Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Łóżko domek — najlepszy mebel do pokoju dziecka

Gdy w grę wchodzi dobór produktów do dziecięcego pokoju, ciężko nie zgodzić się z tym, że zadanie to może przerosnąć niejednego dorosłego. Dlaczego? Rodzicom szczególnie mocno zależy na bezpieczeństwie maluchów, zaś samym...

Artykuł sponsorowany

Czy wiek konsumenta ma wpływ na wybór sklepu internetowego?

Zakupy przez internet robi 77% użytkowników sieci w Polsce, a wpływ na to, co zamawiają online konsumenci, ma między innymi wiek. Osoby młodsze częściej kupują biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina...

Artykuł sponsorowany

Gdzie kupować akcje GPW razem z aktywami z innych rynków z całego świata?

W celu rozpoczęcia przygody z inwestowaniem na giełdzie potrzebny jest rachunek maklerski. Szukając brokera, warto zwrócić uwagę, aby oferta obejmowała wszystkie interesujące nas akcje – nie tylko z warszawskiej GPW, lecz także...

Artykuł sponsorowany

Światło inspiruje. Konkurs dla uczniów i studentów w Roku Ignacego Łukasiewicza. Wysokie nagrody!

20 tys. zł wynosi pula nagród w konkursie „Świat się zmienia. Światło dawniej i dziś” zorganizowanym z okazji Roku Ignacego Łukasiewicza przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie.

Artykuł sponsorowany

Ponad 30 nowych bitomatów na terenie Rzeszowa! Co warto wiedzieć o tych urządzeniach?

Dotychczas w Rzeszowie działały zaledwie 4 bitomaty. W porównaniu do innych miast wojewódzkich to wyjątkowo skromna liczba. Sytuacja jednak diametralnie zmieniła się w 2022 roku, kiedy to operator ATM Egera wzbogacił mapę...

Artykuł sponsorowany

Mali artyści na start! Rusza coroczny konkurs plastyczny AUCHAN dla dzieci

Jak dbam o środowisko, mój wymarzony przyjaciel zwierzak, a może rodzinna wycieczka na łono natury? To tematy, które doskonale sprawdzą się jako motywy przewodnie prac plastycznych.

Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze projektu domu?

Budowa domu to duża inwestycja, wymagająca od Inwestorów podjęcia szeregu ważnych decyzji i zmierzenia się z różnymi wyzwaniami.

Artykuł sponsorowany

EUROCOLOR - sprawdzony producent okien, drzwi i rolet

Wybór drzwi, rolet lub stolarki okiennej to ważna decyzja na mapie inwestycji budowy domu lub remontu mieszkania. Ten tekst poświęcamy jednemu z wytwórców wspomnianych w tytule elementów budowlanych - firmie EUROCOLOR.

Reklama