Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Tadeusz Ferenc zarzuca TVP Rzeszów „wybiórcze relacjonowanie ważnych wydarzeń”

Dodano:

fot. T. Kulesa
fot. T. Kulesa
RZESZÓW. Prezydent Rzeszowa ponownie napomina TVP Rzeszów. Poprzednio poszło o selektywne nagrywanie wypowiedzi, tym razem sprawa dotyczy kilku konferencji.

Osobliwej treści oświadczenie trafiło w ręce Jana Garncarskiego, przewodniczącego rady programowej TVP Rzeszów. Pismo, autorstwa prezydenta Rzeszowa, dotyczy w zasadzie etyki dziennikarskiej i rzetelności w przekazywaniu informacji opinii publicznej. Zdaniem Tadeusza Ferenca TVP Rzeszów nie realizuje w pełni tych zadań.

„Od dłuższego już czasu ze zdumieniem obserwujemy przekaz informacyjny TVP Rzeszów, który ignoruje ważne dla Mieszkańców Rzeszowa oraz całego podkarpacia wydarzenia” – czytamy w piśmie. Cała jego treść znajduje się na końcu tekstu.

W pierwszej kolejności Tadeusz Ferenc odnosi się do wczorajszej nieobecności Telewizji Polskiej na uroczystym podpisaniu umowy partnerskiej pomiędzy miastem Rzeszów a Rushmoor, miejscowością z Wielkiej Brytanii. Dalsza część mówi o liście intencyjnym w sprawie sieci 5G oraz drastycznych podwyżek cen energii elektrycznej.

„Podobnie telewizja publiczna potraktowała uroczystość podpisania przez Samorząd Rzeszowa listu intencyjnego z firmami, które wybudować mają na terenie miasta sieć 5G, czy też konferencję dotyczącą drastycznych podwyżek cen energii elektrycznej dla MPWiK Rzeszów” – czytamy w dalszej części oświadczenia.

Pismo nie kończy się jedynie na wyliczeniach pomijanych konferencji prasowych organizowanych przez ratusz. Z drugiej strony nie jest to pierwsza taka sytuacja. W przeszłości, na jednej z sesji Rady Miasta, prezydent Rzeszowa zarzucił TVP Rzeszów relacjonowanie wypowiedzi jedynie radnych Prawa i Sprawiedliwości. W owym czasie reakcja prezydenta doczekała się odzewu z drugiej strony.
Reklama
„Proszę przyjąć do wiadomości, że to nie Pan będzie decydował – co, kogo i w którym momencie ekipa telewizyjna ma nagrywać. Być może w ten sposób postępują przedstawiciele innych mediów, którzy na kolanach piszą wszystko, co im Pan Prezydent i Ratusz podyktuje. Nie będę nawet komentował poziomu służalczości i lizusostwa takiego pseudodziennikarstwa. Ja nawet rozumiem rozgoryczenie i rozpacz niektórych mediów, które nie mogą się pogodzić z faktem, że serwisy informacyjne TVP Rzeszów ogląda średnio codziennie 100 tysięcy widzów i jest to najwyższa oglądalność w Polsce spośród 16 Oddziałów Regionalnych TVP” – pisał wówczas Józef Matusz, dyrektor i redaktor naczelny TVP Rzeszów.

Nie mniej jednak o ustosunkowanie się do teraźniejszego oświadczenia prezydenta zgłosiliśmy się do rzeszowskiego oddziału Telewizji Polskiej, jednak na dzień dzisiejszy adresat pisma nie miał jeszcze okazji do zapoznania się z jego treścią. Podobnie jak w przeszłości, również i w tym przypadku możemy spodziewać się stosownej odpowiedzi.

 

 
Rafał Bolanowski (rafal.bolanowski@resinet.pl)
 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Jak zarządzać sobą w czasie? Poznaj projekt szóstki uczniów z II i I LO w Rzeszowie

RZESZÓW. Projekt społeczny „Zawsze na Czasie” został zrealizowany w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.

Rzeszów

Ewakuacja w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie. Przyszła koperta z białym proszkiem i informacją o bombie

RZESZÓW. Aktualnie czynności związane ze sprawdzeniem budynku prowadzą policyjni pirotechnicy.

Rzeszów

Asseco Resovia Rzeszów kończy rundę zasadniczą zwycięstwem 3-1

RZESZÓW. Statuetkę MVP otrzymał Bartłomiej Lemański.

Rzeszów

W Pro-Familii przeprowadzą badania najnowszym rezonansem magnetycznym na NFZ

RZESZÓW. Badania zostaną przeprowadzone w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Rzeszów

Po meczu Resovii Rzeszów z Widzewem Łódź zatrzymano ośmiu pseudokibiców

RZESZÓW. W spotkaniu 24. kolejki II ligi rzeszowska drużyna zremisowała z Widzewem Łódź 1-1.

Rzeszów

24 marca odbędzie się bieg charytatywny na rzecz Podkarpackiego Hospicjum dla Dzieci

RZESZÓW. Hasło biegu to: „Każdy serce otwiera, bo młodzież na Hospicjum zbiera”.

Reklama