Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

"Wspólnie przeciwko oszustom". Miasto i policja w ochronie seniorów

Dodano:

fot. Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. W rzeszowskim Ratuszu odbyła się konferencja prasowa inaugurująca kampanię społeczną „Wspólnie przeciwko oszustom”. Obecne były władze miasta i przedstawiciele policji.

Wspólna kampania Urzędu Miasta i rzeszowskiej policji jest odpowiedzią na nasilające się przypadki wyłudzeń metodą „na wnuczka” i „na policjanta”. Mimo że metody te znane są od lat, przestępcy są coraz bardziej przebiegli, dlatego przypadków oszustw nie brakuje.

– Obserwujemy w ostatnim czasie wzrost ilości tych przestępstw i najgorszym elementem tej statystyki są straty. To są naprawdę potężne pieniądze. Rozmawiamy o seniorach, o ludziach, którzy niejednokrotnie tracą oszczędności swojego życia. Każdorazowa taka sytuacja to jest dla nich tragedia osobista i utrata poczucia bezpieczeństwa. Wspólnie musimy zadbać o to, by Rzeszów był miastem bezpiecznym – powiedział insp. Bogusław Kania, Komendant Miejski Policji w Rzeszowie.

Aby zapobiec tego typu przestępstwom przedstawiciele akcji będą chcieli dotrzeć do seniorów poprzez ich bliskich w ramach cyklu spotkań z uczniami rzeszowskich szkół w ramach godziny wychowawczej.
Dzięki coraz większej dostępności dokonywania płatności bezgotówkowych rozwinęły się w ostatnim czasie także finansowe cyberprzestępstwa. Internetowi naciągacze coraz częściej podszywają się pod znajomych osoby poszkodowanej, prosząc o podanie kodu BLIK. Bywa, że oszuści podają się też za pracowników banków lub portali inwestycyjnych. Dzwonią pod pozorem ochrony zgromadzonych na koncie pieniędzy lub okazji inwestycyjnej. W ten sposób namawiają do zainstalowania aplikacji, poprzez którą uzyskują dostęp do konta bankowego osoby oszukanej.
Reklama
– Bezpieczeństwo naszych środków finansowych w dobie coraz częstszych płatności bezgotówkowych, płatności elektronicznych jest coraz więcej i stanowią coraz większy odsetek naszych operacji finansowych. Także ze względu na to, że mamy pandemiczną sytuację i również dlatego, że sfera działań e-commersowych się rozwija – podkreślał Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. 

Na kampanię informacyjną składają się spoty filmowe i radiowe, ulotki oraz plakaty. Materiały emitowane będą przez TVP Rzeszów, telewizję kablową, lokalne rozgłośnie radiowe, a także udostępniane poprzez miejskie media społecznościowe i na stronie www.rzeszow.pl, a ponadto w kanałach informacyjnych policji oraz w systemie komunikacji pasażerskiej.

Ulotki dostępne będą w budynkach Urzędu Miasta, punktach obsługi mieszkańców, Urban Lab i w osiedlowych domach kultury. Będą też do dyspozycji Rady Seniora, Stowarzyszenia Kreatywny Senior, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz rzeszowskiego MOPS-u. Otrzyma je także rzeszowska policja, a także kościoły, przychodnie, szkoły, rady osiedli oraz galerie handlowe.

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Jak zarządzać sobą w czasie? Poznaj projekt szóstki uczniów z II i I LO w Rzeszowie

RZESZÓW. Projekt społeczny „Zawsze na Czasie” został zrealizowany w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.

Rzeszów

Ewakuacja w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie. Przyszła koperta z białym proszkiem i informacją o bombie

RZESZÓW. Aktualnie czynności związane ze sprawdzeniem budynku prowadzą policyjni pirotechnicy.

Rzeszów

Asseco Resovia Rzeszów kończy rundę zasadniczą zwycięstwem 3-1

RZESZÓW. Statuetkę MVP otrzymał Bartłomiej Lemański.

Rzeszów

W Pro-Familii przeprowadzą badania najnowszym rezonansem magnetycznym na NFZ

RZESZÓW. Badania zostaną przeprowadzone w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Rzeszów

Po meczu Resovii Rzeszów z Widzewem Łódź zatrzymano ośmiu pseudokibiców

RZESZÓW. W spotkaniu 24. kolejki II ligi rzeszowska drużyna zremisowała z Widzewem Łódź 1-1.

Rzeszów

24 marca odbędzie się bieg charytatywny na rzecz Podkarpackiego Hospicjum dla Dzieci

RZESZÓW. Hasło biegu to: „Każdy serce otwiera, bo młodzież na Hospicjum zbiera”.

Reklama