„Mobilny urzędnik” to projekt realizowany przez Fundację Partycypacji Społecznej wraz z partnerami, w ramach którego gminy z całej Polski wprowadzają nowe rozwiązanie. Jest to odpowiedź na potrzeby mieszkańców o specjalnych potrzebach. Pracownicy urzędów dotrą do osób, które do urzędów dotrzeć nie mogą. W Rzeszowie usługa „Mobilny Urzędnik” ruszyła 31 marca.
Kto może skorzystać z usługi „Mobilnego Urzędnika”?
Pomoc skierowana jest do mieszkańców Rzeszowa o szczególnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miasta Rzeszowa i spełniają przynajmniej jeden z wymogów wyszczególnionych poniżej:
1. posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,
2. posiadają orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy,
3. są w wieku powyżej 65 lat, z trwałym lub czasowym ograniczeniem możliwości poruszania się,
4. są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług,
5. są osobami zależnymi w wieku powyżej 15 lat,
6. są opiekunami faktycznymi osób zależnych,
7. są opiekunami w ramach pieczy zastępczej.
Na czym polega usługa „Mobilnego Urzędnika”?
Usługa „Mobilny Urzędnik” polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z usługi. „Mobilny Urzędnik” dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. (Wszelkie dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec ma obowiązek zgromadzić samodzielnie).
Jak skorzystać z usługi „Mobilnego Urzędnika”?
Osoby uprawnione do skorzystania z usługi „Mobilnego Urzędnika” mogą dokonać zgłoszenia:
- Telefonicznie pod numer Infolinii Urzędu Miasta Rzeszowa: 1 77 88 99 00 (zgłoszenia można dokonać także za pośrednictwem członka rodziny, opiekuna) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30-15.30
- Pocztą elektroniczną – wysyłając zgłoszenie na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl
Usługi w ramach „Mobilnego Urzędnika” realizowane są w środy i czwartki w godzinach od 9.00 do 14.00. Usługa zostanie zrealizowana w najbliższym dniu, w którym dostępny jest wolny termin.
Co powinno zawierać zgłoszenie?
W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić:
- czego dotyczy sprawa
- podać imię i nazwisko
- adres zamieszkania
- numer telefonu do kontaktu
Katalog usług świadczonych w ramach „Mobilnego Urzędnika” w Urzędzie Miasta Rzeszowa.
1) Wydział Polityki Społecznej
- Złożenie wniosku i wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora
- Pomoc związana z obsługą przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Pomoc w zakresie czynności związanych z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy oraz możliwych źródeł dofinansowania dla przedsiębiorców.
- Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Złożenie wniosku o udzielanie ulgi podatkowej w podatkach i opłatach
- Złożenie wniosku o zmianę imienia i nazwiska
- Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, w tym: zgłoszenie utraty dowodu osobistego, zniszczenia lub nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych,
- Wydanie dowodu osobistego wraz z ustaleniem kodów PIN zabezpieczających certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.
Ważne! Skorzystanie z modelu usługi Mobilny Urzędnik jest bezpłatne.
Projekt „Mobilny Urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach”, współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie: 4.3 Współpraca ponadnarodowa.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz