RZESZÓW. Sporo się dzieje się na budowie drogi od Al. Tadeusza Rejtana do ul. Generała Stanisława Maczka, czyli tzw. Wisłokostrady. Roboty prowadzone są jednocześnie w kilku miejscach. Zobaczcie nowe zdjęcia z placu budowy.
Budowa Wisłokostrady to największa realizowana obecnie inwestycja drogowa w Rzeszowie i jedna z największych w historii miasta. Dwupasmowa trasa połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. Jej koszt to ponad 169 mln zł.
W ramach zadania wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Powstaną również obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km. Wybudowane zostaną nowe obiekty inżynierskie: dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ulicy Ciepłowniczej. Ponadto powstanie 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenie drogi oraz cała infrastruktura podziemna.
Ze względu na spory zakres inwestycji, wykonawca prowadzi prace jednocześnie w kilku miejscach. Zobaczcie, jak przebiegają prace.
W miejscu starego mostu Załęskiego, trwa budowa nowej przeprawy przez Wisłok. Wykonano już wszystkie podpory obiektu. Zakończono montowanie prefabrykowanych belek strunobetonowych stanowiących ustrój nośny mostu. Zabetonowano płytę pomostu zarówno jezdni lewej jak im prawej oraz kapy chodnikowe na jezdni lewej. - Obecnie trwają prace związane z montażem krawężników, desek gzymsowych oraz prace zbrojarski na kapach chodnikowych jezdni prawej – informuje Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie.
Kontynuowane są również prace przy budowie drugiego mostu, na rzece Młynówka. Zakończono wykonywanie kap chodnikowych na płycie pomostu.
Kolejnym ważnym obiektem inżynierskim, jaki powstaje w ramach budowy Wisłokostrady jest estakada. Jak przekazał MZD w Rzeszowie „Do chwili obecnej wykonano prace palowe pod 14 z 16 podpór estakady. Ponadto zabetonowano 14 z 16 ław fundamentowych podpór oraz zabetonowano 20 z 24 słupów (2 słupy na jedną podporę) pod filary. Obecnie trwają prace szalunkowe oraz zbrojarskie na ustroju nośnym jezdni prawej”.
W rejonie ul. Konfederatów Barskich powstaje mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów wykonywany w technologii kotwionej palisady z pali wierconych w osłonie rurowej. Wykonano oczep muru oporowego. Dodatkowo kontynuowane są prace związane z budową muru oporowy pomiędzy estakadami. Wykonano palisadę stanowiącą korpus muru oporowego. Zabetonowano oczep górny palisady oraz wywiercono kotwy gruntowe.
Jednocześnie cały czas trwają prace związane ze wzmocnieniem podłoża pod nasypy oraz budowane są nasypy drogowe. Wykonawca prowadzi równolegle prace związane z umocnieniem brzegów rzeki Wisłok.
Na odcinku pomiędzy projektowanym rondem, a mostem Załęskim wykonywana jest kanalizacja deszczowa.
Inwestycję za ponad 169 mln zł realizuje konsorcjum firm - ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o. Planowany termin zakończenia to wiosna 2026 roku, jednak jak zapowiedział prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek przy okazji ogłoszenia projektu przyszłorocznego budżetu miasta, ratusz chce, aby Wisłokostrada była gotowa wcześniej.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz