Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Szykuje się nowa opłata - od opakowań

Rozmowa z Jarosławem Knopem, właścicielem firmy AD-EKO, ekspertem w zakresie ochrony środowiska, prowadzącym szkolenia dla przedsiębiorców z obszaru MŚP, organizowane przez ośrodek Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z...

Artykuł sponsorowany

Jak i dlaczego handlować na giełdzie?

Co to jest giełda papierów wartościowych?

Artykuł sponsorowany

Wyświetlacz Huawei 23.8: monitor, który jest niezawodny i niedrogi

Jak każdy chce zdobyć bardziej zaawansowaną technologię, urządzenia Huawei z zaawansowaną technologią wywierają imponujący wpływ na poszukiwaczy nowych urządzeń. HUAWEI Display to jeden z najlepszych monitorów. Wygląd wyświetlacza Huawei jest lżejszy i...

Artykuł sponsorowany

Huawei MateView GT: Monitor do gier z nieskazitelnym wyświetlaczem i najbardziej atrakcyjnym wyglądem

Huawei to jedna z topowych marek w produkcji urządzeń telekomunikacyjnych. Wraz z rozwojem technologii Huawei wprowadza na rynek swoje produkty z najnowszą technologią, która przyciąga uwagę młodego pokolenia.

Artykuł sponsorowany

Najlepsze ćwiczenia na triceps dla początkujących

Żaden inny mięsień nie gwarantuje tak imponująco wyglądających ramion jak triceps, który stanowi dwie trzecie masy naszego ramienia. Jeśli chcemy osiągnąć ten cel warto znać ćwiczenia stymulujące rozwój mięśni trójgłowych ramion.

Artykuł sponsorowany

IKE. Co to takiego i czy warto się nim zainteresować?

Wysoki poziom inflacji, niski wiek emerytalny i sytuacja demograficzna nie przyczyniają się do lepszych prognoz w zakresie wysokości przyszłych emerytur. Sytuacja ta coraz bardziej skłania Polaków do aktywniejszego oszczędzania środków na swoją...

Artykuł sponsorowany

NOWY LAPTOP HUAWEI w przystępnej cenie i zapewnia doskonałą wydajność

Wraz z rozwojem technologii i innowacji, urządzenia telekomunikacyjne są wyposażone w najnowsze unikalne funkcje, które przyciągają uwagę użytkowników technologii. Wśród wszystkich marek laptopów Huawei jest jedną z najlepszych marek laptopów.

Artykuł sponsorowany

Huawei Band 6: Jedna z najbardziej stylowych i wydajnych opasek na rękę na rynku

Jeśli chodzi o najlepszą firmę inteligentnych urządzeń, Huawei jest jedną z najlepszych firm produkujących produkty z najwyższej półki. Wśród wszystkich produktów Huawei, Huawei Band 6 to prawdziwy smartwatch z niesamowitymi funkcjami.

Reklama