O wystawie
Moja podróż do Japonii była wejściem w szczelinę czasu poza codziennością. Chciałem zobaczyć i poczuć możliwie prawdziwą Japonię. Te chwile były dla mnie jak pojedyncze kadry filmowe. Złapane na gorąco, niektóre niezaplanowane, niektóre wyszukane z pełną uważnością.
W japońskiej różnorodności poszukiwałem miejsca, w którym poczuję się swojo. Najczęściej odnajdywałem się w świątyniach, ich ogrodach i pustce. To były takie małe enklawy, wśród pędzącego tętna miast.
W Japonii naprawdę jest inaczej. I nie mam na myśli tylko ruchu drogowego. Inna jest również metodyka otwierania drzwi, klucze obraca się w drugą stronę. Przyciski w windzie też mają inne ułożenie. I nigdy nie zapomnę nowych smaków, tych nowych połączeń, euforii zmysłów.
Zawsze chciałem odwiedzić Japonię. Odbyłem ją przy okazji premiery nowego aparatu Lumix S9 w Osace. Kiedy tam wylądowałem, po raz pierwszy użyłem funkcji w aparacie Lumix, która pozwala wybrać sobie dowolny format i według niego fotografować. Poczułem się jak dziecko, które właśnie otrzymało nową zabawkę i spełnia swoje marzenia.
Japonia jest mekką dla pasjonatów sprzętu fotograficznego. Chodząc po ulicach czułem się jak w żywiole. To zdecydowanie moje miejsce na mapie tego świata.
Krystian Bielatowicz
O autorze
Krystian Bielatowicz łączy pasję i pracę jako reżyser, fotograf, operator filmowy, pilot drona, montażysta. Specjalizuje się w opowiadaniu historii o człowieku. Jest autorem książek i wystaw fotograficznych.
Otrzymał 18 nagród fotograficznych i filmowych, miał 22 wystawy fotograficzne, prowadził kilkaset prelekcji, przeszkolił kilka tysięcy osób. Swoje największe projekty publikował w magazynie National Geographic.
Jest ambasadorem Panasonic Polska, Peak Design i Patona.
Jako LIGHT KEEPER zrealizował w 2024 roku film dokumentalny dla marki Wedel pt. „Ludzie Fabryki Czekolady E. Wedel”. Wykonał ekskluzywną sesję fotograficzną architektury (stacje metra) dla Metra Warszawskiego do kalendarza na rok 2025. Zrealizował serię 6 filmów dokumentalnych European Heritage Label Site 2023 dla The European Heritage Label, a także filmował kampanię reklamową dla Banku Gospodarstwa Krajowego.
Jako ambasador Panasonic Polska tworzy m.in. zaangażowane społecznie materiały o nowym sprzęcie, prezentowane w przestrzeni Social Media marki.
Więcej o autorze na stronie: www.lightkeeper.pl
Mecenas wystawy: Panasonic Polska