Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Bluzy z nadrukiem dla firmy - jak je zaprojektować? 5 zasad

Dodano:

Bluzy z nadrukiem stały się nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Projektowanie firmowych ubrań wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia, co przyciąga uwagę docelowej grupy odbiorców. Przed przystąpieniem do tworzenia należy więc poznać kluczowe zasady, które pomogą stworzyć efektywny design. Oto 5 niezbędnych kwestii, które należy uwzględnić, aby bluzy z logo dla Twojej firmy były zarówno stylowe, jak i skuteczne w promocji. Przeczytaj!


1 - Dobór koloru 

Bluzy z nadrukiem mają za zadanie eksponowanie logotypu Twojej firmy. By je spełnić, potrzeba odpowiedniego tła.

Przyjrzyj się znakom, pod którymi występuje Twoja firma. Wybierz takie bluzy, które kontrastują z logo. Żaden element logotypu nie powinien zlewać się z barwą materiału. Jeśli wzór będzie urozmaicony kolorystycznie, bo tak nakazuje identyfikacja wizualna firmy, postaw na ubrania w neutralnych kolorach - białym, czarnym, szarym czy beżowym.

Unikaj używania zbyt wielu kolorów w jednym projekcie. Najlepiej jest ograniczyć się do trzech, maksymalnie czterech barw. 

2 - Wyznaczenie niezbędnych elementów

Logo to najbardziej rozpoznawalny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego powinno być umieszczone w widocznym miejscu na bluzie. Drugim kluczowym elementem jest nazwa firmy. Umieść ją pod logo lub wkomponuj w nie - skorzystaj z pomocy profesjonalnego grafika, a efekt na pewno będzie zadowalający. 

Logo i nazwa są najważniejsze. Możesz ograniczyć projekt tylko do nich. 

Jeśli chcesz umieścić na bluzie hasło firmy, dane kontaktowe, informację o stanowisku czy jakikolwiek inny komunikat dla klientów, bądź ostrożny. Nadmiar tekstu na bluzie to coś, czego zdecydowanie należy unikać. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne. Może hasło znajduje się już na ścianie siedziby, a każdy klient i tak dostaje wizytówkę z danymi?

3 - Określenie wielkości i umiejscowienia wzoru

Główny element wzoru, czyli logo, warto umieścić na plecach i na lewej piersi - tutaj na pewno wpadnie w oko każdemu mającemu kontakt z pracownikiem. Wzór powinien być na tyle duży, aby pozostawał dobrze widoczny i łatwy do odczytania. 

Ogólnie rzecz biorąc, typowa wielkość nadruku na plecach bluzy to około 25-35 cm szerokości i 20-30 cm wysokości. Na lewej piersi jest to zaś 8-12 cm szerokości i 5-8 cm wysokości.

Należy unikać umieszczania wzoru w miejscach, gdzie będzie on zakrywany przez inne elementy. Jeśli więc planujesz bluzy z kapturem, osadź logo na plecach tak, by kaptur nie zasłaniał wzoru. 

4 - Dopasowanie metody nadruku

Reklama

Metody nanoszenia wzorów na ubrania dają różne rezultaty estetyczne. Zastanów się, co najbardziej pasuje do wizerunku Twojej firmy. 

Elegancki haft komputerowy to must have w branży beauty. Naszywka w roboczym stylu pasuje do pracowników firmy budowlanej. Z kolei nadruk wykonany termotransferem pozwala dokładnie odzwierciedlić urozmaicone logotypy z mocnymi kolorami.

Techniki drukowania różnią się także pod względem kosztów. Na przykład, odzież zdobiona sitodrukiem opłaca się dopiero przy dużych nakładach (od 50 sztuk), a małe zamówienie taniej jest wykonać w druku DTG.

W dopasowaniu optymalnej metody nadruku pomoże Ci firma, której zlecisz wykonanie bluz. Warto jednak zapoznać się z efektami wizualnymi różnych metod, by przy ustalaniu projektu wiedzieć już, co Ci się podoba. 

5 - Porównanie kilku projektów

Nowoczesne firmy tworzące nadruki na ubraniach mają swoje zespoły doświadczonych grafików. Graficy przygotowują komputerowe wizualizacje z różnymi kolorami bluz, wielkościami elementów i układem nadruków.

Porównaj jak najwięcej możliwości, zastanów się nad nimi razem z pracownikami, a przed ostatecznym wyborem… prześpij się ze swoją decyzją! Podejmujesz ją raz na kilka lat.

Podsumowanie

Poznałeś najważniejsze reguły, a więc do dzieła! Pamiętaj, że bluzy z nadrukiem to nie tylko reklama firmy, ale również element budowania jej wizerunku. Dlatego zadbaj o to, aby projekt był przemyślany, estetyczny i spójny z identyfikacją wizualną Twojego biznesu.

Wybierz bluzy kontrastujące z logo firmy. Zaplanuj rzucające się w oczy logotypy w miejscach nie do przeoczenia - na plecach i lewej piersi. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne - nadmiar tekstu tylko zaszkodzi projektowi. 

Kiedy wyobrazisz sobie położenie, wielkość i liczbę nadruków, czas wybrać metodę pasującą do wizerunku Twojej firmy i stopnia skomplikowania logotypu. Poproś o przygotowanie różnych wizualizacji, by mieć z czego wybierać. Otwórz się na sugestie profesjonalistów, z którymi współpracujesz- ich wizja z reguły okazuje się tą najlepszą!


Artykuł sponsorowany



Reklama

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Zyskaj do 37 tys. złotych dofinansowania z programu Czyste Powietrze dzięki pomocy PGNiG!

Nawet do 37 tys. złotych dofinansowania można uzyskać na wymianę starych i nieefektywnych pieców, aby zastąpić je nowoczesnymi urządzeniami spełniającymi wyśrubowane ekologiczne normy oraz przeprowadzić termomodernizację budynku.

Artykuł sponsorowany

PIT online - dlaczego warto się tak rozliczać?

Coraz częściej samo Ministerstwo Finansów namawia nas, aby rozliczyć PIT online. Urząd Skarbowy premiuje takie deklaracje krótszym czasem wypłaty ewentualnej nadpłaty podatku.

Artykuł sponsorowany

Kody rabatowe - dlaczego warto z nich korzystać?

Kto z nas nie lubi podczas zakupów zaoszczędzić kilku złotych? Po co przepłacać, skoro tę samą rzecz możemy kupić nawet o kilkadziesiąt złotych taniej? I właśnie dlatego kupony rabatowe są fantastyczne! Sprawdźmy,...

Artykuł sponsorowany

Samochody używane - na co zwrócić uwagę podczas ich zakupu?

Samochody używane cieszą się bardzo dużą popularnością. To doskonała alternatywa dla wszystkich osób, które nie mogą sobie pozwolić na zakup nowego pojazdu dostępnego w salonie sprzedaży.

Artykuł sponsorowany

Patelnia na indukcję — jak wybrać najlepszą?

Jeśli mamy w domu kuchenkę indukcyjną, musimy wyposażyć się w specjalne naczynia, przystosowane do tej technologii.

Artykuł sponsorowany

Kupujemy używane BMW w Rzeszowie – jakie silniki i modele warto wybrać?

Przy zakupie używanego samochodu warto dobrze się zastanowić nad kilkoma kwestiami. Niewątpliwie kluczowy jest wybór dostosowanego do potrzeb modelu ze spełniającym oczekiwania silnikiem. Jakie decyzje podjąć w kwestii używanego BMW? Czy kupowanie...

Artykuł sponsorowany

Zainteresowanie wolumenem handlu kryptowalutami spada, gdy Bitcoin traci na wartości

Bitcoin to obecnie najpopularniejsza kryptowaluta na naszej planecie. To właśnie ona zaczęła prawdziwy szał na cyfrowe monety i sprawiła, że znacznie większe grono osób postanowiło wejść w ten świat.

Artykuł sponsorowany

Co powinieneś wiedzieć przed zakupem mieszkania od dewelopera?

Zakup mieszkania jest marzeniem i celem wielu osób. Nic dziwnego, że ludzie oszczędzają pieniądze i decydują się na wzięcie kredytu, żeby kupić mieszkania na rynku pierwotnym. Przed podjęciem decyzji warto jednak zdać...

Reklama