Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czy wiek konsumenta ma wpływ na wybór sklepu internetowego?

Zakupy przez internet robi 77% użytkowników sieci w Polsce, a wpływ na to, co zamawiają online konsumenci, ma między innymi wiek. Osoby młodsze częściej kupują biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina...

Artykuł sponsorowany

Gdzie kupować akcje GPW razem z aktywami z innych rynków z całego świata?

W celu rozpoczęcia przygody z inwestowaniem na giełdzie potrzebny jest rachunek maklerski. Szukając brokera, warto zwrócić uwagę, aby oferta obejmowała wszystkie interesujące nas akcje – nie tylko z warszawskiej GPW, lecz także...

Artykuł sponsorowany

Światło inspiruje. Konkurs dla uczniów i studentów w Roku Ignacego Łukasiewicza. Wysokie nagrody!

20 tys. zł wynosi pula nagród w konkursie „Świat się zmienia. Światło dawniej i dziś” zorganizowanym z okazji Roku Ignacego Łukasiewicza przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie.

Artykuł sponsorowany

Ponad 30 nowych bitomatów na terenie Rzeszowa! Co warto wiedzieć o tych urządzeniach?

Dotychczas w Rzeszowie działały zaledwie 4 bitomaty. W porównaniu do innych miast wojewódzkich to wyjątkowo skromna liczba. Sytuacja jednak diametralnie zmieniła się w 2022 roku, kiedy to operator ATM Egera wzbogacił mapę...

Artykuł sponsorowany

Mali artyści na start! Rusza coroczny konkurs plastyczny AUCHAN dla dzieci

Jak dbam o środowisko, mój wymarzony przyjaciel zwierzak, a może rodzinna wycieczka na łono natury? To tematy, które doskonale sprawdzą się jako motywy przewodnie prac plastycznych.

Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze projektu domu?

Budowa domu to duża inwestycja, wymagająca od Inwestorów podjęcia szeregu ważnych decyzji i zmierzenia się z różnymi wyzwaniami.

Artykuł sponsorowany

EUROCOLOR - sprawdzony producent okien, drzwi i rolet

Wybór drzwi, rolet lub stolarki okiennej to ważna decyzja na mapie inwestycji budowy domu lub remontu mieszkania. Ten tekst poświęcamy jednemu z wytwórców wspomnianych w tytule elementów budowlanych - firmie EUROCOLOR.

Artykuł sponsorowany

Co jeść zamiast słodyczy i chipsów? Zdrowe przekąski

Podjadanie między posiłkami to podstawowy powód, dla którego wiele osób nie potrafi skutecznie schudnąć. Czym można zastąpić niezdrowe i wysokokaloryczne słodycze? Jak zrezygnować ze słonych przekąsek? Czy są sposoby na to, aby...

Reklama