Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia. 
 
Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Atrakcyjne produkty czy usługi, które chcemy sprzedawać zagranicznym kontrahentom – to nie wszystko. Przedsiębiorca rozpoczynający aktywność na rynkach zagranicznych „wyposażony” w solidną wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych - wiedzę prawną, marketingową, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji – zwiększa swoje szanse na sukces w nowych dla niego warunkach. 
 
W rozwoju działalności przedsiębiorstwa kluczową kwestią pozostaje wybór partnera zagranicznego. 
Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje - z jednej strony korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony „bolesne” - w przypadku wyboru partnera nieuczciwego.
 
Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych nie tylko związanych z kontrahentem, ale także rynkowych i transakcyjnych, możemy próbować je minimalizować. 
 
Kluczową kwestią dla podmiotów przystępujących do zawarcia transakcji zagranicznych akty prawne regulujące zawieranie umów i następnie ich realizację. Umowy zawierane z partnerem zagranicznym są skomplikowane i na ogół wymagają szczególnej uwagi ze strony przystępującego podmiotu. Jest to spowodowane różnorodnością rozwiązań prawnych w różnych krajach, a także nie mniej ważnymi uwarunkowaniami kulturowymi. Na handlowca prowadzącego transakcję zagraniczną, spada więc obowiązek poruszania się w bardzo skomplikowanym, ulegającym ciągłym zmianom systemie prawnym i innym otoczeniu kulturowym.
 
Reklama
Wychodząc naprzeciw potrzebom podkarpackich Przedsiębiorców, Ośrodek Enterprise Europe Network  działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, organizuje szkolenie on – line - ” SPRZEDAŻ NA RYNKACH KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH – RYZYKA W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH”, które odbędzie się 20 maja br., w godz. 10:00 – 14:30. Szkolenie jest skierowane do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z całego Podkarpacia. 
 
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek – właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Ekspert z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
 
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie.
 
Udział w szkoleniu – po uprzednim zgłoszeniu – jest bezpłatny. Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: een@wsiz.edu.pl  lub pod numerem telefonu 17 860 57 45, najpóźniej do 19 maja br. 
 
Szczegóły dotyczące szkolenia znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://www.een.wsiz.pl/wydarzenia/556/
 
Serdecznie zapraszamy !!


 

Źródło: Art. sponsorowany
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Opiekunka seniora – gdzie jej szukać?

Życie nie zawsze przebiega bez większych, czy mniejszych problemów albo po prostu wyzwań, szczególnie jeśli mówimy o życiu rodzinnym.

Artykuł sponsorowany

Gdzie nauczyć się angielskiego w Rzeszowie?

Trudno zaprzeczyć, że nauka języków poszerza horyzonty, pozwala swobodnie podróżować, poznawać nowe miejsca i ludzi. Ale to nie wszystko. Umiejętność płynnego posługiwania się językiem obcym może być ogromnym atutem podczas ubiegania się...

Artykuł sponsorowany

Ubranka dla niemowląt - na co warto zwracać uwagę przy zakupie?

Niemowlęce ubranka zachwycają uroczymi wzorami i wesołymi motywami, jednak czy kierowanie się wyłącznie wyglądem to dobry pomysł, zwłaszcza gdy chodzi o odzież dla naszej najmłodszej pociechy?

Artykuł sponsorowany

Internet symetryczny - o czym mowa w praktyce?

Aby firma funkcjonowała sprawnie potrzebne jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych w sferze IT. Z pomocą przychodzi internet symetryczny, który charakteryzuje się większą niezawodnością oraz efektywnością działania od tradycyjnych rozwiązań. Jak to działa...

Artykuł sponsorowany

Artykuły do pakowania z folii - folia bąbelkowa, folia stretch, poduszki powietrzne, taśmy pakowe

Jakie parametry posiadają takie opakowania i dlaczego są aż tak popularne? Poznajmy kilka rodzajów produktów z folii polietylenowej - torebki strunowe, folie stretch i inne.

Artykuł sponsorowany

Convenience food, czyli wygodna żywność - co to takiego i z czym się to je?

Convenience food (żywność wygodna) to jedzenie, które nie wymaga długiego przygotowywania. Takie posiłki można zjeść od razu lub po krótkiej obróbce termicznej, co pozwala konsumentowi zaoszczędzić cenny czas. Przykłady żywności wygodnej to...

Artykuł sponsorowany

Praca dla opiekunek w Niemczech: jakie doświadczenie zawodowe jest potrzebne?

Opieka nad osobami starszymi w Niemczech cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dla wielu osób to pomysł na dodatkowe zatrudnienie albo wręcz jedyna praca, której poświęcają życie.

Artykuł sponsorowany

Jak ochronić własność intelektualną naszej firmy?

Patenty, znaki towarowe, wzory przemysłowe – wielu Przedsiębiorców na własnej skórze przekonało się, jak ważne jest zadbanie o ochronę praw własności intelektualnej. 

Reklama