Cykl ten nie jest tworzony z myślą o zamknięciu i porzuceniu – pozostawiają otwartą przestrzeń na wyrzucenie z siebie aktualnych wydarzeń, jak i na ponowną analizę i tworzenie relacji pomiędzy poszczególnymi okresami. Prace wykonane są w technice rysunku węglem, wcieranego za pomocą pędzli.
Wystawa PRZECIĄGANIE KICHY jest kontynuacją niezamkniętego cyklu IBS, będącego częścią artystycznego dyplomu licencjackiego z Pracowni Rysunku 41 ISP UR. Początkowym impulsem do tworzenia ukazań jelit była fascynacja wnętrznościami, wystawą ludzkich plastynatów pt.: Body World, oraz świadome bądź nie, nieprzerwane myślenie o skutkach zespołu jelita drażliwego. W trakcie tworzenia dochodziło do wielokrotnych przemyśleń na temat własnej osoby, ludzkiego organizmu jak i rozmaitych chorób i ich postrzegania przez społeczeństwo. Różne nasycenia i ustawienia jelit odzwierciedlają różnorakie stany fizyczne i psychiczne, są uwidocznieniem zachodzących wewnętrznych dialogów z własnym rozumem i ciałem.
Aneta Mierzwa - studentka Instytutu Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego na kierunku Grafika. Dyplom licencjacki na kierunku Sztuki Wizualne uzyskała w 2023 roku w Pracowni Rysunku 41, prowadzonej przez dr. Renatę Szyszlak oraz dr. Kamilę Bednarską. Uczestniczka wystaw zbiorowych ogólnopolskich, jak i międzynarodowych np. Międzynarodowe Triennale Rysunku Studenckiego 2023 Katowice, XVIII Międzynarodowy Konkurs Małej Formy Graficznej i Ekslibrisu Ostrów Wielkopolski 2022, oraz plenerów i projektów artystycznych. W 2022 roku zajęła III miejsce na XI Kazimierskiej PLENERIADZIE Uczelni Artystycznych. W swoich pracach inspiruje się głównie ciałem ludzkim, zwierzęcym oraz różnorakimi chorobami i strukturami.