Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Domki letniskowe na Mazurach – jak wybrać najlepszy na wiosenny wyjazd?

Wiosna to z pewnością jeden z najlepszych momentów, by odwiedzić Mazury, zanim nastąpi szczyt sezonu. Domki na Mazurach z dostępem do jeziora, coraz częściej reprezentujące standard premium, cieszą się w tym czasie...

Artykuł sponsorowany

Dowiedz się, jakie są najnowsze przepisy dotyczące zamówień publicznych

Zamówienia publiczne to ważny element rynku. Szacuje się, że stanowią około 10% polskiego PKB.  Żeby handlować towarami i usługami na zlecenie podmiotów publicznych, trzeba spełniać normy zawarte w przepisach. O czym pamiętać? Jak...

Artykuł sponsorowany

Osłony balkonowe - jakie są zalety ich montażu i dlaczego warto je kupić w sklepie Cover-IT?

Balkon to miejsce, gdzie możemy odpocząć na świeżym powietrzu, cieszyć się widokiem oraz spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi. Jednakże, kiedy nasz balkon znajduje się na parterze lub nie jest odpowiednio zabezpieczony,...

Artykuł sponsorowany

Czy warto założyć konto na platformie Finansero? Recenzja brokera

Platforma brokerska Finansero jest bardzo popularna wśród inwestorów. Sprawdź, dlaczego!

Artykuł sponsorowany

Jaki kamień wybrać na pomnik?

To pytanie, które zadaje sobie wiele osób, które szukają odpowiedniego materiału do wykonania nagrobka dla swojego bliskiego. Kamień naturalny jest najlepszym materiałem do produkcji nagrobków ze względu na swoją trwałość i estetykę....

Artykuł sponsorowany

Żywność dla cukrzyków - co jeść a czego nie jeść

Nic nie jest całkowicie zakazane. Nawet produkty, które uważasz za "najgorsze", mogą być okazjonalnymi smakołykami - w małych ilościach. Co jeść przy cukrzycy?

Artykuł sponsorowany

Odkurzacze do basenu: cechy, zasada działania i zalety

Basen o średnich lub dużych wymiarach, czy to na zewnątrz, czy w pomieszczeniu, wymaga starannej i regularnej konserwacji. W przeciwnym razie na jego ścianach tworzy się śluz, nalot z cząstek kurzu, brudu...

Artykuł sponsorowany

Tanie aparaty fotograficzne dla początkujących i dzieci - jakie wybrać?

Robienie zdjęć jest świetnym pomysłem na hobby, ale też uwrażliwia i pozwala dostrzec piękno. Oczywiście trzeba posiadać odpowiedni aparat, jednak nie trzeba wcale inwestować w kosztowne modele. Dziś podpowiemy Wam jaki aparat...

Reklama