Rzeszów - Poniedziałek, 24.02.2025
Reklama

"Wspólnie przeciwko oszustom". Miasto i policja w ochronie seniorów

Dodano:

fot. Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. W rzeszowskim Ratuszu odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kampanię społeczną „Wspólnie przeciwko oszustom”. Obecne były władze miasta i przedstawiciele policji.

Wspólna kampania Urzędu Miasta i rzeszowskiej policji jest odpowiedzią na nasilające się przypadki wyłudzeń metodą „na wnuczka” i „na policjanta”. Mimo że metody te znane są od lat, przestępcy są coraz bardziej przebiegli, dlatego przypadków oszustw nie brakuje.

– Obserwujemy w ostatnim czasie wzrost ilości tych przestępstw i najgorszym elementem tej statystyki są straty. To są naprawdę potężne pieniądze. Rozmawiamy o seniorach, o ludziach, którzy niejednokrotnie tracą oszczędności swojego życia. Każdorazowa taka sytuacja to jest dla nich tragedia osobista i utrata poczucia bezpieczeństwa. Wspólnie musimy zadbać o to, by Rzeszów był miastem bezpiecznym – powiedział insp. Bogusław Kania, Komendant Miejski Policji w Rzeszowie.

Aby zapobiec tego typu przestępstwom przedstawiciele akcji będą chcieli dotrzeć do seniorów poprzez ich bliskich w ramach cyklu spotkań z uczniami rzeszowskich szkół w ramach godziny wychowawczej.
Dzięki coraz większej dostępności dokonywania płatności bezgotówkowych rozwinęły się w ostatnim czasie także finansowe cyberprzestępstwa. Internetowi naciągacze coraz częściej podszywają się pod znajomych osoby poszkodowanej, prosząc o podanie kodu BLIK. Bywa, że oszuści podają się też za pracowników banków lub portali inwestycyjnych. Dzwonią pod pozorem ochrony zgromadzonych na koncie pieniędzy lub okazji inwestycyjnej. W ten sposób namawiają do zainstalowania aplikacji, poprzez którą uzyskują dostęp do konta bankowego osoby oszukanej.
Reklama
– Bezpieczeństwo naszych środków finansowych w dobie coraz częstszych płatności bezgotówkowych, płatności elektronicznych jest coraz więcej i stanowią coraz większy odsetek naszych operacji finansowych. Także ze względu na to, że mamy pandemiczną sytuację i również dlatego, że sfera działań e-commersowych się rozwija – podkreślał Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. 

Na kampanię informacyjną składają się spoty filmowe i radiowe, ulotki oraz plakaty. Materiały emitowane będą przez TVP Rzeszów, telewizję kablową, lokalne rozgłośnie radiowe, a także udostępniane poprzez miejskie media społecznościowe i na stronie www.rzeszow.pl, a ponadto w kanałach informacyjnych policji oraz w systemie komunikacji pasażerskiej.

Ulotki dostępne będą w budynkach Urzędu Miasta, punktach obsługi mieszkańców, Urban Lab i w osiedlowych domach kultury. Będą też do dyspozycji Rady Seniora, Stowarzyszenia Kreatywny Senior, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz rzeszowskiego MOPS-u. Otrzyma je także rzeszowska policja, a także kościoły, przychodnie, szkoły, rady osiedli oraz galerie handlowe.

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Jeden z radnych wnioskuje o kompleksową analizę tras autobusów MPK

RZESZÓW. Zdaniem radnego: „linie autobusowe wymagają gruntownej przebudowy”.

Rzeszów

W Rzeszowie zamknięto escape room przy ul. Chmaja

RZESZÓW. Ciąg dalszy kontroli escape roomów na terenie Rzeszowa.

Rzeszów

Wylicytuj pakiet startowy na Ultramaraton Podkarpacki

RZESZÓW. Aukcja potrwa do 18 stycznia.

Rzeszów

Jakie atrakcje 13 stycznia czekają na gości Podziemnej Trasy Turystycznej?

RZESZÓW. W ramach 27. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, w Podziemnej Trasie Turystycznej odbędą się dwa ciekawe wydarzenia.

Rzeszów

Mecz tenisa z prezydentem Rzeszowa w ramach WOŚP

RZESZÓW. Licytacja potrwa do 15 stycznia.

Reklama