Budowa drogi, która połączy al. Rejtana z u. gen. Maczka, to największa z trwających obecnie inwestycji drogowych w Rzeszowie. Roboty idą pełna parą. Trwają prace przy budowach nasypów i kanalizacji deszczowej. 12 marca br. z ruchu wyłączony został most Załęski a także 500-metrowy odcinek ul. Ciepłowniczej. Ma to związek z przygotowaniami do budowy nowej przeprawy przez Wisłok, która będzie częścią Wisłokostrady. Nowy most będzie miał po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe.
Nawierzchnia starego mostu została już rozebrana. Obecnie trwa demontaż belek na środkowym przęśle oraz wykonywane są platformy robocze pod palownice. Po zakończeniu rozbiórki rozpoczną się roboty związane z palowaniem pod nowy obiekt mostowy.
Kolejny most jaki zostanie wybudowany w ramach Wisłokostrady, powstanie na rzece Młynówka. Trwają już prace związane z wykonaniem pali stanowiących posadowienie tej przeprawy. Budowane są także drogi technologiczne wzdłuż całej budowy a także platformy robocze pod palownice pod podpory inne ważnej części inwestycji – estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi.
Nowa droga ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Trasa odciąży również z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – al. Piłsudskiego.
Pieniądze na budowę Wisłokostrady pochodzą z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz