W październiku ubiegłego roku podpisano umowę na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, czyli szczegółowe założenia budowy drogi, która połączy ulice Warszawską ze strefą Dworzysko i dalej z ul. Krakowską. PFU opracowuje firma Sweco Polska z Poznania. Koszt przygotowania dokumentu to ponad 2,4 mln zł. Środki pochodzić będą z budżetu miasta Rzeszowa oraz województwa podkarpackiego. Prace są już na finiszu. Koncepcja ma być gotowa jeszcze tej wiosny.
Nowa droga będzie rozpoczynała się na rondzie im. Władysława Bartoszewskiego, czyli tuż przed skrzyżowaniem ulic Krogulskiego i Warszawskiej. Powstanie tam ponad 300-metrowy wiadukt, który będzie przebiegał nad ul. Warszawską oraz nad torami kolejowymi. Następnie droga dojdzie do ul. Miłocińskiej, gdzie powstanie rondo. Stąd trasa poprowadzona zostanie wzdłuż torów kolejowych, omijając osiedla Baranówka i Miłocin. Następnie nowa droga dojdzie do strefy Dworzysko.
Ta inwestycja będzie bardzo ważna dla strefy, w której powstają kolejne obiekty przemysłowe. Obecnie Dworzysko jest skomunikowane ulicą Chmury, dość mocno już obciążoną. Obwodnica da strefie oddech komunikacyjny, będzie świetnym alternatywnym połączeniem, domykającym układ dróg na północy miasta. I co najistotniejsze uruchomi inwestycyjnie nowe tereny zarówno te znajdujące się w Rzeszowie jak i te poza granicą miasta. – Dziś w Rzeszowie nie stawiamy już na takie rozwiązania jak kolejne poszerzanie istniejących już dróg. Aby usprawnić ruch w naszym mieście budujemy drogi alternatywne – takie jak właśnie obwodnica północna, czy też realizowane już Wisłokostrada i droga, połączy osiedla Katuli i Staroniwa. Takim alternatywnym połączeniem będzie też nowa droga pomiędzy al. Armii Krajowej i ul. Wieniawskiego, na budowę której ogłosiliśmy już przetarg i niedługo będziemy otwierać oferty – mówi prezydent Rzeszowa.
Reklama
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz