Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie opracowanie koncepcji przyszłej inwestycji. Pozwoli ona zdecydować, czy na ul. Langiewicza powinien powstać tunel czy też lepszym rozwiązaniem będzie budowa wiaduktu nad torami. Do przygotowania koncepcji będzie potrzebnych wiele szczegółowych analiz dotyczących m.in. układu drogowego i przyszłych rozwiązań komunikacyjnych, infrastruktury podziemnej, którą trzeba będzie przebudować. Wykonawcę powinniśmy poznać latem tego roku.
Koncepcja ma być gotowa w ciągu szczęściu miesięcy od daty podpisania umowy z firmą projektową.
Budowa bezkolizyjnych przepraw przez tory kolejowe jest jednym z inwestycyjnych priorytetów prezydenta Rzeszowa Konrada Fijołka. Wielopoziomowe skrzyżowanie ul. Langiewicza z linia kolejową nr 106 relacji Rzeszów Główny – Jasło, to jedna z dwóch tego typu inwestycji, na które zarezerwowano środki w tegorocznym budżecie miasta. Kolejną jest budowa wiaduktu, który połączy ulice Wyspiańskiego i Hoffmanowej. W tym przypadku projektowanie tej potężnej inwestycji już trwa. Dokumentację przygotowuje firma Mosty Katowice.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz