Rzeszów - Czwartek, 24.04.2025
Reklama

Spotkania brokerskie - szansa na zdobycie nowych rynków

Dodano:

Ubiegły rok dla wielu przedsiębiorców przebiegł pod znakiem niepewności spowodowanej pandemią COVID-19. Codzienna walka o przetrwanie nie sprzyjała rozwojowi aktywności zagranicznej i zdobywaniu nowych rynków, co widoczne było w wynikach handlu zagranicznego, szczególnie w I połowie 2020 r. W tym okresie, według danych Głównego Urzędu Statystycznego spadł zarówno eksport, jak i import odpowiednio o 5,3% i o 9,4%.

Wielu przedsiębiorców, mimo codziennych problemów, poszukiwało nowych rynków zbytu i zwiększało swoją aktywność na rynkach zagranicznych. W efekcie, w II połowie 2020 r. wymiana handlowa zwiększyła się znacząco, co przełożyło się na wyniki polskiego eksportu. Łącznie w 2020 r. polscy eksporterzy sprzedali za granicę produkty o łącznej wartości 1051,9 mld PLN. Według danych GUS opublikowanych w lutym 2021 r., wartość importu do Polski w całym 2020 r. wyniosła 998,3 mld PLN. Oznacza to, że w 2020 r. eksport z Polski był o 2,8% wyższy niż w 2019 r., a import do Polski spadł o 2,0%. To efekt wysiłków wielu przedsiębiorców, którzy różnymi kanałami skutecznie docierali ze swoją ofertą do klientów w innych krajach.

Wśród różnych dróg dotarcia do odbiorców zagranicznych, na uwagę zasługują spotkania brokerskie. Spotkania inicjowane są podczas międzynarodowych wydarzeń branżowych zarówno w Polsce, jak i za granicą. Udział w nich stwarza unikalną możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi partnerami biznesowymi, przedstawienia im oferty, poznania oczekiwań oraz nawiązania trwałych relacji biznesowych. Takie spotkania – to często początek wieloletniej, owocnej współpracy.

Każdego roku, partnerzy sieci Enterprise Europe Network organizują kilkadziesiąt spotkań brokerskich, w różnych krajach świata. Obecnie w czasie pandemii COVID-19 wydarzenia brokerskie zostały przeniesione w przestrzeń wirtualną, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, jednocześnie czyniąc dostęp do nich łatwiejszym.
Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, jako jeden z kilkuset Ośrodków sieci, zaprasza do udziału w spotkaniach brokerskich. Poniżej przedstawiamy listę najbliższych potwierdzonych wydarzeń.
 
European Packaging Talk – An International Marketplace for Ideas - 22-26.03.2021
Reklama
Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli branży opakowań.
Składać się na nie będzie:
Matchmaking – cały tydzień od 22 do 26 marzec 2021r.
European Expert Talk – 26 marzec 2021r.

SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA: https://sustainable-packaging2021.b2match.io/

Technology & Business Cooperation Days 2021 - 12-15.04.2021

Wirtualne spotkania biznesowe przy HANNOVER MESSE 2021 skierowane do branż:
✔ automatyka/robotyka
✔ energia
✔ produkcja przemysłowa

SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA: https://technology-business-cooperation-days-2021.b2match.io/
 
INNOFORM®2021 – Wirtualne Spotkania Brokerskie - 21.04.2021

Wydarzenie skierowane do producentów, dystrybutorów oraz specjalistów sektora wytwarzania narzędzi i przetwórstwa tworzyw polimerowych


SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA: https://innoform-2021.b2match.io/
 
BE @Smart Manufacturing Matchmaking 2021 13-14.05.2021

Wyjątkowa okazja do spotkania firm, ośrodków badawczych i organów administracji publicznej działających w obszarze inteligentnej produkcji oraz przemysłu 4.0
Druga sesja spotkań planowana jest na listopad.

SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA: https://smm2021.b2match.io/
 
Lista wydarzeń brokerskich jest stale aktualizowana, dlatego zachęcamy przedsiębiorców do stałego śledzenia strony internetowej Ośrodka (www.een.wsiz.pl), na której na bieżąco publikowane są informacje o kolejnych wydarzeniach i aktualnej ofercie Ośrodka.

Przedsiębiorcy zainteresowani udziałem w spotkaniach brokerskich są proszeni o kontakt z Ośrodkiem Enterprise Europe Network działającym przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Osoba do kontaktu ws. Spotkań brokerskich: Monika Smaczna, tel. 17 860 57 52, email: msmaczna@wsiz.edu.pl





 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Marketing lokalny – po co, dlaczego i w jakim celu jest potrzebny firmom?

Większość klientów stała się bardzo wymagająca wobec różnych firm. Wszyscy oczekują komfortu „podanego na tacy”. Komfort ten polega na chęci zakupu produktów, towarów lub zamawiania usług w pobliżu swojego miejsca zamieszkania.

Artykuł sponsorowany

Google Shopping – nowoczesne narzędzie dla współczesnego biznesu

W dzisiejszych czasach właściciele marek i firm poświęcają coraz więcej uwagi technologiom internetowym, które związane są z rozwiązaniami marketingowymi. Bardzo ważne jest, aby kupujący i sprzedający mogli z łatwością się odnaleźć.

Artykuł sponsorowany

Nawet 400 tys. zł na rozwój Twojego start-up! Trwa nabór do Deeptech Akcelerator

Jeśli jesteś młodym przedsiębiorcą, działasz na ryku nie dłużej niż 5 lat i posiadasz prototyp rozwiązania, które chcesz rozwijać, aplikuj do projektu „Deeptech Akcelerator”. Podkarpackie Centrum Innowacji przyjmuje wnioski tylko do końca...

Artykuł sponsorowany

Magia detali – Jak dekoracje tworzą niezapomnianą atmosferę Twojego przyjęcia

Organizacja przyjęcia to prawdziwa sztuka, która łączy kreatywność, planowanie i dbałość o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Niezależnie od tego, czy planujesz ślub, urodziny, chrzest czy firmowy bankiet – to właśnie dekoracje budują...

Artykuł sponsorowany

Nowa kuchnia bez remontu? Jak dobrać tanie, ale trwałe szafki kuchenne

Odświeżenie kuchni kojarzy się zazwyczaj z kurzem, hałasem, brakiem dostępu do garnków przez tygodnie i... bardzo wysokimi kosztami. Ale czy naprawdę trzeba robić generalny remont, by kuchnia zyskała nowe życie? Absolutnie nie!

Artykuł sponsorowany

Kontener budowlany – do czego służy?

Kontenery budowlane to dziś stały element krajobrazu większości inwestycji w Polsce – od niewielkich prywatnych placów budowy po duże realizacje deweloperskie. Ich funkcjonalność, mobilność i możliwość szybkiej adaptacji sprawiają, że doskonale sprawdzają...

Reklama