Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Bluzy z nadrukiem dla firmy - jak je zaprojektować? 5 zasad

Dodano:

Bluzy z nadrukiem stały się nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Projektowanie firmowych ubrań wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia, co przyciąga uwagę docelowej grupy odbiorców. Przed przystąpieniem do tworzenia należy więc poznać kluczowe zasady, które pomogą stworzyć efektywny design. Oto 5 niezbędnych kwestii, które należy uwzględnić, aby bluzy z logo dla Twojej firmy były zarówno stylowe, jak i skuteczne w promocji. Przeczytaj!


1 - Dobór koloru 

Bluzy z nadrukiem mają za zadanie eksponowanie logotypu Twojej firmy. By je spełnić, potrzeba odpowiedniego tła.

Przyjrzyj się znakom, pod którymi występuje Twoja firma. Wybierz takie bluzy, które kontrastują z logo. Żaden element logotypu nie powinien zlewać się z barwą materiału. Jeśli wzór będzie urozmaicony kolorystycznie, bo tak nakazuje identyfikacja wizualna firmy, postaw na ubrania w neutralnych kolorach - białym, czarnym, szarym czy beżowym.

Unikaj używania zbyt wielu kolorów w jednym projekcie. Najlepiej jest ograniczyć się do trzech, maksymalnie czterech barw. 

2 - Wyznaczenie niezbędnych elementów

Logo to najbardziej rozpoznawalny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego powinno być umieszczone w widocznym miejscu na bluzie. Drugim kluczowym elementem jest nazwa firmy. Umieść ją pod logo lub wkomponuj w nie - skorzystaj z pomocy profesjonalnego grafika, a efekt na pewno będzie zadowalający. 

Logo i nazwa są najważniejsze. Możesz ograniczyć projekt tylko do nich. 

Jeśli chcesz umieścić na bluzie hasło firmy, dane kontaktowe, informację o stanowisku czy jakikolwiek inny komunikat dla klientów, bądź ostrożny. Nadmiar tekstu na bluzie to coś, czego zdecydowanie należy unikać. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne. Może hasło znajduje się już na ścianie siedziby, a każdy klient i tak dostaje wizytówkę z danymi?

3 - Określenie wielkości i umiejscowienia wzoru

Główny element wzoru, czyli logo, warto umieścić na plecach i na lewej piersi - tutaj na pewno wpadnie w oko każdemu mającemu kontakt z pracownikiem. Wzór powinien być na tyle duży, aby pozostawał dobrze widoczny i łatwy do odczytania. 

Ogólnie rzecz biorąc, typowa wielkość nadruku na plecach bluzy to około 25-35 cm szerokości i 20-30 cm wysokości. Na lewej piersi jest to zaś 8-12 cm szerokości i 5-8 cm wysokości.

Należy unikać umieszczania wzoru w miejscach, gdzie będzie on zakrywany przez inne elementy. Jeśli więc planujesz bluzy z kapturem, osadź logo na plecach tak, by kaptur nie zasłaniał wzoru. 

4 - Dopasowanie metody nadruku

Reklama

Metody nanoszenia wzorów na ubrania dają różne rezultaty estetyczne. Zastanów się, co najbardziej pasuje do wizerunku Twojej firmy. 

Elegancki haft komputerowy to must have w branży beauty. Naszywka w roboczym stylu pasuje do pracowników firmy budowlanej. Z kolei nadruk wykonany termotransferem pozwala dokładnie odzwierciedlić urozmaicone logotypy z mocnymi kolorami.

Techniki drukowania różnią się także pod względem kosztów. Na przykład, odzież zdobiona sitodrukiem opłaca się dopiero przy dużych nakładach (od 50 sztuk), a małe zamówienie taniej jest wykonać w druku DTG.

W dopasowaniu optymalnej metody nadruku pomoże Ci firma, której zlecisz wykonanie bluz. Warto jednak zapoznać się z efektami wizualnymi różnych metod, by przy ustalaniu projektu wiedzieć już, co Ci się podoba. 

5 - Porównanie kilku projektów

Nowoczesne firmy tworzące nadruki na ubraniach mają swoje zespoły doświadczonych grafików. Graficy przygotowują komputerowe wizualizacje z różnymi kolorami bluz, wielkościami elementów i układem nadruków.

Porównaj jak najwięcej możliwości, zastanów się nad nimi razem z pracownikami, a przed ostatecznym wyborem… prześpij się ze swoją decyzją! Podejmujesz ją raz na kilka lat.

Podsumowanie

Poznałeś najważniejsze reguły, a więc do dzieła! Pamiętaj, że bluzy z nadrukiem to nie tylko reklama firmy, ale również element budowania jej wizerunku. Dlatego zadbaj o to, aby projekt był przemyślany, estetyczny i spójny z identyfikacją wizualną Twojego biznesu.

Wybierz bluzy kontrastujące z logo firmy. Zaplanuj rzucające się w oczy logotypy w miejscach nie do przeoczenia - na plecach i lewej piersi. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne - nadmiar tekstu tylko zaszkodzi projektowi. 

Kiedy wyobrazisz sobie położenie, wielkość i liczbę nadruków, czas wybrać metodę pasującą do wizerunku Twojej firmy i stopnia skomplikowania logotypu. Poproś o przygotowanie różnych wizualizacji, by mieć z czego wybierać. Otwórz się na sugestie profesjonalistów, z którymi współpracujesz- ich wizja z reguły okazuje się tą najlepszą!


Artykuł sponsorowany



Reklama

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czy warto skorzystać z pomocy w prywatnym gabinecie psychoterapeutycznym?

W dzisiejszym niepewnym świecie, charakteryzującym się szybkim tempem życia, coraz więcej osób doświadcza stresu, lęku czy depresji. Zmagając się z problemami natury psychicznej, zadajemy sobie pytanie: czy warto skorzystać z usług prywatnego...

Artykuł sponsorowany

Kosze prezentowe dla firm - czy kosze to dobre prezenty firmowe?

Prezenty firmowe to nie tylko gest uprzejmości, ale także ważny element budowania relacji między pracodawcą a pracownikami oraz partnerami biznesowymi. W morzu różnych pomysłów na upominki firmowe, kosze prezentowe dla firm zdobywają...

Artykuł sponsorowany

Kierowco! Ubezpieczenie assistance to nie tylko holowanie samochodu do warsztatu!

Powszechne kojarzenie usługi Assistance Auto jako jedynie pomoc w holowaniu pojazdu jest bardzo mało adekwatne ze względu na wiele innych funkcji dostępnych pod tym pojęciem. Pomoc w czasie awarii, wypadku lub zdarzeń...

Artykuł sponsorowany

Hurtownia Elektryczna w Rzeszowie

Z radością ogłaszamy inaugurację naszej nowej Hurtowni Elektrycznej ASAJ, zlokalizowanej na ulicy Przemysłowej 3 w Rzeszowie. Jako ekspertów w dziedzinie energetyki i OZE, w naszej hurtowni kładziemy nacisk na pierwszorzędna jakość, zróżnicowany...

Artykuł sponsorowany

Sekrety Skutecznej Obsługi Targów - Profesjonalne Wskazówki!

Współczesne targi stanowią kluczowy element strategii marketingowych dla wielu firm. Aby zapewnić sobie przewagę konkurencyjną i zwiększyć widoczność marki, ważne jest nie tylko uczestniczenie w targach, ale również skuteczna obsługa stoiska. W...

Artykuł sponsorowany

Jakie właściwości powinna mieć dobra zaprawa klejowa do wnętrz i na zewnątrz?

Elastyczna zaprawa klejowa jest niezbędnym komponentem wielu prac budowlanych i remontowych, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Wybór odpowiedniej zaprawy jest kluczowy dla trwałości i estetyki wykończenia. Oto cechy, które powinna...

Artykuł sponsorowany

Czym są regały wjezdne i jakie są ich zalety?

Regały wjezdne to kompaktowa metoda magazynowania, która pozwala na maksymalną optymalizację dostępnej przestrzeni, dzięki wyeliminowaniu korytarzy między regałami. W tym wpisie dowiesz się więcej o tego typu systemie.

Artykuł sponsorowany

Jak magnesy dbają o czystość podczas produkcji?

Zastanawiasz się, w jaki sposób magnesy mogą dbać o czystość podczas produkcji? Jednym z urządzeń, które mogą zostać wykorzystane w tym celu, są separatory magnetyczne. Umożliwiają one oddzielenie drobinek metalowych z różnych...

Reklama