RZESZÓW. 60 godzin nieprzerwanej pracy, dwie 30-osobowe brygady, 20 betonowozów, 2 pompy – tak wyglądał proces betonowania prawej jezdni estakady na budowie Wisłokostrady.
- Betonowanie nowej estakady nad torami kolejowymi, która jest częścią Wisłokostrady, to potężne wyzwanie, które przybliża nas do szybszego oddania tej drogi mieszkańcom – napisał w mediach społecznościowych Prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.
Betonowanie rozpoczęło się 26 lutego od godz. 6:00 i zakończone zostało 28 lutego. - Prowadzone je w sposób ciągły przez ok. 60 godz. Brygady składały się z dwóch 30 osobowych zespołów pracujących w trybie po 12 godzin. Podczas betonowania beton był dostarczany 20 betonowozami z dwóch wytwórni jednocześnie. Betonowanie odbywał się przy użyciu 2 pomp – wyjaśnia Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie.
Do betonownia 270 metrowego odcinka estakady, zużyto ponad 3200 m3 betonu, ponad 590 ton stali zbrojeniowej oraz ok. 5000 kabla sprężającego. Zbrojenie konstrukcji, której wysokość wynosi 13 metrów trwało cztery miesiące.
W czerwcu pojedziemy nowym Mostem Załęskim?
Zgodnie z zapisami przetargu budowa Wisłkostrady ma zakończyć się w maju 2026 roku. Ale w związku z tym, że prace są prowadzone bardzo sprawnie i szybko, niewykluczone jest, że inwestycję uda się zrealizować do końca tego roku. Jeszcze szybciej, bo prawdopodobnie w połowie tego roku, mogą zostać oddane do użytku Most Załęski i nowe rondo na ul. Ciepłowniczej.
Wartość inwestycji to ponad 184 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz