Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły budowę mostu w Nowej Grobli, na trasie kolejowej Munina –Hrebenne. Jest to jedna z trzech tras kolejowych łączących województwa podkarpackie i lubelskie.
Zdemontowano już elementy dotychczasowej konstrukcji i rozpoczęto wykonywanie fundamentów nowych przyczółków. Stalowa konstrukcja nad rzeką Lubaczówką zastąpi jednoprzęsłowy obiekt z 1949 r.
Z kolei w Lubaczowie ruszyła przebudowa mostu nad rzeką Sołotwą, w którego miejscu stanie lepsza technicznie konstrukcja. PLK wykorzystają obiekt uzyskany przy przebudowie linii w Pszczynie. Już zdemontowano stare elementy i budowane są nowe przyczółki mostu. Również kolejowe przeprawy w Nowinach Horynieckich zostaną wyremontowane.
Stalowe konstrukcje mostów z Nowej Grobli i Lubaczowa docelowo trafią do gminy Lubaczów i będą prezentowane w muzeum kolejnictwa na stacji Basznia.
Reklama
W związku z pracami od 15 marca do 26 czerwca 2020 r. na jednotorowej trasie wprowadzono zastępczą komunikacje autobusową.
Inwestycja na linii Munina –Hrebenne pochłonie 31 mln zł. środków własnych PLK.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz