RZESZÓW, PODKARPACIE. W realizacji jest ponad 54 km S19, kolejne 85 km jest w przygotowaniu. W tym roku planowane jest oddanie do ruchu obwodnicy Sanoka, trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska, rozpoczną się też prace na obwodnicy Łańcuta . Drogą ekspresową Rzeszów-Łańcut pojedziemy najpóźniej w 2022 roku.
Bieżący rok na Podkarpaciu to kolejne nowe inwestycje, nie tylko te duże, jak S19 czy obwodnice miast, ale też realizacja mniejszych ale nie mniej ważnych zadań, takich jak: budowa chodników, przebudowa skrzyżowań, remonty mostów czy istniejących odcinków dróg.
Na pierwszy plan wysuwa się projektowanie i realizacja drogi ekspresowej S19 będącej częścią szlaku Via Carpatia. 1,2 miliarda złotych - tyle już wydano, a kolejne 1,6 mld zł zakontraktowano na budowę 169 kilometrów "ekspresówki" przez województwo podkarpackie. W ciągu pół roku udało się zakontraktować i przekazać wykonawcom do realizacji 6 odcinków drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu.
Oznacza to, że już cały odcinek S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego do Sokołowa Małopolskiego o łącznej długości 54,2 km jest w realizacji systemem „projektuj i buduj”. Aktualnie trwa etap projektowania. Część wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej została już złożona, dla kolejnych wykonawcy opracowują już dokumentację. Po uzyskaniu ZRID rozpoczną budowy.
W przygotowaniu jest także ponad 85-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od w. Rzeszów Południe do granicy państwa w Barwinku. Tutaj wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe dla 5 odcinków, w tym dla 3 tuneli. Łączny koszt opracowania koncepcji to ponad 56 mln zł.
Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:
Bieżący rok na Podkarpaciu to kolejne nowe inwestycje, nie tylko te duże, jak S19 czy obwodnice miast, ale też realizacja mniejszych ale nie mniej ważnych zadań, takich jak: budowa chodników, przebudowa skrzyżowań, remonty mostów czy istniejących odcinków dróg.
Na pierwszy plan wysuwa się projektowanie i realizacja drogi ekspresowej S19 będącej częścią szlaku Via Carpatia. 1,2 miliarda złotych - tyle już wydano, a kolejne 1,6 mld zł zakontraktowano na budowę 169 kilometrów "ekspresówki" przez województwo podkarpackie. W ciągu pół roku udało się zakontraktować i przekazać wykonawcom do realizacji 6 odcinków drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu.
Oznacza to, że już cały odcinek S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego do Sokołowa Małopolskiego o łącznej długości 54,2 km jest w realizacji systemem „projektuj i buduj”. Aktualnie trwa etap projektowania. Część wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej została już złożona, dla kolejnych wykonawcy opracowują już dokumentację. Po uzyskaniu ZRID rozpoczną budowy.
W przygotowaniu jest także ponad 85-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od w. Rzeszów Południe do granicy państwa w Barwinku. Tutaj wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe dla 5 odcinków, w tym dla 3 tuneli. Łączny koszt opracowania koncepcji to ponad 56 mln zł.
Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:
- 30,2 km – oddane do ruchu od w. Sokołów Młp. do w. Rzeszów Płd.
- 54,2 km - w realizacji systemem projektuj-buduj
- 85,2 km – w przygotowaniu (realizacja Koncepcji Programowej)
S19 połączy również Podkarpacie z woj. lubelskim i na przełomie 2021/2022 pojedziemy drogą ekspresową od Rzeszowa do Lublina, a następnie do Warszawy drogą S17.
Daty i etapy realizacji:
S19 Lasy Janowskie– Zdziary, dł. 9,3 KM
Daty i etapy realizacji:
S19 Lasy Janowskie– Zdziary, dł. 9,3 KM
- Wykonawca: Strabag Sp. z o.o.
- Koszt: 236 328 298,82 zł brutto
- W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem dł. 9 KM
- Wykonawca: Mosty Łódź S.A.
- Koszt: 286 886 390,59 zł brutto
- W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 Rudnik nad Sanem – Nisko Południe dł. 6 KM
- Wykonawca: Strabag Sp. z o.o.
- Koszt: 196 339 975,77 zł brutto
- W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 Nisko Południe – Podgórze dł. 11,5 KM
- Wykonawca: Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. - lider, Acciona Construccion - partner
- Koszt: 272 457 297,38 zł brutto
- W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 Podgórze – Kamień dł. 10,5 KM
- Wykonawca: Budimex S.A.
- Koszt: 333 520 613,19 zł brutto
- W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 Kamień – Sokołów Małopolski Północ dł. 7,9 KM
- Wykonawca: Budimex S.A.
- Koszt: 286 403 716,49 zł brutto
- W realizacji systemem projektuj-buduj.
S19 Rzeszów Południe – Barwinek dł. 85,2 KM
Reklama
- Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowych:
- odc. Rzeszów Płd. – Babica 10,3 km (koszt KP: 6mln zł)
- odc. Babica – Domaradz 23,5 km (koszt KP: 17 mln zł)
- odc. Domaradz – Miejsce Piastowe 22,7 km (koszt KP: 9,3 mln zł
- odc. Miejsce Piastowe – Dukla 10,4 km (koszt KP: 4,5 mln zł)
- odc. Dukla – Barwinek 18,3 km (koszt KP: 8,4 mln zł)
- odc. Babica – Domaradz 23,5 km (koszt KP: 17 mln zł)
- odc. Domaradz – Miejsce Piastowe 22,7 km (koszt KP: 9,3 mln zł
- odc. Miejsce Piastowe – Dukla 10,4 km (koszt KP: 4,5 mln zł)
- odc. Dukla – Barwinek 18,3 km (koszt KP: 8,4 mln zł)
- Łączny koszt opracowania KP: 56 388 035,36 zł brutto
Obwodnica Sanoka DK28 (7 km)
- Wykonawca: Konsorcjum: Max Bögl Polska Sp. z o.o. (Lider), Max Bögl Stiftung & Co.
- Koszt: 139 909 727,58 zł brutto
- Prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku.
Obwodnica Stalowej Woli i Niska DK77 (14,94 km)
- Wykonawca: Mostostal Warszawa S.A. (lider) i Acciona Construccion S.A. (partner)
- Koszt: 199 189 315,22 zł brutto
- Planowany termin zakończenia robót: marzec 2021 r.
Obwodnica Łańcuta DK94 (5,82 km)
- Wykonawca – Budimex S.A.
- Koszt: 115 847 768,51 zł brutto
- Planowany termin zakończenia robót: wrzesień 2021 r.
Rozbudowa DK 28 Siepietnica - Trzcinica(13 km)
- Wykonawca: Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o. o. w Jaśle i Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o. o.
- Koszt: 34 986 847,55 zł brutto
- Planowane zakończenie robót: sierpień 2020 r.
Rozbudowa DK73 wraz z budową obwodnic Pilzna, Brzostka, Kołaczyc I Jasła na odcinku Pilzno – Jasło dł. 35 km
- Etap: Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ).
- Koszt: 2 643 270,00 zł.
Rozbudowa DK 77 Gorzyce – Wółka Pełkińska– Pełkinie dł. 8,4 KM
- Umowa podpisana 10 maja 2019 r.
- Przebudowę ok. 8,5-kilometrowego odcinka Wólka Pełkińska – Gorzyce zrealizuje Eurovia Polska S.A. za kwotę 27,1 mln zł, a roboty na ponad 2-kilometrowym odcinku DK77 zaprojektuje i wykona Konsorcjum: PBI Infrastruktura S.A./PBI WMB Sp. z o.o. za kwotę 19,3 mln zł.
- Zakończenie zadania: 2021 r.
Budowa S74 Opatów – Nisko dł. 71 km
- Obecny etap: wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej
- Wykonawca Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
- Wartość umowy 10 272 960,00 zł.
- Termin realizacji:
- 15 m-cy od daty podpisania umowy (umowa podpisana 20.05.2019 r.),
- materiały do DŚU - 1 m-c od daty przekazania Wykonawcy protokołu z posiedzenia KOPI, na którym zostanie zatwierdzone i przyjęte STEŚ.
Rozbudowa S19 na odcinku Sokołów Młp. Północ– Jasionka (dobudowa drugiej jezdni)
- Obecny etap: opracowanie KP wraz materiałami do wniosku o wydanie DŚU.
- Wykonawca: Mosty Katowice.
- Wartość umowy 2 999 478,00 zł.
- Termin realizacji 18 miesięcy – umowa podpisana 15.05.2019
Rozbudowa Przemyśl - Medyka DK28
- Zadanie obejmuje rozbudowę drogi do przekroju 4 x 3.5 m (z pasem dzielącym szer. 3,5 m) z rozszerzeniem jezdni prawej do 4 pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną od km 357+794 do około 358+375, a od km 358+446 do końca opracowania zaprojektowano 5 pasów ruchu w kierunku Ukrainy.
- Przetarg zostanie ogłoszony w ciągu nabliższy dni.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz