Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czym wyróżnia się dobry kredyt konsumencki?

Szeroko pojęte kredyty oraz pożyczki zaliczane są w obecnych czasach do jednych z najistotniejszych usług finansowych, z których korzystają konsumenci.

Artykuł sponsorowany

Eobuwie.pl oraz MODIVO uruchamiają w Rzeszowie wspólny koncept

​Eobuwie.pl to znany mieszkańcom Rzeszowa brand, którego sklep stacjonarny był już obecny w Galerii Rzeszów. Spółka wraca z konceptem w nowej odsłonie. 27. stycznia ponownie otwarto salon, tym razem wspólnie z ofertą...

Artykuł sponsorowany

Akwarium morskie – popularne fakty i mity

Akwaria morskie – pełne barw, bajecznych kształtów i stworzeń rodem przeniesionych z tajemniczych głębin mórz i oceanów – zawsze budziły spore emocje, zarówno oglądających je gości, jak i akwarystów, którzy je tworzą....

Artykuł sponsorowany

Problemy z jedzeniem i brak apetytu u osób starszych. Jak im pomóc?

Problemy z łaknieniem u seniorów nie są rzadkim zjawiskiem i mogą dotyczyć nie tylko samego pacjenta, lecz także jego rodziny.

Artykuł sponsorowany

Łączony koncept eobuwie.pl i MODIVO w Rzeszowie

Już 27. stycznia spółka MODIVO uruchomi w Rzeszowie łączony koncept ze stacjonarnym dostępem do ponad 20 000 produktów z oferty eobuwie.pl.

Artykuł sponsorowany

Opiekunka osoby starszej opcją na nową pracę?

Pandemia koronawirusa sprawiła, że świat zwolnił i często mieliśmy więcej czasu na wszelkiego rodzaju przemyślenia oraz późniejsze wnioski dotyczące naszego dotychczasowego życia, czy pracy.

Artykuł sponsorowany

Regeneracja podczas snu - kilka elementów

Sen to ważna część naszego życia. Im jesteśmy młodsi, tym więcej potrzebujemy godzin snu. Noworodek śpi snem przerywanym, osoba dorosła najbardziej ceni sobie sen ciągły, w ilości ok. 6-8 godzin. Jeszcze innych...

Artykuł sponsorowany

Czym się charakteryzuje praca z osobami starszymi?

Otwarcie rynku pracy po wejściu Polski do Unii Europejskiej sprawiło, że w wielu branżach pojawiły się nowe perspektywy zawodowe.

Reklama