Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Uniwersytet Rzeszowski jednak nie zmieni logo

Dodano:

fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Rektor Uniwersytetu Rzeszowskiego, prof. dr hab. Sylwester Czopek podjął decyzję o zachowaniu obecnie obowiązującego logo uczelni, po tym jak projekt nowego znaku wywołał oburzenie w środowisku akademickim oraz wśród mieszkańców.

Projekt nowego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego, który opublikowano kilka dni temu na profilu facebookowym uczelni wzbudził wiele emocji wśród internautów i wywołał lawinę negatywnych komentarzy pod postem.

Część internautów myślała, że to żart, inni od razu żywo zareagowali negatywnymi komentarzami.

"Jestem szczerze zdegustowana! Jedyna pociecha, że mam jeszcze tylko rok do emerytury. Współczuję wszystkim, którym przyjdzie identyfikować z nowym logo!"

"Paskudztwo, poprzedni herb byl godny, piekny i dobrze sie kojarzyl. To juz jest logo, przypominajace symbol jakiegos sklepu odziezowego dla dresiarni. Pozdrawiam cieplutko!"

"Dramat. Pomyśleć, że ta uczelnia kształci grafików, trochę kiepska reklama dla tego kierunku."


brzmiały niektóre z negatywnych opinii.
 
W sprawie zachowania dotychczasowego logo zgłoszono nawet petycje na portalu petycjeonline.com, pod którą podpisało się ponad 1600 osób . „My, społeczność akademicka Uniwersytetu Rzeszowskiego – studenci, pracownicy, absolwenci i sympatycy UR - apelujemy do Jego Magnificencji Rektora Prof. dr hab. Sylwestra Czopka o przywrócenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej UR wraz z jego logiem po wprowadzeniu zmian w związku z restrukturyzacją .” – czytamy w petycji.
Reklama
Na pytanie o sens zmiany dotychczasowego logotypu, rzecznik uczelni, dr Maciej Ulita – inspirator zmiany – tłumaczył się m.in. chęcią „odświeżenia” wizerunku oraz zmianami w grafice użytkowej w internecie jakie zaszły w ciągu ostatnich lat oraz co ważne, akceptacją projektu przez Kolegium Dziekańskie oraz Kolegium Rektorskie.

Najwyraźniej władze uczelni wzięły do serca opinie  środowiska akademickiego i mieszkańców i zdecydowały o pozostawieniu obecnego logotypu.

„W trosce o szeroko pojęty dobry wizerunek Uniwersytetu Rzeszowskiego, uwzględniając merytoryczne i emocjonalne argumenty środowiska akademickiego, jak również mieszkańców naszego regionu, Jego Magnificencja, prof. dr hab. Sylwester Czopek, Rektor UR podjął decyzję o zachowaniu obecnie obowiązującego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego.” – poinformował dziś dr Maciej Ulita, rzecznik prasowy UR

Rzecznik prasowy Uniwersytetu Rzeszowskie zaznaczył jednocześnie, że nowy projekt logotypu będzie doraźnie występował w materiałach związanych z akcją #18Urodziny, które przypadają na 7 czerwca.

Poniżej ww. projekt nowego logo UR:


źródło: Uniwersytet Rzeszowski
 

 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Wypadek na ul. Krakowskiej. Kierowcy trafili do szpitala

RZESZÓW. Do wypadku doszło dzisiaj około godz. 7.50.

Rzeszów

Sezonowe lodowisko tuż obok ratusza

RZESZÓW. Od 6 grudnia przy rzeszowskim Rynku dostępne będzie nowe, sezonowe lodowisko. Ma funkcjonować do końca lutego.

Rzeszów

Czeka nas modernizacja Stadionu Miejskiego

RZESZÓW. Miasto przygotowało przetarg dotyczący modernizacji Stadionu Miejskiego.

Rzeszów

Wietrzny weekend na Podkarpaciu. Ile mieliśmy interwencji strażaków?

RZESZÓW, PODKARPACIE. Podczas minionego weekendu strażacy interweniowali w 30 przypadkach. 

Rzeszów

Podrabiana biżuteria w rzeszowskich galeriach handlowych

RZESZÓW. Za to przestępstwo grozi kara grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności  do 2 lat.

Rzeszów

Asseco Resovia Rzeszów zapisuje na swoim koncie kolejną porażkę

RZESZÓW. W 3. kolejce PlusLigi Indykpol AZS Olsztyn ograł Asseco Resovie 3:1. 

Rzeszów

Tragiczny wypadek pod Rzeszowem. Nie żyje 19-letni mężczyzna

Trwa ustalanie okolicznosci tragicznego wypadku, do ktorego doszlo w piatek w Woli Cichej. 19-letni mezczyzna zostal smiertelnie potracony przez autobus.

Rzeszów

Podsumowanie akcji „Przejezdne skrzyżowania”. 102 przypadki wykroczeń

RZESZÓW. Policjanci zakończyli działania „Przejezdne skrzyżowania”. 

Reklama