Rzeszów - Wtorek, 26.11.2024
Reklama

Uniwersytet Rzeszowski jednak nie zmieni logo

Dodano:

fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Rektor Uniwersytetu Rzeszowskiego, prof. dr hab. Sylwester Czopek podjął decyzję o zachowaniu obecnie obowiązującego logo uczelni, po tym jak projekt nowego znaku wywołał oburzenie w środowisku akademickim oraz wśród mieszkańców.

Projekt nowego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego, który opublikowano kilka dni temu na profilu facebookowym uczelni wzbudził wiele emocji wśród internautów i wywołał lawinę negatywnych komentarzy pod postem.

Część internautów myślała, że to żart, inni od razu żywo zareagowali negatywnymi komentarzami.

"Jestem szczerze zdegustowana! Jedyna pociecha, że mam jeszcze tylko rok do emerytury. Współczuję wszystkim, którym przyjdzie identyfikować z nowym logo!"

"Paskudztwo, poprzedni herb byl godny, piekny i dobrze sie kojarzyl. To juz jest logo, przypominajace symbol jakiegos sklepu odziezowego dla dresiarni. Pozdrawiam cieplutko!"

"Dramat. Pomyśleć, że ta uczelnia kształci grafików, trochę kiepska reklama dla tego kierunku."


brzmiały niektóre z negatywnych opinii.
 
W sprawie zachowania dotychczasowego logo zgłoszono nawet petycje na portalu petycjeonline.com, pod którą podpisało się ponad 1600 osób . „My, społeczność akademicka Uniwersytetu Rzeszowskiego – studenci, pracownicy, absolwenci i sympatycy UR - apelujemy do Jego Magnificencji Rektora Prof. dr hab. Sylwestra Czopka o przywrócenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej UR wraz z jego logiem po wprowadzeniu zmian w związku z restrukturyzacją .” – czytamy w petycji.
Reklama
Na pytanie o sens zmiany dotychczasowego logotypu, rzecznik uczelni, dr Maciej Ulita – inspirator zmiany – tłumaczył się m.in. chęcią „odświeżenia” wizerunku oraz zmianami w grafice użytkowej w internecie jakie zaszły w ciągu ostatnich lat oraz co ważne, akceptacją projektu przez Kolegium Dziekańskie oraz Kolegium Rektorskie.

Najwyraźniej władze uczelni wzięły do serca opinie  środowiska akademickiego i mieszkańców i zdecydowały o pozostawieniu obecnego logotypu.

„W trosce o szeroko pojęty dobry wizerunek Uniwersytetu Rzeszowskiego, uwzględniając merytoryczne i emocjonalne argumenty środowiska akademickiego, jak również mieszkańców naszego regionu, Jego Magnificencja, prof. dr hab. Sylwester Czopek, Rektor UR podjął decyzję o zachowaniu obecnie obowiązującego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego.” – poinformował dziś dr Maciej Ulita, rzecznik prasowy UR

Rzecznik prasowy Uniwersytetu Rzeszowskie zaznaczył jednocześnie, że nowy projekt logotypu będzie doraźnie występował w materiałach związanych z akcją #18Urodziny, które przypadają na 7 czerwca.

Poniżej ww. projekt nowego logo UR:


źródło: Uniwersytet Rzeszowski
 

 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Miasto decyduje się na sprzedaż ponad 110 letniej kamienicy

RZESZÓW. Koszt jej przebudowy jest za duży dla miasta, choć początkowo planowano jej remont.

Rzeszów

Zlikwidowano nielegalną wytwórnie tytoniu. Zatrzymano dwóch rzeszowiaków

RZESZÓW. Trzy osoby zostały zatrzymane i usłyszały zarzuty popełnienia przestępstwa skarbowego.

Rzeszów

W Rzeszowie rozmawiano o budowie drogi S19 na odcinku Rzeszów-Babica

RZESZÓW. Ogłoszenie przetargu na realizację planowane jest w III kwartale br.

Rzeszów

Motocykl promujący Rzeszów znajdzie się w nowojorskim salonie Harleya-Davidsona

RZESZÓW. Oficjalna premiera motocykla będzie miała miejsce 9 maja w salonie Harley-Davidson of New York City.

Rzeszów

Negatywna opinia wojewody ws. przyłączenia do Rzeszowa ośmiu sołectw

RZESZÓW. Wojewoda podkarpacki na konferencji prasowej poinformowała o opinii wydanej względem poszerzenia granic Rzeszowa.

Rzeszów

Ratusz wciąż ma problemy ze znalezieniem wykonawcy remontu kładki nad al. Piłsudskiego

RZESZÓW. Ratusz ponownie unieważnia przetarg związany z remontem okrągłej kładki nad al. Piłsudskiego.

Rzeszów

Politechnika Rzeszowska rozpoczyna współprace z dwoma firmami. Będą kolejne programy stażowe

RZESZÓW. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA to firma z ponad 35-letnim doświadczeniem na rynku chemii budowlanej.

Reklama