Moderatorem motoryzacyjnej dyskusji był Tomasz Haiduk (prezes Instytutu Industry 4.0), a ożywioną debatę prowadzili: Krzysztof Nowicki (prezes LOTOS Oil), prof. Mariusz Bednarek (dziekan Wydziału Zarządzania, Społeczna Akademia Nauk), Marek Sanocki (wiceprezes Splast) i Leszek Waliszewski (prezes FA Krosno). Uczestnicy zastanawiali się jak wygląda „Przemysł 4.0” z punktu widzenia polskich firm z branży motoryzacyjnej.
„Motoryzacja jest naszą inteligentną specjalizacją. To oznacza, że preferujemy firmy, które wprowadzają innowacje w tej dziedzinie, tworzą centra badawcze. Motoryzacja na Podkarpaciu już od dłuższego czasu jest na poziomie 4.0” – mówił podczas dyskusji Władysław Ortyl.
Od lat istotną częścią krynickiego forum jest konferencja „Europa Karpat”. To seria debat z udziałem przedstawicieli władz państwowych a także samorządów ze wszystkich krajów zaangażowanych w szeroko pojętą tematykę karpacką. Tradycyjnie jej organizatorem w ramach forum jest Kancelaria Sejmu RP. Podobnie było tym razem. Województwo Podkarpackie mocno wspiera starania o wdrożenie strategii karpackiej, analogicznej do funkcjonującej już z bardzo dobrym skutkiem strategii alpejskiej.
„Hasło „Europa bliżej ludzi” musi mieć pokrycie w czynach. Tym może być właśnie strategia karpacka. Na forum parlamentu te działania rozpoczął marszałek Marek Kuchciński, włączył się aktywnie rząd. Staramy się także działać z poziomu Europejskiego Komitetu Regionów, chcemy te argumenty pokazać przez komisje COTER. Aby przygotować się do strategii trzeba myśleć projektowo. Na początek muszą to być projekty duże jakim z pewnością jest S19, a potem skoordynować je z małymi i średnimi” – tłumaczył marszałek województwa podkarpackiego.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz