Rzeszów - Środa, 12.02.2025
Reklama

6 firm zainteresowanych rozbudową DK84 na odcinku Zagórz - Lesko

Dodano: /

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla rozbudowy blisko 5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.

Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Rozbieżność między oferowanymi cenami jest spora. Najniższą ofertę zaproponowała Pracownia Inżynierska KLOTOIDA - 6 206 543,10 zł, najwyższą DATABOUT - 9 659 165,40. Pozostałe wyceny to:

• Multiconsult Polska - 6 916 290,00 zł,
• Sweco Polska - 7 232 365,56 zł,
• Promost Consulting - 7 508 744,10 zł,
• konsorcjum firm MP i MPRB - 8 942 100,00 zł,

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, GDDKiA będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie geologa (10 proc.) oraz doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc).

Zadaniem wykonawcy, który zwycięży w przetargu będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko, nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
GDDKiA zakłada co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84. Wariant I przewiduje przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych). Z kolei druga rozważana opcja, to poprowadzenie fragmentu drogi po nowym śladzie, co będzie oznaczało złagodzenie łuków i serpentyn na ponad 30kilometrowym odcinku między Zagórzem a Postołowem.

Reklama

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności w trakcie prowadzenia prac na rozbudowywanym odcinku drogi.

Główne cele inwestycji to:

- naprawa zniszczonej nawierzchni
- zwiększenie nośności drogi tak, aby mogły się p niej poruszać pojazdy ciężarowe o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
- odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego, poprzez poszerzenie drogi, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Podkarpacia

Podkarpacie

Koronawirus. 388 zakażonych na Podkarpaciu. Dziś 1 nowy przypadek

​PODKARPACIE. W powiecie przemyskim potwierdzono nowy przypadek zakażenia koronawirusem.

Podkarpacie

Środki ochrony osobistej dla 5 podkarpackich placówek medycznych

PODKARPACIE. Trzy szpitale i dwa zakłady opiekuńczo-lecznicze otrzymają pomoc w związku z epidemią koronawirusa.

Podkarpacie

Rusza wiosenna akcja szczepienia lisów

PODKARPACIE. Od czwartku na terenie całego województwa rozpocznie się wiosenna akcja szczepień przeciwko wściekliźnie lisów wolno żyjących.

Podkarpacie

IMGW ostrzega! Burze z gradem na Podkarpaciu

PODKARPACIE. IMGW wydało ostrzenie 1 stopnia o możliwych burzach z gradem na terenie całego województwa.

Podkarpacie

Kolejne punkty "drive thru" na Podkarpaciu

PODKARPACIE. Pierwsze 9 punktów „drive thru” uruchomiono 11 maja. Teraz doszły kolejne dwa: w Lubaczowie i Sanoku. Usługę finansuje Narodowy Fundusz Zdrowia.

Podkarpacie

Nowy most w Mielcu oddany do użytku

PODKARPACIE.  Inwestycja o wartości blisko 44 mln zł jest już otwarta dla kierowców. Mieszkańcy Mielca zyskali drugi most na Wisłoce.

Podkarpacie

Podkarpacki Urząd Wojewódzki wznowił bezpośrednią obsługę klientów

RZESZÓW. Klienci są obsługiwani bezpośrednio, po uprzednim telefonicznym lub mailowym ustaleniu terminu wizyty.

Podkarpacie

Rozstrzygnięto przetarg na projekt i budowę S19 Rzeszów Płd. - Babica

PODKARPACIE. W ramach inwestycji powstanie, m.in. blisko 2-kilometrowy tunel.

Reklama