Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

"Wspólnie przeciwko oszustom". Miasto i policja w ochronie seniorów

Dodano:

fot. Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. W rzeszowskim Ratuszu odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kampanię społeczną „Wspólnie przeciwko oszustom”. Obecne były władze miasta i przedstawiciele policji.

Wspólna kampania Urzędu Miasta i rzeszowskiej policji jest odpowiedzią na nasilające się przypadki wyłudzeń metodą „na wnuczka” i „na policjanta”. Mimo że metody te znane są od lat, przestępcy są coraz bardziej przebiegli, dlatego przypadków oszustw nie brakuje.

– Obserwujemy w ostatnim czasie wzrost ilości tych przestępstw i najgorszym elementem tej statystyki są straty. To są naprawdę potężne pieniądze. Rozmawiamy o seniorach, o ludziach, którzy niejednokrotnie tracą oszczędności swojego życia. Każdorazowa taka sytuacja to jest dla nich tragedia osobista i utrata poczucia bezpieczeństwa. Wspólnie musimy zadbać o to, by Rzeszów był miastem bezpiecznym – powiedział insp. Bogusław Kania, Komendant Miejski Policji w Rzeszowie.

Aby zapobiec tego typu przestępstwom przedstawiciele akcji będą chcieli dotrzeć do seniorów poprzez ich bliskich w ramach cyklu spotkań z uczniami rzeszowskich szkół w ramach godziny wychowawczej.
Dzięki coraz większej dostępności dokonywania płatności bezgotówkowych rozwinęły się w ostatnim czasie także finansowe cyberprzestępstwa. Internetowi naciągacze coraz częściej podszywają się pod znajomych osoby poszkodowanej, prosząc o podanie kodu BLIK. Bywa, że oszuści podają się też za pracowników banków lub portali inwestycyjnych. Dzwonią pod pozorem ochrony zgromadzonych na koncie pieniędzy lub okazji inwestycyjnej. W ten sposób namawiają do zainstalowania aplikacji, poprzez którą uzyskują dostęp do konta bankowego osoby oszukanej.
Reklama
– Bezpieczeństwo naszych środków finansowych w dobie coraz częstszych płatności bezgotówkowych, płatności elektronicznych jest coraz więcej i stanowią coraz większy odsetek naszych operacji finansowych. Także ze względu na to, że mamy pandemiczną sytuację i również dlatego, że sfera działań e-commersowych się rozwija – podkreślał Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. 

Na kampanię informacyjną składają się spoty filmowe i radiowe, ulotki oraz plakaty. Materiały emitowane będą przez TVP Rzeszów, telewizję kablową, lokalne rozgłośnie radiowe, a także udostępniane poprzez miejskie media społecznościowe i na stronie www.rzeszow.pl, a ponadto w kanałach informacyjnych policji oraz w systemie komunikacji pasażerskiej.

Ulotki dostępne będą w budynkach Urzędu Miasta, punktach obsługi mieszkańców, Urban Lab i w osiedlowych domach kultury. Będą też do dyspozycji Rady Seniora, Stowarzyszenia Kreatywny Senior, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz rzeszowskiego MOPS-u. Otrzyma je także rzeszowska policja, a także kościoły, przychodnie, szkoły, rady osiedli oraz galerie handlowe.

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Inauguracja Wystawy Interaktywnej „Eksploratorium” już w najbliższy piątek. Będą nowe atrakcje

RZESZÓW. W nowej wystawie znajdą się m.in. zestawy edukacyjne z elektroniki i biotechnologii

Rzeszów

Rzeszów nagrodzony w Cannes. Tym razem m.in. za kreowanie warunków dla rozwoju biznesu

RZESZÓW. fDi Magazine, pismo z Grupy Financial Times opublikowało najnowszy ranking „Polish Cities of the Future 2019/20”.

Rzeszów

Dwie firmy zainteresowane rewitalizacją Ogrodu Miejskiego przy ul. Dąbrowskiego

RZESZÓW. Ratusz na inwestycje zarezerwował 6 770 000,00 zł.

Rzeszów

Nad Wisłokiem zebrano ok. 100 worków śmieci. Znamy statystyki akcji

RZESZÓW. Podczas wielkiego sprzątania 30 wolontariuszy zebrało ok. 100 worków śmieci.

Rzeszów

Ile mandatów za spalanie śmieci wystawiono w 2019 roku w Rzeszowie?

RZESZÓW. W 2019 roku licznik mandatów zatrzymał się na czterech przypadkach.

Rzeszów

Znamy wykonawców zainteresowanych remontem kładki nad al. J. Piłsudskiego

RZESZÓW. Ratusz na remont kładki zarezerwował w budżecie miasta 128 tys. zł.

Reklama