Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Wiadukt czy tunel na ul. Langiewicza? Powstanie koncepcja

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie koncepcji budowy wielopoziomowego skrzyżowania ul. Langiewicza z linią kolejową nr 106 relacji Rzeszów Główny – Jasło. Ma być gotowa w ciągu sześciu miesięcy.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie opracowanie koncepcji przyszłej inwestycji. Pozwoli ona zdecydować, czy na ul. Langiewicza powinien powstać tunel czy też lepszym rozwiązaniem będzie budowa wiaduktu nad torami. Do przygotowania koncepcji będzie potrzebnych wiele szczegółowych analiz dotyczących m.in. układu drogowego i przyszłych rozwiązań komunikacyjnych, infrastruktury podziemnej, którą trzeba będzie przebudować. Wykonawcę powinniśmy poznać latem tego roku.

Koncepcja ma być gotowa w ciągu szczęściu miesięcy od daty podpisania umowy z firmą projektową.

Budowa bezkolizyjnych przepraw przez tory kolejowe jest jednym z inwestycyjnych priorytetów prezydenta Rzeszowa Konrada Fijołka. Wielopoziomowe skrzyżowanie ul. Langiewicza z linia kolejową nr 106 relacji Rzeszów Główny – Jasło, to jedna z dwóch tego typu inwestycji, na które zarezerwowano środki w tegorocznym budżecie miasta. Kolejną jest budowa wiaduktu, który połączy ulice Wyspiańskiego i Hoffmanowej. W tym przypadku projektowanie tej potężnej inwestycji już trwa. Dokumentację przygotowuje firma Mosty Katowice.
Reklama
Projektowane połączenie drogowe będzie rozpoczynać się w rejonie skrzyżowania ulic Wyspiańskiego i Bohaterów. Od tego miejsca rozpocznie się budowa ul. Wyspiańskiego nowym śladem. Mniej więcej na wysokości skrzyżowania z ul. Wita Stwosza rozpocznie się podjazd nowej drogi na wiadukt, który przejdzie nad obecną ulicą Wyspiańskiego i torami kolejowymi. Wiadukt połączy się z ul. Hoffmanowej ok. 300 metrów od skrzyżowania z ul. Mochnackiego. Ponadto inwestycja obejmie także rozbudowę części ul. Sondeja oraz połączenie nowej trasy z ul. Łokietka. Całość budowy i przebudowy dróg, wraz z wiaduktem, to ok. 1500 metrów. Dokumentacja projektowa tej inwestycji ma być gotowa na koniec przyszłego roku.

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

PKP PLK otrzymało dofinansowanie na przebudowę stacji Rzeszów Główny

RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów.

Reklama