Rzeszów - Czwartek, 06.03.2025
Reklama

Czy wiek konsumenta ma wpływ na wybór sklepu internetowego?

Dodano:

Zakupy przez internet robi 77% użytkowników sieci w Polsce [1], a wpływ na to, co zamawiają online konsumenci, ma między innymi wiek [2]. Osoby młodsze częściej kupują biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina i teatru, zaś starsze chętniej sięgają po produkty farmaceutyczne, artykuły spożywcze czy ubezpieczenia [2]. Wiek ma również wpływ na to, czym kierują się e-kupujący podczas wyboru sklepów internetowych.

Jakie czynniki mają wpływ na wybór sklepu online?

Większość, bo aż 75% osób robiących zakupy przez internet, wybiera polskie sklepy internetowe, a tylko 32% badanych zamawia również w zagranicznych serwisach [3]. Czym e-konsumenci kierują się podczas wyboru konkretnego sklepu online?

Najważniejszym czynnikiem są atrakcyjne ceny – to właśnie one powodują, że 45% kupujących decyduje się na zakupy online w danym sklepie [4]. Niewiele mniej, bo 42% osób wskazuje na niskie koszty przesyłki i dostawy [4]. Dla ponad ¼ badanych istotne są także różnego rodzaju promocje oraz oferty specjalne [4].

Poza kwestiami finansowymi wpływ na ostateczną decyzję konsumentów mają również takie czynniki, jak:

  • pozytywne wcześniejsze doświadczenia związane z zakupami w konkretnym sklepie (wskazuje je 33% osób) [4];
  • krótki czas oczekiwania na dostawę (24%) [4];
  • różne dostępne formy dostawy (21%) [4];
  • różne dostępne formy płatności (20%) [4];
  • łatwość składania zamówień (19%) [4];
  • łatwe metody płatności (18%) [4].

Wiek a decyzje polskich e-kupujących

Wiek ma wpływ na to, czym kierują się e-konsumenci podczas wyboru sklepu internetowego [5]. Dla osób starszych (po 50. roku życia) dużo większe znaczenie mają atrakcyjne ceny produktów i niskie koszty dostawy [5]. Swoje wybory opierają również na wcześniejszych doświadczeniach i o wiele bardziej, niż młodsi kupujący online, cenią sobie dostęp do różnych form dostawy oraz łatwy sposób składania zamówień [5].

Oczywiście dla młodszych kupujących ceny i promocje także mają największe znaczenie, jednak swoich wyborów – częściej niż reprezentanci innych grup wiekowych – dokonują w oparciu o opinie na temat sklepów, polecenia od znajomych i rodziny, a także atrakcyjny wygląd serwisu [5]. Dużo mniejsze znaczenie mają dla nich natomiast takie czynniki jak dostęp do różnych form dostawy i płatności czy czas oczekiwania na przesyłkę [5].

Visa Mobile – płatności online dla każdego

Jak pokazują wyniki badań, dla wielu osób robiących zakupy w internecie spore znaczenie w kontekście wyboru sklepu online mają nie tylko ceny, doświadczenia i promocje, ale również różne formy płatności i łatwość składania zamówień [4]. Dlatego polskim internautom udostępniane są nowe metody płatności, z których obsługą poradzą sobie zarówno młodsi, jak i starsi kupujący online. Jedną z nich jest Visa Mobile [6].

To rozwiązanie, którego celem jest uczynienie procesu płatności łatwym, wygodnym i szybkim. Osiągnięcie tego jest możliwe dzięki kilku udogodnieniom – przede wszystkim Visa Mobile nie wymaga od użytkownika dodawania w sklepie internetowym danych karty płatniczej. Nie musi on również w procesie płatności wprowadzać żadnych haseł, wypełniać wielu pól formularza i przeklikiwać się przez wiele wyskakujących okien. Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (może to wymagać aktualizacji aplikacji) albo ściągnąć oddzielną aplikację Visa Mobile (w dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu sklepie z aplikacjami). Dane karty płatniczej podaje się tylko raz – na etapie konfiguracji aplikacji [6].

Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Warto sprawdzić to rozwiązanie, tym bardziej że zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa podczas zakupów w sieci – każda płatność jest zabezpieczana przez Visa [6].

Artykuł powstał we współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147-148
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 12
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 129
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 133-134
  6. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 17.06.2022

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Prezenty z okazji różnych świąt dla pracowników. Co wręczać?

Upominki dla pracowników z okazji różnych świąt to miły gest, który pomaga w budowaniu dobrych relacji i może wpłynąć na lojalność i zaangażowanie pracowników. Warto wręczać przemyślane i praktyczne prezenty. W poniższym...

Artykuł sponsorowany

Barber – kim jest i czym się zajmuje?

Jeszcze kilka lat temu większość mężczyzn nie zastanawiała się nad tym, do kogo iść na strzyżenie włosów – wybór był prosty: fryzjer męski lub unisex. Jednak od pewnego czasu barberzy przeżywają swój...

Artykuł sponsorowany

2500 USD na wdrożenie narzędzi biznesowych. Jest nowy program Microsoft

Microsoft Polska przygotował program dofinansowań licencji biznesowych rozwiązań klasy CRM, ERP, Business Inteligence i Marketing Automation. W związku z tym Partnerzy Microsoft – Intersys i TD Synnex organizują w Rzeszowie spotkanie prezentujące...

Artykuł sponsorowany

Jak otrzymać pożyczki online na dowód szybko i bezproblemowo

W dzisiejszym świecie, gdzie tempo życia nieustannie rośnie, wiele osób szuka efektywnych metod wsparcia swoich potrzeb finansowych. Innowacyjne podejścia do udzielania wsparcia finansowego zyskują na popularności, oferując wygodę i elastyczność. Właściwie dobrane...

Artykuł sponsorowany

Trening EMS – czym jest i ile kosztuje w Rzeszowie?

W dzisiejszym szybkim tempie życia wiele osób poszukuje efektywnych metod treningowych, które pozwolą na poprawę sylwetki i kondycji w krótszym czasie. Jednym z nowoczesnych rozwiązań, które zyskuje na popularności, jest trening EMS,...

Artykuł sponsorowany

QR Kody: Klucz do Nowoczesnej Komunikacji

W erze cyfrowej technologia rozwija się w zawrotnym tempie, dostarczając narzędzi, które łączą świat fizyczny z wirtualnym. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi tego typu są QR kody. Te niepozorne, czarno-białe wzory zrewolucjonizowały...

Artykuł sponsorowany

Marketing internetowy 2025: Wyzwania dla rzeszowskich przedsiębiorców

Rok 2025 przynosi dynamiczne zmiany w świecie online, stawiając przed właścicielami firm w Rzeszowie nowe wyzwania w zakresie marketingu internetowego. By utrzymać konkurencyjność i dotrzeć do klientów, przedsiębiorcy muszą być elastyczni i...

Artykuł sponsorowany

Czym jest adaptacja kontenerów morskich i jak ją przeprowadzić?

Adaptacja kontenerów morskich to innowacyjne rozwiązanie, które zdobywa coraz większą popularność w budownictwie modułowym. Wykorzystanie wytrzymałych, odpornych na warunki atmosferyczne konstrukcji pozwala na tworzenie różnorodnych przestrzeni użytkowych – od mieszkań i biur...

Reklama