Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia gospodarczego, nasza marka wyszła z tego okresu obronną ręką. Po znaczącym spadku sprzedaży w pierwszej połowie 2020 roku, drugie półrocze okazało się rekordowe. A przyszłość też maluje się w jasnych barwach.

To wszystko miało wyglądać inaczej. Kiedy zaczynaliśmy rok 2020, byliśmy zdeterminowani, aby po raz siódmy z rzędu pobić nasz globalny rekord sprzedaży. Mieliśmy wszelkie podstawy, aby tak sądzić. Świeża i atrakcyjna gama modeli, duży popyt na nasze zelektryfikowane samochody z gamy Recharge oraz działy sprzedaży gotowe do ciężkiej pracy. Czego chcieć więcej? I wtedy zaczęła się pandemia.

Nasze wyniki sprzedaży w drugiej połowie roku pokazują, jak naprawdę wyglądałby cały rok 2020, gdyby nie spowolnienie wywołane COVID-19 w ciągu pierwszych sześciu miesięcy. Ale nie pozwoliliśmy, aby wirus był dominującym akcentem tego roku. Podjęliśmy zdecydowane działania, aby złagodzić skutki pandemii, co pozwoliło nam szybko wznowić działalność po krótkim przestoju. To zapoczątkowało silne ożywienie, wspomagane przez szybko rosnący popyt na nasze samochody, szczególnie te ładowane z gniazdka. Zanotowaliśmy najlepszą drugą połowę roku w naszej historii, niwelując straty z pierwszej połowy. Po pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku sprzedaż spadła o 21%. W drugim półroczu miało miejsce odbicie i sześć miesięcy wzrostu, miesiąc, po miesiącu.

W drugiej połowie roku sprzedaliśmy 391 751 samochodów, o 7,4 % więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. A przypomnijmy, że druga połowa 2019 roku była dotąd naszym rekordem.

Globalny spadek zaledwie o 6,2%, Chiny i USA – urosły

Ubiegły rok zamknęliśmy wynikiem 661 713 sprzedanych samochodów, co oznacza spadek o 6,2 % w porównaniu z 2019 r. W Chinach i Stanach Zjednoczonych, naszych dwóch największych indywidualnych rynkach, odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w ciągu całego roku, niwelując straty związane z pandemią z pierwszej połowy. Po pandemicznym przestoju, klienci znów ruszyli do naszych salonów, także tych wirtualnych, by kupować przede wszystkim modele SUV, które zdobyły w ubiegłych latach liczne nagrody branżowe.

W Chinach byliśmy o 7,5 % mocniejsi niż w 2019 roku, w USA odnotowaliśmy wzrost o 1,8 %. Europa została bardziej dotknięta spowolnieniem gospodarczym i ograniczeniami związanymi z pandemią, ale i tak odnotowywała 1,4-% wzrost w drugiej połowie roku. Co ważne, w tym regionie świetnie sprzedawały się nasze hybrydy typu plug-in, a także pierwsza seria aut całkowicie elektrycznych. Zelektryfikowane samochody stanowiły około 30 % naszego całkowitego wolumenu w Europie.
Reklama
Udział samochodów z gamy Recharge (PHEV i BEV) w naszej globalnej sprzedaży był w tym roku dwukrotnie większy niż w 2019 r. Pandemia przyspieszyła również rozwój sprzedaży online, która w bieżącym roku będzie nadal rozwijana. W 2020 roku ponad dwukrotnie wzrosła liczba osób, która zdecydowała się na zakup on-line Volvo z abonamencie – czyli usługi Care by Volvo. Rosnąca sprzedaż online pozwoliła na wielu rynkach ograniczyć negatywne skutki pandemii.

Druga połowa roku była dla nas wspaniała, po ciężkiej pierwszej połowie. Zwiększyliśmy nasz udział w rynku we wszystkich głównych regionach sprzedaży – mówi Lex Kerssemakers, szef globalnych operacji handlowych. Naszym celem jest kontynuowanie tego pozytywnego trendu w 2021 r., Ponieważ nadal wprowadzamy nowe zelektryfikowane pojazdy Volvo i rozwijamy nasze inicjatywy sprzedaży online.

Nasze zelektryfikowane samochody znajdują coraz więcej klientów, a to dla nas świetna wiadomość. Bieżący rok będzie kolejnym etapem na drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości. Volvo Cars planuje trzykrotne zwiększenie mocy produkcyjnych w Gandawie, aby sprostać rosnącemu popytowi. A właśnie w tej fabryce powstaje całkowicie elektryczny model XC40 P8 Recharge oraz XC40 T5 Recharge. W tym roku planujemy pokazać światu jeszcze jeden elektryczny model. Ale czas na zdradzanie szczegółów jeszcze nie nadszedł.

Porozmawiajmy o liczbach

W zeszłym roku do klientów trafiło 661 713 naszych aut (-6,2%). Rok wcześniej było to 705 452 pojazdów. W Europie sprzedaż zamknęła się liczbą 287 902 (-15,5%). W tym regionie skutki pandemii najmocniej wpłynęły na branżę motoryzacyjną. W Chinach trafiło do klientów 166 617 aut (+7,5%), a w USA – 110 129 aut (+1,8%). W pozostałych regionach świata sprzedano 97 065 pojazdów (-4,5%).
Bardzo dobre wyniki odnotowaliśmy również w Polsce osiągając 10 926 rejestracji. To wynik niższy od zeszłorocznego o 0,45%. W tym czasie cały rynek aut osobowych w Polsce skurczył się o 23%, a większość marek odnotowywała dwucyfrowe straty. Szczegóły polskich wyników sprzedaży przedstawimy w oddzielnej informacji prasowej.

Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60 oraz na stronie https://czach.volvocars-partner.pl/
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Suchość i komfort na drodze: technologia oddychającej odzieży motocyklowej Rebelhorn

W sklepach motocyklowych pojawiają się różne marki odzieży dopasowanej do potrzeb i budżetu większości motocyklistów. Szukasz nowej kurtki na motocykl, ale cenisz sobie połączenie rozsądnej ceny i wysokiej jakości produktu? Możesz wybrać...

Artykuł sponsorowany

Głęboka i trwała relacja w małżeństwie - fundamenty udanego związku partnerskiego

Trwała i głęboka relacja w małżeństwie to jeden z najważniejszych elementów szczęśliwego życia wielu ludzi. Utrzymanie zdrowej i satysfakcjonującej relacji z partnerem wymaga jednak ciągłej pracy obu stron oraz zrozumienia podstawowych zasad,...

Artykuł sponsorowany

Kluczowe parametry drona - wszystko, co musisz wiedzieć przed zakupem profesjonalnych dronów DJI

Podstawową funkcją dronów, niezależnie od ich przeznaczenia jest przesyłanie obrazu, który potem zostaje poddany dalszej obróbce. Z kolei przewaga bezzałogowców polega na ich zdolności przemieszczania się drogą powietrzną. Rozważając zakup drona, należy...

WYWIAD

Krzywda ludzka nie ma barw politycznych

Wszedłem do polityki, aby zmieniać rzeczywistość dla tych, którzy sami jej zmienić nie mogą – mówi dr Marcin Jurzysta, prezes inicjatywy społecznej „Dziś dla Jutra”.

Artykuł sponsorowany

Jakie zabawki dla psa są najtrwalsze?

Wybór odpowiednich zabawek, które są zarówno bezpieczne, jak i trwałe, może być kluczowy dla zapewnienia długotrwałej rozrywki oraz bezpieczeństwa domowego pupila. Psy, szczególnie te o silnych szczękach i dużym zapotrzebowaniu na gryzienie,...

Artykuł sponsorowany

Ewolucja Smartwatchy Huawei: Spojrzenie na Przeszłość, Terazniejszość i Przyszłość

Huawei od dawna jest prominentnym graczem na rynku smartwatchy, oferując innowacyjne i stylowe urządzenia, które łączą zaawansowaną technologię z eleganckim designem. Prześledźmy ewolucję smartwatchy Huawei, przyglądając się ich przeszłym osiągnięciom, obecnym ofertom...

Artykuł sponsorowany

Przełamujemy stereotypy: czym jest współczesna, nowoczesna agroturystyka?

Jak często zdarza się, że komfort i prostota spotykają się, tworząc idealne warunki dla odpoczynku na łonie Natury? Może dasz się zaskoczyć? Na Podkarpaciu, gdzie zielone wzgórza schodzą się z błękitnym niebem,...

Artykuł sponsorowany

Jak być o krok dalej, niż nasza konkurencja?

W aktualnym niezwykle szybko rozwijającym się świecie biznesu odpowiednia strategia marki jest jednym z kluczowych elementów jej sprawnego funkcjonowania. Zobacz, co możesz zrobić, żeby zadbać o ciągły rozwój swojego przedsiębiorstwa i wyróżnić...

Reklama