługa klientów w oddziałach paszportów w Rzeszowie, Tarnobrzegu, Krośnie i Przemyślu we wtorki od 10:15 do 17:45.
W celu ograniczenia kontaktów pracowników nie obsługujących bezpośrednio klientów zewnętrznych, wprowadza się organizację wejść i wyjść z budynków:
- budynek PUW w Rzeszowie przy ul. Grunwaldzkiej: dla klientów wyznacza się wejście główne do budynku od strony ogrodów bernardyńskich (strona zachodnia),
- budynek Delegatury PUW w Tarnobrzegu przy ul. 1-go Maja: dla klientów uruchomione zostaje wejście od strony północnej (od „Tygodnika Nadwiślańskiego”),
- w pozostałych obiektach Urzędu organizacja ruchu pracowników i klientów, ze względów logistycznych i technicznych, pozostaje na dotychczasowych zasadach.
W trakcie wizyty w Urzędzie klienci muszą stosować się do wytycznych przeciwepidemicznych, tj. zakrywać usta i nos, np. maseczką, odsłonić twarz w celu identyfikacji na wniosek pracownika Urzędu, dezynfekować ręce po wejściu do budynku, zachować dystans 2 metrów od pozostałych klientów.
Reklama
Bezpośrednia obsługa klientów będzie się odbywać na parterach budynków, wg poniższych zasad:
budynek PUW w Rzeszowie:
klienci Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, będą obsługiwani w pomieszczeniach na parterze budynku: skrzydło A – odbiór paszportów i sprawy cudzoziemców, skrzydło C – składanie wniosków paszportowych,
klienci Wydziału Polityki Społecznej będą obsługiwani na dotychczasowych stanowiskach w holu głównym budynku,
Biuro Obsługi Klienta będzie prowadzić obsługę klientów w pomieszczeniu dotychczasowej informacji paszportowej (1 stanowisko obsługowe, w tym potwierdzanie profilu zaufanego),
w Sali Kolumnowej zorganizowane zostaną stanowiska do bezpośredniej obsługi klientów dla pozostałych komórek Urzędu;
w budynkach Delegatur obsługa klientów Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców prowadzona będzie w dotychczasowych pomieszczeniach, dla pozostałych komórek organizacyjnych mających kontakt z klientem zostały wyznaczone pomieszczenia do obsługi na parterach budynków.
Klienci we wszystkich sprawach prowadzonych przez PUW w Rzeszowie mogą przesyłać korespondencję pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Dostarczanie korespondencji przez klientów do Urzędu może odbywać się również przy wykorzystaniu pojemników ustawionych:
w budynku Rzeszów ul. Grunwaldzka 15 w przeszklonym wiatrołapie od strony ogrodów bernardyńskich; w pozostałych budynkach (Delegatury Urzędu) przy wejściach głównych na parterze.
Wykaz telefonów kontaktowych do sekretariatów poszczególnych komórek organizacyjnych oraz informacje szczegółowe znajdują się na stronie PUW w Rzeszowie, a także wywieszone zostaną w siedzibie Urzędu.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz